با حضور وزیر دفاع انجام شد

غرش جت جنگنده تمام ایرانی کوثر در آسمان ایران




گروه سیاسی/ سه فروند جنگنده پیشرفته کوثر که تماماً به همت متخصصان داخلی ساخته شده‌اند، پنجشنبه گذشته طی مراسمی با حضور وزیر دفاع، فرمانده کل ارتش و رئیس سازمان  برنامه و بودجه تحویل نیروی هوایی ارتش جمهوری اسلامی ایران شد. این جنگنده که در دو نوع تک سرنشین و دو سرنشین ساخته شده است، نخستین بار در تابستان 97 با حضور رئیس جمهوری رونمایی شد.
به گزارش روابط عمومی وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح، امیر حاتمی، وزیر دفاع در آیین تحویل این جنگنده‌ها به نیروی هوایی گفت: شرکت صنایع هسا با تکیه بر تجارب ناشی از تولید هواپیماهای آذرخش،‌ صاعقه و صاعقه 2 و با حمایت‌های امیر سرلشکر موسوی فرمانده کل ارتش، اقدام به ساخت هواپیمای کاملاً بومی کوثر کرد، به طوری که در این هواپیما شاهد بکارگیری سامانه‌های الکترواویونیک، جنگال و سلاح‌های پیشرفته و ارتقای نسل و توان رزم و مأموریتی هواپیما به صورت چشمگیر هستیم.
وزیر دفاع اعلام کرد  که زیر ساخت‌های تولید هواپیمای جت جنگنده کوثر با بومی‌سازی کامل همه اجزای هواپیما به صورت انبوه در سازمان صنایع هوایی آماده شده و در آینده نزدیک می‌توانیم به فناوری تولید جنگنده‌های پیشرفته‌تر دست یابیم.
امیر حاتمی همچنین به تحرکات امریکا برای تمدید تحریم تسلیحاتی ایران اسلامی اشاره کرد و گفت: مسئولان کم خرد امریکایی فراموش کرده‌اند که ایران اسلامی قطعاً برای پیشرفت و توسعه صنعت دفاعی خود منتظر اجازه دولت‌های مستکبر و زورگو همچون امریکا نخواهد ماند.​
 محمدباقر نوبخت، رئیس سازمان برنامه و بودجه نیز در این مراسم با تأکید بر اینکه دولت از فعالیت‌های امنیت بخشی که مردم ایران را در چتر ایمنی قرار می‌دهد، حمایت و پشتیبانی می‌کند، گفت: دولت به عنوان مدیر توسعه و پیشرفت کشور با آگاهی از یک رابطه دوسویه بین امنیت و توسعه در کنار فعالیت‌های مستمر برای زیر ساخت‌های کشور اقدامات مختلفی را به انجام می‌رساند که ساخت صدها کیلومتر آزاد راه نمونه‌ای از این فعالیت‌ها است.  
امیر سرلشکر موسوی، فرمانده کل ارتش جمهوری اسلامی نیز با تأکید بر اینکه همراه و همگام با سپاه بهترین ترکیب دفاعی را فراهم کرده‌ایم، گفت: توان دفاعی نیروهای مسلح در همه عرصه‌های هوا، دریا و زمین در حال ارتقا است.

برش
احترام نظامی فرمانده نیروی دریایی ارتش به فرزند یکی از شهدای شناور کنارک

دریادار حسین خانزادی، فرمانده نیروی دریایی ارتش با حضور درخانه شهید سیدحامد جعفری، از شهدای حادثه شناور کنارک، با خانواده این شهید دیدار و گفت‌و‌گو کرد.
به گزارش میزان، فرزند شهید «سید حامد جعفری»، هنگام ورود فرمانده نیروی دریایی به منزل این شهید احترام نظامی گذاشت که در مقابل، دریادار خانزادی نیز با ادای احترام نظامی به او
پاسخ داد.




آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7378/1/546617/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها