آخرین و ضعیت دو مرز مهم کشور



شیوع ویروس کرونا، با اعمال قرنطینه، ایجاد محدودیت ها و بسته شدن مرزهای کشور منجر به کاهش تبادلات تجاری شد اما اکنون مرزهای کشور با رعایت اصول بهداشتی یکی پس از دیگری درحال بازگشایی است.
وعده عراق برای بازگشایی مرزها پس از عید فطر
عضو هیأت رئیسه اتاق مشترک بازرگانی ایران و عراق خبر داد: عراقی‌ها قول داده‌اند تمامی مرزهای جنوبی شامل مهران و چذابه پس از عید فطر بازگشایی شود. به گزارش ایرنا، سید حمید حسینی با بیان اینکه روزانه تقریباً دو هزار کامیون از مرز اقلیم کردستان صادر می‌شود، گفت: به دلیل بسته بودن مرزهای عربی، فشار بار روی مرزهای اقلیم کردستان بیشتر شده است.
وی با اشاره به کاهش ۳۶ درصدی صادرات در فروردین ماه تصریح کرد: سال گذشته ماهانه حدود ۷۵۰ میلیون دلار و در سال حدود ۹ میلیارد دلار به عراق صادر می‌شد، اما در فروردین ماه امسال رقم صادرات به عراق حدود ۳۰۰ میلیون دلار بوده است.
افزایش ۵۶ درصدی صادرات کالا از گمرک بازرگان
همچنین مدیرکل گمرک بازرگان گفت: فروردین امسال ۶۰۹ میلیون و ۶۱۰ هزار دلار کالا از این مرز صادر شد که ۵۶ درصد بیشتر از مدت مشابه سال گذشته است. صادق نامدار اظهار داشت: حجم کالاهای صادر شده در فروردین سال‌جاری نیز از این مرز ۲۶ هزار و ۱۲۰ تن بود که محصولات کشاورزی، پتروشیمی و مصنوعات سنگی و فلزی را شامل می‌شود. فروردین سال گذشته از طریق مرز بازرگان، کالاهایی به ارزش ۲۱۵ میلیون و ۵۴۱ هزار دلار صادر شده بود که ۲۸ درصد بیشتر از
سال ۱۳۹۷ بود.

آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7350/7/543543/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها