اخبار




برنامه‌ریزی برای رسیدن به مدار ۳۶ هزار کیلومتری

سردار علی جعفرآبادی فرمانده فضایی نیروی هوافضای سپاه در گفت وگو با مجله اینترنتی نگار درخصوص موضوع ارتقای مداری ماهواره‌های ایرانی اظهار داشت: برنامه داریم ارتفاع مداری را افزایش دهیم و در سال‌های آتی به مدار ۳۶ هزار کیلومتری برسیم.  
به گزارش مشرق وی افزود: این ارتفاع مداری یا مدار ژئو از آنجا مهم است که مختص ماهواره‌های مخابراتی و تلویزیونی است و یک مدار بسیار راهبردی است که ماهواره‌ها در آن نسبت به یک ناظر زمینی به شکل ثابت و ساکن هستند. رساندن ماهواره به این مدار هم از جنبه اقتصادی برای کشور عایدات دارد و هم ابزاری برای حفظ دارایی‌های فضایی کشور مثل نقاط مداری ژئو است.

بررسی گزارش تفریغ بودجه 97 در کمیسیون برنامه و بودجه مجلس

سخنگوی کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس گفت: اختلاف‌نظر دولت و دیوان محاسبات درباره گزارش تفریغ بودجه ۹۷ و میزان ارز یارانه‌ای با حضور عادل آذر دیروز در نشست این کمیسیون بررسی شد. به گزارش ایرنا، محمد خدابخشی ادامه داد: گزارش تفریغ بودجه سال ۹۷ بعد از قرائت در صحن حواشی را به دلیل اختلاف نظر دولت و دیوان محاسبات به وجود آورد که دیروز موضوع ارز ۴۲۰۰ تومانی کاملاً بررسی و موارد مورد مغایرت تعیین شد.
وی تأکید کرد: مقرر شد دولت نظر و آمار نهایی خود را در این مورد هرچه سریع‌تر به مجلس اعلام کند، درغیراین‌صورت گزارش دیوان محاسبات مورد توافق و تأیید مجلس شورای اسلامی قرار خواهد گرفت. این نماینده مجلس افزود: لایحه اصلاح موادی از قانون محاسبات عمومی کشورهم که دو فوریت آن در جلسه علنی ۲۱ بهمن سال ۹۸ به تصویب نرسیده و به این کمیسیون ارجاع شده بود هم در این جلسه بررسی و به عنوان یک طرح عادی تصویب شد.

آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7344/2/542897/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها