اعلام تسهیلات اعطایی بانک رفاه



میزان تسهیلات اعطایی بانک رفاه کارگران در بخش‌های مختلف اقتصادی، بنگاه‌های کوچک و متوسط اعلام شد. بانک رفاه طی سال‌های 96، 97 و 98، بالغ بر 28,440 میلیارد ریال تسهیلات از محل منابع بانک به بنگاه‌های کوچک و متوسط پرداخت کرده است. همچنین بانک رفاه در سال 98، در بخش‌های کشاورزی، صنعت و معدن، مسکن و ساختمان، بازرگانی، خدمات و متفرقه بالغ بر 545,643 میلیارد ریال تسهیلات اعطا کرده است. این بانک طی سال‌های 97 و 98، تعداد 26,334 فقره تسهیلات قرض‌الحسنه مشاغل خانگی، اشتغالزایی و کارفرمایان طرح‌های مددجویی به مبلغ بیش از 4,401 میلیارد ریال به معرفی شدگان کمیته امداد امام خمینی(ره)، سازمان بهزیستی و وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی پرداخت کرده است.
براساس این گزارش، بانک رفاه در سال 98، بالغ بر 64,429 میلیارد ریال انواع ضمانتنامه‌های ریالی به تعداد 117,616 فقره صادر کرده است. اما در کنار پرداخت تسهیلات اعطایی به بخش‌های مختلف اقتصادی کشور، بانک رفاه کارگران حمایت از معیشت کارگران را هم در دستور کار خود قرار داده است.
یکی از سیاست‌های حمایتی این بانک، افزایش میزان تسهیلات ارزانقیمت به کارگران است، دراین میان اسماعیل للـه‌گانی، مدیرعامل بانک رفاه گفته است: با تقویت نرخ کفایت سرمایه براساس استانداردهای بین‌المللی و افزایش سرمایه بانک رفاه از 23 هزار میلیارد ریال به بیش از 200 هزار میلیارد ریال، پرداخت تسهیلات قرض‌الحسنه و سایر تسهیلات به کارگران و بازنشستگان در سال جدید بیش از 10 برابر خواهد شد.
راه‌اندازی مرکز حمایت‌های اجتماعی و اشتغال‌زایی در مناطق محروم هم از دیگر اقداماتی است که بانک رفاه انجام داده است.
از سوی بانک رفاه در پی انتشار برخی اخبار مبنی بر خرید و فروش سکه طلا توسط برخی بانک‌ها، اعلام کرد: بانک رفاه هیچ نقشی در خرید، فروش و عرضه سکه نداشته و تنها انباردار بورس کالا است، از این‌رو بانکی که براساس مستندات قانونی به‌عنوان انباردار بورس کالا شناخته می‌شود، نمی‌تواند نقشی در قیمت‌گذاری سکه در بورس کالا داشته باشد. گفتنی است، شورای بورس در خرداد ماه سال 1393 «گواهی سپرده کالایی» را به‌عنوان ابزار مالی قانون بازار اوراق بهادار، شناسایی و تصویب کرد که براساس این مصوبه «گواهی سپرده کالایی؛ اوراق بهاداری است که مؤید مالکیت دارنده آن بر مقدار معینی کالاست و پشتوانه آن قبض استانداردی است که در انبارهای مورد تأیید بورس صادر می‌شود. »/ روابط عمومی بانک رفاه کارگران

آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7354/7/543911/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها