صفحات
شماره هشت هزار و چهارصد و پنجاه و چهار - ۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۳
روزنامه ایران - شماره هشت هزار و چهارصد و پنجاه و چهار - ۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ - صفحه ۱

بازداشت عوامل پشتیبان گروهک جیش‌الظلم در راسک

طی یک اقدام اطلاعاتی عملیاتی چندنفر از عوامــــل تأمین و پشتیبانی‌کننده عملیات‌های تروریستی اخیر سیستان و بلوچستان بازداشت شدند. به گزارش تسنیم، روابط عمومی قرارگاه قدس نیروی زمینی سپاه روز گذشته با اعلام این خبر در اطلاعیه‌ای تصریح کرد، عوامل دستگیر شده نقش محوری در دو عملیات گروهک تروریستی جیش‌الظلم در تاریخ‌های 24 آذر 1402 در ستاد انتظامی و 16 فروردین سال‌جاری در سپاه شهرستان راسک را داشته‌اند. دستگیرشدگان در مدرسه دینی «انوارالحرمین» روستای «پشامگ» از توابع این شهرستان مخفی شده بودند که با همکاری مردم منطقه شناسایی و دستگیر شدند.
24 آذرسال گذشته در جریان حمله تروریستی گروهک جیش‌الظلم به مقر ستاد فرماندهی انتظامی شهرستان راسک 11 نفر از افسران و سربازان فراجا شهید و 7 نفر نیز زخمی شدند. در جریان این ماجرا تعدادی از تروریست‌ها موفق به فرار شده بودند که مراحل شناسایی و تعقیب آنها در ادامه انجام شد. تروریست‌هایی که روز گذشته دستگیر شدند همچنین به عنوان تأمین‌کننده و پشتیبان در حمله همزمان روز 16فروردین به 4 نقطه از اماکن عمومی و پایگاه‌های نظامی و انتظامی در شهرهای چابهار و راسک دست داشتند. در جریان آن درگیری اگرچه 18نفر از تروریست‌ها و اشرار مسلح مهاجم به هلاکت رسیدند، اما 11 نفر دیگر از نیروهای حافظ امنیت نیز به شهادت رسیدند.
گفتنی است که به باور بسیاری از ناظران عملیات 16 فروردین گروهک جیش الظلم به عنوان یک عملیات با نقشه پیچیده آن هم در روزهای پس از حمله تروریستی رژیم صهیونیستی به کنسولگری ایران در دمشق بود در هماهنگی و با حمایت رژیم صهیونیستی و برای باز کردن پنجره امنیتی جدید برای جمهوری اسلامی ایران و خارج کردن ایران از تمرکز بر برنامه پاسخ به اقدام تجاوزکارانه رژیم اسرائیل انجام شده بود.
پازلی که دستگیری این عوامل می‌تواند بخشی از آن را مشخص‌تر سازد.

جستجو
آرشیو تاریخی