صفحات
شماره هشت هزار و چهارصد و چهل و نه - ۰۹ اردیبهشت ۱۴۰۳
روزنامه ایران - شماره هشت هزار و چهارصد و چهل و نه - ۰۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ - صفحه ۵

دورنما

گاردین
بریتانیا

تحقیقات جدید نشان می‌دهد، صدها هزار دانش‌آموز انگلیسی توسط معلم‌هایی تحت آموزش هستند که به دلایل مختلف پایین‌ترین میزان دستمزد را می‌گیرند. منتقدان معتقدند، وضعیت استخدام معلم‌ها با حقوق پایین در نهایت باعث ارائه آموزشی با کیفیت پایین به دانش‌آموزان می‌شود.

 

کوریره دلاسرا
ایتالیا

فقط چند هفته تا انتخابات پارلمانی اروپا مانده است. این انتخابات اگر درست انجام شود و نمایندگانی را وارد پارلمان کند که مواضع متعادلی دارند، می‌تواند باعث تعادل بیشتر در این قاره و آزادی‌های اساسی برای مردم آن باشد. بنابراین انتخابات ماه ژوئن در برهه فعلی جنگ با روسیه می‌تواند یکی از کلیدی‌ترین انتخابات برای اروپا باشد.

 

حریت دیلی نیوز
ترکیه

رجب طیب اردوغان که در ماه‌های اخیر بارها مقامات صهیونیستی را به ‌خاطر حملات به غزه، به تندی نقد کرده است، در جدیدترین اظهاراتش ضمن خطاب کردن بنیامین نتانیاهو به عنوان قصاب غزه، تل‌آویو را تهدید کرد و گفت که ترکیه می‌تواند روابط اقتصادی‌اش با اسرائیل را قطع کند.

 

گلف تایمز
قطر

یکی از دردناک‌ترین صحنه‌های جنگ غزه در روز جمعه رقم خورد. آنجا که پدری نوزاد چندروزه‌اش را در گوری در شن‌های ساحلی دفن کرد. این نوزاد چند روز پیش بعد از اینکه مادرش در حملات ارتش رژیم صهیونیستی به شهادت رسید، با اینکه زمان تولدش نرسیده بود، توسط پزشکان از شکم مادرش خارج شده بود.

جستجو
آرشیو تاریخی