سومین جلسه دادگاه برخی مدیران سابق بانک مرکزی برگزار شد

رونمایی از بی‌.ام‌.دبلیوی متهم در دادگاه




سومین جلسه دادگاه برخی مدیران سابق بانک مرکزی به ریاست قاضی مسعودی مقام برگزار شد.
در ابتدای این جلسه شاه‌محمدی، نماینده دادستان به قرائت اتهامات محسن صالحی، معاون سابق اداره بین‌الملل بانک مرکزی پرداخت و گفت: رصد‌های اطلاعاتی ضابطین و اقاریر دیگر متهمان پرونده و سایر قرائن موجود بیانگر آن است دفتری که آقای صالحی در بعدازظهر‌ها در آن حاضر می‌شد یک دفتر کاملاً پوششی برای ارتباط غیرمتعارف و ناصحیح با کارگزاران بانک مرکزی بوده است. او ادامه داد: اسدبیگی دیگر متهم این پرونده، در بازپرسی گفت من ۱۰۰ سکه و ۱۲ هزار دلار به صالحی دادم، اسدبیگی در جلسه قبل دادگاه اظهارات خود را تصحیح کرد و گفت که من معادل ریالی آن ۱۰۰ سکه و ۱۲ هزار دلار را به صالحی دادم.
به گزارش میزان، در ادامه جلسه دادگاه متهم صالحی در توضیحاتی از میزان دارایی خود گفت: من در سال‌های ۹۱ و ۹۲، در ابتدای بازگشتم به ایران دارای ۷ میلیارد تومان حساب شخصی بودم که از این مقدار ۳۰۰ الی ۴۰۰ میلیون آن متعلق به من بود و مابقی آن متعلق به ۲۸ نفر دیگر بود. من در سهام و بورس و فارکس و ملک سرمایه‌گذاری می‌کردم. قاضی از متهم صالحی پرسید: اموال‌تان در سال ۹۶ چه میزان بود؟ که متهم گفت: نمی‌دانم؛ یک و نیم الی دو میلیارد. خانه نداشتم. در خانه ۸۵ متری خیابان پیروزی ساکن بودم. از ۵ میلیون تا ۸۰۰ میلیون به من برای سرمایه‌گذاری پول می‌دادند.
متهم در پاسخ به سؤال قاضی درباره خریداری 80 عدد سکه گفت: این ۸۰ سکه را در این سال‌ها خریده بودم که نماینده دادستان در توضیحاتی اعلام کرد: کارمند آقای صالحی در پرونده اظهار می‌دارد در یک مرحله ۱۰۰ سکه از صالحی تحویل ما شد که ۷۰ الی ۸۰ مورد آن را در تجریش فروختیم. کارمند دیگر صالحی می‌گوید این ۸۰ سکه را صالحی از اسدبیگی گرفته بود و ما فروختیم و وجه به حساب من واریز شد.
در ادامه جلسه دادگاه فیلمی پیرامون اظهارات یکی از کارمندان صالحی درخصوص تغییر نرخ ارز پخش شد. در این فیلم این کارمند می‌گوید آل‌علی، حسین‌زاده و سیفی و یک کارگزار دیگر از جمله کارگزارانی بودند که از تغییر نرخ ارز سود می‌کردند و از همه بالاتر سود سیفی بود.
در ادامه جلسه دادگاه فیلم مواجهه آل‌علی با صالحی در خصوص دریافت و فروش هزار سکه و ۵۰۰ هزار دلار پخش شد.
در این فیلم از آل‌علی در مورد ۲ میلیارد تومانی که به صالحی پرداخت کرده توضیح خواسته می‌شود که او می‌گوید: فکر می‌کنم هزار سکه بود و حدود ۵۰۰ هزار دلار. یادم نیست که فرستادند یا من رفتم از دفترشان گرفتم. در ادامه فیلم تصاویری از صفحه چت آل‌علی در این زمینه نمایش داده می‌شود که فردی از او می‌خواهد ۴۰۰ هزار درهم به علاوه ۶۰ هزار دلار را که برای دو نفر از اقوام نزدیکش است بفروشد.
نماینده دادستان به خودروی بی‌.ام.‌دبلیو صالحی اشاره کرد و گفت: شوهر خواهر صالحی در اظهارات خود گفته از آنجایی که صالحی به من اعتماد داشت، «بی‌.ام.‌دبلیو»ای را که آل‌علی تهیه کرد بود، به نامم سند زد و آن بی‌.ام.‌دبلیو، یک ماه در پارکینگ شرکت بود سپس به نمایشگاهی که آن بی‌.ام.‌دبلیو از آن خریداری شده بود، انتقال یافت. صالحی مدعی است بی‌.ام.‌دبیلو را گرفتم تا ارزش پولم از بین نرود.
صاحب نمایشگاه در اظهارات خود گفته بی‌.ام.‌دبلیو ۷۳۰ مدل ۲۰۱۷ که صالحی دریافت کرد، پولش توسط آل‌علی داده شد و سندش به نام یکی از اطرافیان صالحی منتقل شد. صاحب نمایشگاه در ادامه اظهارات خود می‌گوید که پس از مدتی با من تماس گرفتند و گفتند می‌خواهیم خودرو را بفروشیم و اینجانب خودرو را به واسطه پول آل‌علی فروختم و وجه یک میلیارد و ۶۰۰ میلیون تومانی خود را از آل‌علی دریافت کردم. متهم آل‌علی هم در مورد نحوه خرید این خودرو توضیح داد: به نمایشگاه رفتیم. گفتم دوستم می‌خواهد ماشین بخرد و او را کمک کنید. ماشین را خود صالحی انتخاب کرد، پولش را من پرداخت کردم.
قاضی مسعودی‌مقام با اعلام زمان بعدی دادگاه در ساعت ۹:۳۰ صبح روز ۸ مرداد ۹۹، ختم جلسه را اعلام کرد.

آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7401/1/549266/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها