خط خبر




‌قطعه «بادیات» با صدای امیرحسین شورجه و تهیه‌کنندگی حامد بهداد منتشر شد و بزودی روانه بازار موسیقی کشور می‌شود. قطعه «بادیات» توسط امیرحسین شورجه آهنگسازی شده و تنظیم آن را مسعود فیاض‌زاده به عهده دارد و پخش آن به صورت دیجیتال انجام خواهد شد.
‌‌مراسم اهدای جوایز «دیوید دی دوناتلو» یا اسکار ایتالیایی به صورت آنلاین برگزار شد و فیلم «خائن» (The Traitor) جایزه بهترین فیلم را به دست آورد. فیلم خائن به کارگردانی مارکو بلوکیو با گرفتن جوایز بهترین کارگردانی، بهترین فیلمنامه، بهترین بازیگر نقش اول مرد، بهترین بازیگر نقش مکمل مرد و بهترین تدوین پرافتخارترین فیلم این مراسم بود.
‌‌تصویربرداری ادامه فصل دوم مجموعه «عصر جدید» که به دلیل شیوع کرونا متوقف شده بود، از دیروز آغاز شد. طبق تصمیم‌گیری‌های انجام شده، در زمان تصویربرداری هیچ تماشاگری حضور نخواهد داشت و پروتکل‌های بهداشتی به صورت دقیق اجرا خواهد شد. پخش این برنامه همزمان با عید سعید فطر آغاز می‌شود.
‌فیلم کوتاه «بریسبال» به نویسندگی و کارگردانی ریحانه مرتضایی‌نیا به چهارمین دوره جشنواره بین‌المللی فیلم Ramsgate انگلستان راه پیدا کرد. «بریسبال» روایتگر داستان پسر بچه معلولی‌ است که عاشق فوتبال است و با وجود ناتوانی سعی می‌کند به هر شکلی رؤیایش را تحقق بخشد. این جشنواره از ۱۱ تا ۱۴ ژوئن ۲۰۲۰ برابر با ۲۲ تا ۲۵ خرداد در انگلستان برگزار می‌شود.
‌رمان جدید «جان گریشام» با نام «کامینو» به فهرست پرفروش‌های نشریه نیویورک‌تایمز راه پیدا کرد. گریشام از نام‌های آشنای فهرست پرفروش‌های نیویورک تایمز است و تاکنون کتاب‌های «وکیل خیابانی»،‌ «اعتراف» و «از جایگاه»‌ از او به فارسی ترجمه شده است. «اگر خون جاری شود» به قلم «استفن کینگ»‌ هم در جایگاه دوم این فهرست قرار گرفت.
‌مهلت ارسال آثار به مسابقه موسیقی الکتروآکوستیک (جایزه‌ رضا کروریان) تا اول مرداد تمدید شد و زمان برگزاری فستیوال بین‌المللی موسیقی الکترونیک تهران به تعویق افتاد. این تصمیم با توجه به وجود بحران کرونا و آینده نامشخص این بیماری گرفته شده است.
‌معاون هنری سازمان فرهنگی هنری شهرداری از پنج انتصاب در بخش‌های زیرمجموعه این معاونت خبر داد. شهرام صارمی به عنوان سرپرست مدیریت امور موسیقی و سرود، علی عطایی پیرکوه به عنوان سرپرست مدیریت هنرهای نمایشی، امیرهوشنگ للهی به عنوان سرپرست مدیریت هنرهای تجسمی و امور موزه‌ها، حسین سعلبی فرد به عنوان سرپرست موزه هنرهای دینی امام علی (ع) و امیرعباس مفرد به عنوان سرپرست باغ موزه هنر ایرانی منصوب شدند. محسن سلیمانی که پیش از این مدیر هنرهای تجسمی و امور موزه‌ها بود به عنوان رئیس نگارخانه لاله و حسین عالم بخش به عنوان رئیس پردیس تئاتر تهران منصوب شدند.
‌هومن نادری نویسنده، کارگردان و تدوینگر ایرانی، داور هفتمین دوره جشنواره Free Speech، جشنواره فیلم حقوق بشر و قانون امریکایی شد. نادری نویسنده و کارگردان فیلم کوتاه «من زالم» و نویسنده، کارگردان و تدوینگر مستند پژوهشی «از سوگ سیاوش تا تعزیه» است. هفتمین دوره جشنواره Free Speech 20 سپتامبر ۲۰۲۰ برابر با ۳۰ شهریورماه برگزار خواهد شد.
‌گلدن گلوب به طور موقت شرایط لازم برای فیلم‌هایی که به زبان انگلیسی نیستند را تسهیل می‌کند. انجمن مطبوعات خارجی هالیوود اعلام کرد که فیلم‌های غیر انگلیسی زبان ساخته شده در خارج از ایالات متحده به دلیل بحران شیوع ویروس کرونا و به صورت موقت می‌توانند در رویداد جوایز گلدن گلوب شرکت کنند.

آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7344/15/542949/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها