خبر روز


اتمام حجت وزیر صنعت با خودروسازان

 وزیر صنعت، معدن و تجارت از ارائه پیشنهاد اخذ مالیات از سود خریداران خودرو به وزارت اقتصاد خبر داد و با خودروسازان برای رفع آشفتگی بازار و اصلاح جدی نحوه ثبت نام متقاضیان در سایت فروش این شرکت‌ها اتمام حجت کرد. رضا رحمانی وزیر صنعت،معدن و تجارت، مدیران دو شرکت بزرگ خودروسازی کشور را به شورای معاونان این وزارتخانه فراخواند و با آنها اتمام حجت کرد. وی با تأکید بر ضرورت مدیریت تقاضای خودرو با افزایش تولید از 900 هزار دستگاه به یک میلیون و 200 هزار دستگاه، به مدیران دو شرکت ایران خودرو و سایپا دستور داد با تمام قوا و با به‌کارگیری همه ظرفیت‌های موجود برای افزایش تولید 300 هزار دستگاه خودرو در سال ۹۹ اقدام کنند. وی تأکید کرد: خودروسازی کشور برای دستیابی به اهداف مدنظر افزایش تولید، نیازمند یک کار جهادی هستند و باید برای مردم شفاف سازی کنند، عامل آشفتگی بازار کیست و منافع چه کسانی از این اتفاق تأمین می‌شود که به آن دامن می‌زنند. وی افزود: در طول سال ۹۸ اقدامات اساسی برای اصلاح ساختار صنعت خودروسازی، فروش اموال غیر مولد، اصلاح روابط با قطعه سازان و پایبندی به تعهدات در دستور کار قرار گرفت ولی بحث واگذاری آنچنان که باید پیش نرفته است و انتظار دارم در سریع ترین زمان ممکن گزارشی از روند اقدامات ارائه شود. رحمانی با اشاره به تأکیدات اخیر مقام معظم رهبری در خصوص خودروسازی کشور، اضافه کرد: ایشان تکلیف ما را برای رعایت برخی الزامات در مورد این صنعت بویژه در شاخص‌های کمی و کیفی تعیین نموده‌اند و وزارت صمت برای تأمین حقوق مردم با کسی تعارف ندارد.

 برنامه‌ریزی برای فعالیت قطب جدید خودروسازی در کشور
رحمانی گفت: وزارت صمت برای پر کردن فاصله موجود در روند عرضه و تقاضا، بحث راه‌اندازی قطب جدید خودروسازی و احیای توان تولیدی واحدهای خودروسازی غیرفعال را پیگیری می‌کند و حتماً جلوی هرگونه جوسازی را خواهیم گرفت و روند موجود را متوقف خواهیم کرد. وی افزود: مقام معظم رهبری اخیراً به عناوین مختلف از صنعت خودروسازی نام برده‌اند که باید هر یک از دستورات و موارد مورد نظر ایشان، احصا و مورد پیگیری و اقدام جدی خودروسازان قرار گیرد.

برخورد جدی با قیمت‌سازی‌های کاذب
رحمانی گفت: به عنوان نمونه اقدام برخی سایت‌های فروش خودرو در قیمت‌سازی‌های کاذب و هیجانی از مواردی است که در بروز این شرایط مؤثر بوده که با هماهنگی دادستانی کل کشور حتماً با آنها برخورد خواهیم کرد. وزیر صنعت، معدن و تجارت اعلام کرد: یکی از راهکارهای پیشنهادی ما برای کنترل حاشیه بازار خودرو که به وزارت اقتصاد نیز ارائه شده و روی اتخاذ این تصمیم پافشاری نیز می‌کنیم، اخذ مالیات از مابه‌التفاوت قیمت خودرو از در کارخانه تا بازار آزاد خودرو است، البته در این خصوص باید تمهیدات مناسب نیز اتخاذ شود که ما با جدیت دنبال تحقق این امر هستیم./ فارس

آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7344/9/542919/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها