ایران در ایران




آب بیرم کم و غیر قابل شرب است

شیراز- بیرم از مناطقی در کشور است که این روزها ساکنان آن در گرما و کم آبی گرفتارند و شکایت‌های این شهروندان به گوش مسئولان پایتخت هم رسیده است. بخشدار بیرم گفت: افت فشار و کمبود آب همچنان یکی از چالش‌ها و دغدغه‌های جدی مردم و مسئولان این بخش است.
به گزارش ایرنا، روح‌الله بامدادی در عین حال اما موضوع آلوده بودن آب بیرم را رد می‌کند و اذعان دارد که قابل شرب نبودن با آلوده بودن متفاوت است. وی تصریح کرد: بر اساس آزمایش‌ها و پایش‌های روزانه آب و فاضلاب و تأییدیه‌های مرکز جامع سلامت بیرم آب این منطقه هیچ‌گونه مشکلی برای استحمام یا شست‌و‌شو ندارد.
وی بیان داشت: غیرقابل شرب بودن آب بیرم نه به‌خاطر آلوده بودن است بلکه به خاطر طعم خاص و شور بودن آن است که بسیاری از مناطق جنوبی بویژه شهرهای جنوب فارس با این چالش مواجه هستند که به نظر می‌رسد تأمین و افزایش آب‌شیرین‌کن‌های دولتی و رایگان یکی از بهترین راه‌ها در این شرایط باشد. بامدادی می‌گوید: مجموعه مدیریت اجرایی استان و شهرستان نیز با توجه به طرح انتقال آب از سد سلمان پیش‌بینی اعتبار لازم را برای شروع عملیات اجرایی آن کرده‌اند اما بدون شک برای تسریع و اجرای این طرح بزرگ نیازمند تزریق اعتبارات ملی هستیم. او گفت: مسئولان امر بویژه استاندار، سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی فارس، فرماندار ویژه لارستان و نماینده مردم منطقه در مجلس به مشکل کم‌آبی بیرم واقف هستند و مردم امیدوار برای رفع این چالش و تأمین اعتبارات لازم برای اجرای عملیات آبرسانی از سد سلمان به این منطقه هستند.
معاون عمرانی فرماندار ویژه لارستان نیز با تأکید بر اینکه آب بیرم آلوده نیست، گفت: چند گزینه برای رفع چالش کم آبی در منطقه بیرم پیش‌بینی شده که یکی از بهترین گزینه‌ها انتقال آب از طریق خط دوم سد سلمان فارسی است. احمد دلاور می‌گوید: انتقال آب از سد سلمان علاوه بر بخش بیرم سه بخش دیگر جویم، بنارویه و صحرای باغ را نیز شامل می‌شود. وی تصریح کرد: مطالعات این طرح به اتمام رسیده و تأکید استاندار و همچنین فرماندار ویژه لارستان و البته پیگیری‌های نماینده سابق و کنونی مجلس برای تأمین اعتبارات ملی درخصوص تسریع در اجرای این طرح از سال‌های قبل تاکنون ادامه دارد. وی ابراز داشت: یکی از دلایل مهم در تأخیر عملیات اجرایی این طرح وجود چندین گزینه از جمله انتقال آب از سد هایقر بوده که این موضوع تا حدودی منتفی شد و هم‌اینک گزینه اصلی اجرای طرح انتقال آب از طریق خط دوم سد سلمان است که با توجه به آبگیری این سد تا پایان سال‌جاری بدون شک عملیات اجرایی طرح آبرسانی بیرم قبل از آبگیری سد خواهد بود.

مشکلات آب بیرم به گوش وزیر نیرو رسید
نماینده مردم شهرستان‌های لارستان، خنج، گراش و اوز در مجلس شورای اسلامی نیز تصریح کرد: مشکلات حوزه‌های مرتبط با وزارت نیرو در زمینه قطعی‌های مکرر برق، عدم اجرای طرح‌های مربوطه در حوزه صنعت آب و برق و محرومیت‌ها و دغدغه‌های مردم در این بخش‌ها بویژه موضوع آب بیرم با وزیر نیرو مطرح شده است. حسین حسین‌زاده یکی از موضوعات اساسی مطرح شده با وزیر نیرو را علاوه بر مشکلات اساسی مردم منطقه لارستان در این حوزه، مربوط به آب بخش بیرم و موضوع کمبود و افت شدید آب و نیز غلظت بالای آب بیرم دانست و از وزیر خواست که در اسرع وقت نسبت به رفع این چالش جدی منطقه اقدم کند. وی تصریح کرد: بر اساس آزمایش‌های شیمیایی انجام شده و بررسی‌ها میزان سختی آب بیرم بالای هزار است که با این شرایط آب بیرم به هیچ وجه قابل آشامیدن نیست. حسین‌زاده همچنین در دیدار با وزیر نیرو خواستار تسریع و شتاب‌بخشی در اجرای خط دوم سد سلمان فارسی و آبگیری سریع‌تر این سد شد و گفت: اعتبارات تخصیص‌یافته و قطره چکانی این طرح روند اجرای آن را کند کرده است.

احیای ۱۵۳ واحد راکد و نیمه تمام در سیستان و بلوچستان

زاهدان - معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار سیستان و بلوچستان گفت: در سال ۹۸ تعداد ۱۵۳ واحد تولیدی راکد و نیمه تمام در استان احیا شد.
در سیزدهمین جلسه ستاد تسهیل و رفع موانع تولید استان به ریاست معاون هماهنگی اموراقتصادی ، مشکلات فراروی هشت واحد تولیدی، صنعتی و معدنی استان بررسی و تصمیمات لازم برای رفع آن موانع اتخاذ شد. ماندانا زنگنه در حاشیه کارگروه ستاد تسهیل و رفع موانع پیش روی تولید استان که در سالن جلسات معاونت هماهنگی امور اقتصادی برگزار شد، افزود: طی سال های گذشته واحدهای مختلفی به دلایل متعدد دچار مشکل شده بودند که در ستاد تسهیل و رفع موانع تولید استان با حضور نمایندگان واحدهای تولیدی و دستگاه‌های اجرایی و بانک‌های عامل مورد بررسی قرار گرفتند و پس از رفع مشکلات ایجاد شده به چرخه تولید و اقتصاد استان بازگشتند.
زنگنه افزود:  سیزدهمین جلسه ستاد تسهیل و رفع موانع تولید استان در سال ۹۹ تشکیل جلسه داد و در این جلسه مشکلات هشت واحد تولیدی، صنعتی و معدنی که برخی از آنها واحدهای مهم و استراتژیک استان شناخته می‌شوند مورد بررسی قرار گرفت و در نهایت برای رفع مسائل ایجاد شده پیش روی آنها تصمیم‌های لازم اتخاذ شد. وی تصریح کرد: سال گذشته ستاد تسهیل و رفع موانع تولید با همکاری دستگاه‌های اجرایی و بانک‌های عامل توانست ۱۵۳ واحد راکد و نیمه تمام استان را احیا کند. زنگنه افزود: براساس برنامه‌ریزی‌های انجام شده مقرر است در سال‌جاری ۳۰ واحد راکد استان احیا و حداقل ۴۰ واحد هم افزایش ظرفیت پیدا کنند.

راه‌اندازی پویش خرید از خانه در خراسان جنوبی

بیرجند - مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان جنوبی خواستار راه‌اندازی پویشی مانند پویش کشوری «از خانه بخریم» در این استان شد. به گزارش اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان جنوبی، ناصر نبی‌زاده در نشست هم‌اندیشی درخصوص ظرفیت‌ها و چالش‌های فروشگاه‌های اینترنتی افزود: انتشار این پویش به معرفی فروشگاه‌های اینترنتی و توسعه فرهنگ خرید غیرحضوری کمک شایانی خواهد کرد.
وی با اشاره به اینکه بخش زیادی از انتقال بیماری در رفت و آمدهای غیرضروری ایجاد می‌شود اضافه کرد: هرچه استفاده از خدمات فروشگاه‌های اینترنتی افزایش یابد، شاهد کاهش رفت و آمدهای غیرضروری و مدیریت بیماری کرونا خواهیم بود.

آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7403/6/549465/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها