اخبـــــار




دستور وزیر اقتصاد برای تسهیل فرآیند ثبت‌نام در نظام مالیاتی

وزیر امور اقتصادی و دارایی با هدف بهبود محیط کسب و کار و به منظور تسهیل در فرآیند ثبت‌نام مؤدیان در نظام مالیاتی و تخصیص کد اقتصادی، طی بخشنامه‌ای با اصلاح رویه دریافت کد اقتصادی دستور حذف مرحله بازدید حضوری مکان استقرار و دریافت مدارک فیزیکی از مؤدیان را به سازمان امور مالیاتی ابلاغ کرد.
در بخشنامه وزیر اقتصاد آمده است: تمامی اطلاعات مورد نیاز سازمان امور مالیاتی برای تخصیص کد اقتصادی به اشخاص حقوقی به صورت الکترونیکی از سازمان ثبت اسناد و املاک کشور و مراجع ذیصلاح صدور مجوز دریافت و بدون نیاز به حضور مؤدی در شعب سازمان امور مالیاتی، کد اقتصادی تخصیص داده شود. همچنین بر اساس این بخشنامه برای اشخاص حقیقی با دریافت اطلاعات از مراجع صدور مجوز و یا پس از ثبت نام در سامانه امور مالیاتی بلافاصله ثبت نام انجام ‌پذیرد.
براساس مفاد این بخشنامه برای اشخاص حقوقی شناسه ملی به عنوان شماره اقتصادی و برای اشخاص موضوع ماده (۲) قانون و صاحبان مشاغل پس از ثبت نام، شماره اقتصادی با بهره‌گیری از شناسه یا شماره ملی آنها صادر خواهد شد. تا زمانی که برای اشخاص موضوع ماده (۲) قانون و صاحبان مشاغل، کد اقتصادی جدید صادر نشده باشد، حسب مورد از شناسه ملی، شماره ملی، شناسه مشارکت مدنی و شماره اختصاصی اشخاص خارجی استفاده خواهد شد. این دو اقدام می‌تواند زمان صرف شده برای شروع یک کسب و کار در کشور را که از جمله زیر شاخص‌های نماگر سهولت انجام کسب و کار  (Doing Business)است، با ارتقای قابل توجهی روبه‌رو سازد. / وزارت امور اقتصادی و دارایی

تمدید موعدهای مقرر در قوانین مالیاتی تا پایان شهریور ۹۹

معاون حقوقی و فنی سازمان امور مالیاتی کشور گفت: موعدهای مقرر در قانون مالیات‌های مستقیم و قانون مالیات بر ارزش‌افزوده برای تسلیم اظهارنامه‌های مالیاتی و رسیدگی‌های مالیاتی به مدت دو ماه و حداکثر تا پایان شهریورماه ۱۳۹۹ تمدید شد.
«محمود علیزاده» با اشاره به مصوبات هفدهمین جلسه ستاد ملی مدیریت کرونا که به تأیید رئیس جمهوری رسیده و برای اجرا ابلاغ شده است، اظهار داشت: طبق این مصوبه، موعدهای مقرر در قانون مالیات‌های مستقیم و مالیات برارزش افزوده نسبت به تسلیم اظهارنامه‌های مالیاتی و رسیدگی‌های مالیاتی که مهلت انقضای آن از اول اردیبهشت تا ۳۱ تیر۹۹ بوده است، به مدت دو ماه و حداکثر تا پایان شهریورماه سال ۱۳۹۹ تمدید می‌شود و کلیه احکام قانون مرتبط، بر این تمدید، جاری است.
معاون حقوقی و فنی مالیاتی سازمان امور مالیاتی کشور افزود: به این ترتیب برای تسلیم اظهارنامه عملکرد موضوع ماده ۱۰۰ قانون مالیات‌های مستقیم، اشخاص حقیقی یا صاحبان مشاغل تا ۳۱ مرداد ماه سال جاری و اشخاص حقوقی و صاحبان املاک اجاری جهت تسلیم اظهارنامه مالیاتی موضوع ماده ۱۱۰ قانون مالیات‌های مستقیم تا ۳۱ شهریور سال ۹۹ مهلت خواهند داشت.
وی با بیان این که طبق مصوبه ستاد ملی مدیریت کرونا، مهلت تسلیم اظهارنامه مالیات بر ارزش افزوده نیز تمدید شد، اظهار داشت: باتوجه به اینکه موعد ارائه اظهارنامه مالیات برارزش افزوده دوره بهار ۱۳۹۹ تا ۱۵ تیرماه است، این دسته از مؤدیان نیز تا ۱۵ شهریورماه ۱۳۹۹ مهلت دارند اظهارنامه مالیات بر ارزش افزوده این دوره خود را تسلیم کنند. علیزاده تصریح کرد: رسیدگی اظهارنامه‌های مالیاتی مربوط به عملکرد سال ۱۳۹۷ و ۱۳۹۸ نیز به مدت دو ماه تمدید خواهد شد./ سازمان امور مالیاتی

آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7344/10/542923/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها