بازگشت رئیس به پارلمان

- در این شرایط توجه به وضعیت اقتصادی قشرهایی که در ماجرای کرونا آسیب دیده اند اهمیت بسزایی دارد - از تلاش‌های دولت تشکر می کنیم - ️ مجلس انقلابی یعنی همین. یعنی به جای کشمکش سیاسی پیگیر حل مسائل قشرهای مختلف و راه اندازی تولید کشور بود. آن هم در شرایط سخت و استثنایی تحریم

رئیس به پارلمان برگشت. علی لاریجانی روز گذشته بعد از چند هفته قرنطینه خانگی در پی ابتلا به بیماری کرونا، روز گذشته به صحن علنی آمد و ریاست جلسه را عهده‌دار شد. او البته قبل از ورود به صحن به مقام شهدای گمنام ادای احترام کرد. رئیس مجلس در نطق پیش از دستور خود با تبریک روز کارگر و معلم از موفقیت‌ها در مواجهه با ویروس کرونا گفت و در نهایت با اشاره به برخی مهم‌ترین مصوبات مجلس دهم از عملکرد آن دفاع کرد. به گزارش خانه ملت، رئیس مجلس با تبریک روز کارگر گفت: کارگران در نبردی که امریکا با تحریم خود ضد ملت ایران ایجاد نمود با فداکاری و تلاش شبانه‌روزی کشور را اداره کرده و می‌کنند و اجازه ندادند خواب حاکمان کاخ سفید در ایران تعبیر شود.
لاریجانی با اشاره و تمجید از حضور و مجاهدت صنف‌ها، قشرها و بخش‌های مختلف در مبارزه با کرونا، ادامه داد: بخصوص پزشکان، پرستاران و کارکنان بیمارستان‌ها و وزارت بهداشت که انصافاً رشادت از خود نشان دادند و اینکه حدود 80 درصد افرادی که درگیر این بیماری شدند در ایران بهبود یافته‌اند، نتیجه برنامه‌ریزی درست وزارت بهداشت و مجاهدت این عزیزان بوده است. وی در ادامه ضمن تبریک روز معلم به همه معلمان، استادان، دانشجویان و دانش‌آموزان، گفت: از تلاش‌های وزارت علوم و وزارت آموزش و پرورش و رؤسای دانشگاه‌ها و استادان و معلمان گرانقدر که با استفاده از فضای مجازی نگذاشتند به حرکت علمی کشور لطمه وارد شود و با ابتکارات مناسب از فرصت استفاده کرده و طرق دیگری را برای آموزش ایجاد کردند، نهایت تشکر و سپاسگزاری را داریم و تلاش‌های ارزشمند شما را ارج می‌نهیم.
وی همچنین با گرامیداشت یاد استاد مطهری و تأکید ایشان بر مسأله آزادی فکر در اسلام و تفاوت آن با آزادی در غرب، افزود: در ماجرای بحران کرونا مشاهده کردید که چگونه مقوله انسانیت به‌عنوان یک ارزش در غرب سقوط کرد و با آن تجاری برخورد شد و سالمندان را رها کردند و گاه بیان کردند که وجود آنها فایده اقتصادی ندارد. پس آن همه سر و صدا در مساوات و حقوق انسان چه شد؟
لاریجانی گفت: اما در اینجا مساجد پایگاه کمک به بیمارستان‌ها و نیازمندان شد که این صحنه‌های غرورآفرین که با رهنمودهای رهبر عظیم‌الشأن انقلاب به ظهور رسید یادآور صحنه‌های شورآفرین صدر اسلام بود که مساجد پایگاه اصلی حمایت از اسلام در همه وجوه بود؛ حتی جنگ.  وی همچنین با بیان اینکه در این شرایط توجه به وضعیت اقتصادی قشرهایی که در ماجرای کرونا آسیب دیده‌اند، اهمیت بسزایی دارد، گفت: از تلاش‌های دولت تشکر می‌کنیم؛ کمیسیون ویژه و مرکز پژوهش‌ها بررسی‌های دقیق کردند که بزودی گزارش آن در مجلس مطرح خواهد شد.  لاریجانی با بیان اینکه مجلس انقلابی یعنی به جای کشمکش سیاسی پیگیر حل مسائل قشرهای مختلف و راه‌اندازی تولید کشور بود آن هم در شرایط سخت و استثنایی تحریم به برخی مصوبات مجلس دهم به‌عنوان مصداقی از اقدامات انقلابی اشاره کرد از جمله، قانون توسعه روستا و سرمایه‌گذاری در روستاها، قانون رفع موانع تولید و اختیاراتی که در استان‌ها توزیع شد، قانون واگذاری اختیارات در بخش معدن به شوراهای استانی معدن در برنامه ششم توسعه.لاریجانی در ادامه با تأکید بر اینکه هیچ مجلسی به اندازه مجلس دهم در زمینه بنیه دفاعی کشور با حساسیت برخورد نکرد و به این اندازه توجه نشان نداد، عنوان کرد: این یعنی یک اقدام انقلابی و از سر بصیرت.وی افزود: اگر بودجه‌هایی که مجلس برای شرکت‌های دانش‌بنیان هر ساله در نظر نگرفته بود و اگر حمایت از این واحدها و بخش‌های نوآورانه جهاد دانشگاهی نبود، امروز در بحث کرونا اینگونه خدمات به مردم عرضه نمی‌شد که این نگاه‌ها، نگاه انقلابی واقعی است.


آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7338/1/542321/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها