صفحات
شماره هشت هزار و چهارصد و سی و نه - ۲۸ فروردین ۱۴۰۳
روزنامه ایران - شماره هشت هزار و چهارصد و سی و نه - ۲۸ فروردین ۱۴۰۳ - صفحه ۳

دیگه‌چه‌خبر؟

تا زمانی که آرام باشند، در امان خواهند بود
خبر اول اینکه، محمد مرندی کارشناس سیاست خارجی و روابط بین‌الملل در گفت‌و‌گو با شبکه انگلیسی اسکای نیوز، در تشریح ابعاد حمله اخیر ایران به پایگاه‌های نظامی اسرائیل اظهار کرد: این یک تحقیر بزرگ برای رژیم اسرائیل بود. چون آنها از خط قرمز رد شده بودند و بابت همین مجازات شدند.
مرندی با اشاره به اظهارات مقامات صهیونیستی مبنی بر بی‌اثر بودن حمله ایران نیز گفت: البته که اسرائیلی‌ها می‌توانند ادعا کنند که 110 درصد! از پهپادها و موشک‌ها را سرنگون کردند. خب اشکالی ندارد و می‌توانند امروز یا فردا خبرنگاران را برای تهیه گزارش از این پایگاه‌های نظامی که ایران گفته بشدت آسیب دیده‌اند، ببرند.
مرندی در پاسخ به این سؤال که آیا این یک حمله بزرگ بوده است؟ گفت: این یک سیلی کوچک از سوی ایران بود. دو پایگاه نظامی اسرائیل بشدت آسیب دیدند. ایران انبار بزرگی از موشک و پهپاد در اختیار دارد. ایران از سلاح پیشرفته خود استفاده نکرده است. این کارشناس روابط بین‌الملل در پاسخ به سؤال مجری که می‌پرسد منظور سلاح هسته‌ای است؟ اظهار می‌کند: خیر. منظورم موشک‌ها و پهپادهای پیشرفته‌تر است. ایران مانند امریکا که قبلاً از سلاح هسته‌ای استفاده کرده، نیست. برنامه هسته‌ای ایران در این سال‌ها صلح‌آمیز بوده و مدرکی برای رد آن وجود ندارد. ایران موشک‌ها و پهپادهای پیشرفته‌ای در اختیار دارد. اینکه امریکایی‌ها نمی‌خواهند بخشی از واکنش تلافی‌جویانه اسرائیلی‌ها باشند، نشان می‌دهد که آنها می‌دانند قدرت واقعی کجاست.
مرندی با تأکید بر اینکه برای صهیونیست‌ها کار عاقلانه این است که از واکنش نشان دادن خودداری کنند، گفت: آنها مجازات شدند و باید این را بپذیرند. صهیونیست‌ها می‌توانند ادعا کنند که 200 درصد از پهپادها و 300 درصد از موشک‌ها را سرنگون کردند ولی تا زمانی که آرام باشند، در امان خواهند بود. اما اگر دوباره به ایران حمله کنند، واکنش ایران بسیار شدیدتر خواهد بود.
 

افشاگری خبرنگار اسرائیلی از وحشت
در کابینه نتانیاهو
خبر دیگر اینکه، به رغم دست و پازدن‌های خبرنگاران اینترنشنال و دیگر جیره‌خواران رژیم صهیونیستی که نشان دهند حمله ایران به سرزمین‌های اشغالی اصلاً درد نداشت و ضربه وارد شده چیز خاصی نبود، یک خبرنگار اسرائیلی با روایتی از درون کابینه رژیم صهیونیستی، از هراس مستولی شده بر سران این رژیم پرده برداشت. رونن برگمن، خبرنگار برجسته روزنامه اسرائیلی «یدیعوت آحارونوت» و روزنامه امریکایی «نیویورک‌تایمز» پس از حمله ایران، به نقل از «یک منبع آگاه در شورای کابینه جنگ رژیم صهیونیستی» نوشت: «اگر اجازه پخش زنده جلسات کابینه جنگ اسرائیل در یوتیوب میسر بود، دست‌کم ۴ میلیون نفر (نیمی از ساکنین اراضی اشغالی) به منظور فرار در فرودگاه بن‌گوریون جمع می‌شدند.» روایت برگمن که به منابع دست اول امنیتی و سیاسی این رژیم دسترسی دارد، از وحشتی گسترده و ترسی فراگیر درون کابینه صهیونیستی از حمله تلافی‌جویانه ایران حکایت دارد و نشان می‌دهد که گفت‌و‌گوها میان سران رژیم، تا چه میزان توأم با یأس، ترس و هراس از توان و اقدام ایران بوده است. برگمن نویسنده کتاب «برخیز و اول تو بکش» است که در آن، روایت ترورهای موساد در سراسر منطقه و جهان را ارائه کرده است، کتابی که نشان‌دهنده جایگاه برجسته برگمن در محافل امنیتی رژیم صهیونیستی است. از این رو به نظر می‌رسد نقل قول برگمن از درون کابینه جنگ صهیونیست‌ها، نه‌تنها حقیقت ساعت‌های دشواری را که بر نتانیاهو گذشت، آشکار می‌کند، بلکه پروپاگاندای خبرنگاران مزدور این رژیم در اینترنشنال یا شبکه‌های اجتماعی را نیز رسوا می‌کند.
 

توقیف محموله کود شیمیایی
رژیم صهیونیستی در گمرک
دست آخر اینکه، مأموران گمرک جمهوری اسلامی ایران در مرز بازرگان، یک محموله کود شیمیایی ترانزیتی ساخت رژیم صهیونیستی را توقیف کردند. به گزارش ایسنا، این محموله حاوی نیترات پتاسیم ساخت رژیم صهیونیستی بود که از طریق یک دستگاه کامیون حمل و برای انجام تشریفات ترانزیت خارجی، به مقصد کشور ازبکستان به گمرک بازرگان ارسال شده بود. مطابق قانون، واردات و ترانزیت هرگونه کالای ساخت رژیم صهیونیستی از طریق گمرکات ایران ممنوع است و به تازگی کنترل‌های شدیدی روی این کالاها از طرف مأموران گمرک صورت می‌گیرد.

جستجو
آرشیو تاریخی