صفحات
شماره هشت هزار و چهارصد و پنجاه - ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳
روزنامه ایران - شماره هشت هزار و چهارصد و پنجاه - ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ - صفحه ۱

رایگان شدن درمان کودکان زیر ۷ سال در بیمارستان‌های دولتی

همه سازمان‌های بیمه گر پایه مکلف به پرداخت ۱۰۰ درصد تعرفه دولتی برای خدمات سرپایی و بستری کودکان زیر ۷ سال از جمله معاینه، آزمایشگاه، تصویربرداری، توانبخشی و همچنین استفاده از کیت غربالگری نوزادان در مراکز دولتی دانشگاهی سراسر کشور هستند.

بیمارستان‌های دولتی و واحدهای تابعه دانشگاه مکلف هستند از هشتم اردیبهشت امسال پذیرش، بستری، اعمال جراحی، اقدامات تشخیصی – درمانی و ترخیص کودکان زیر هفت سال بیمه شده را به صورت رایگان انجام دهند.
پدرام پاک آیین سخنگوی وزارت بهداشت در آخرین روز‌های سال گذشته در این خصوص گفته بود: موضوع رایگان شدن همه خدمات سرپایی و بستری کودکان زیر ۷ سال در اجرای قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت که در هیأت دولت تصویب شده، به بیمه‌های پایه ابلاغ شده است و همه سازمان‌های بیمه گر پایه مکلف به پرداخت ۱۰۰ درصد تعرفه دولتی برای خدمات سرپایی و بستری کودکان زیر ۷ سال از جمله معاینه، آزمایشگاه، تصویربرداری، توانبخشی و همچنین استفاده از کیت غربالگری نوزادان در مراکز دولتی دانشگاهی سراسر کشور هستند. آن بخش از خدماتی که ممکن است تحت پوشش بیمه‌های پایه نباشد هم تا سقف تعهد سازمان‌های بیمه‌گر از محل دیگری تأمین خواهد شد.
در همین زمینه، رئیس دانشگاه علوم پزشکی شهید صدوقی یزد گفت: از هشتم اردیبهشت ماه سال‌جاری کلیه بیمارستان‌های دولتی و واحد‌های تابعه دانشگاه مکلف هستند پذیرش، بستری، اعمال جراحی، اقدامات تشخیصی – درمانی و ترخیص کودکان زیر 7 سال بیمه شده را به صورت رایگان انجام دهند.
به گزارش وبدا، سید مهدی هاشمی باجگانی اظهار داشت: این اقدام در راستای سیاست‌های دولت جمهوری اسلامی ایران برای ارائه خدمات درمانی مناسب و ارزان قیمت به آحاد مردم صورت گرفته است.هاشمی خاطرنشان کرد: رایگان شدن درمان کودکان زیر 7 سال بویژه درمناطق محروم و روستایی در شورای عالی بیمه، مصوب شده است.وی افزود: مردم در صورت مشاهده تخلف از اجرای این طرح در بیمارستان‌های دولتی با شماره ۱۹۰ یا ۱۰۰۰۲۵۳۵ تماس بگیرند.
جستجو
آرشیو تاریخی