قهرمانی مقتدرانه آزادکاران با 5 طلا و 3 برنز

پایان خوب شاگردان کاوه در بیشکک

گروه ورزشی- تیم ملی کشتی آزاد با 4 طلا و 3 برنز بر بام آسیا ایستاد.
در آخرین روز از این رقابت‌ها و در 5 وزن دوم، امیرحسین فیروزپور نماینده وزن ۹۲ کیلوگرم و دارنده مدال‌های طلای جوانان و امیدهای جهان و طلای بزرگسالان آسیا، در دیدار فینال مقابل شرزود پویونوف از ازبکستان به روی تشک رفت و در پایان با نتیجه قاطع ۸ بر ۳ به برتری رسید تا چهارمین مدال طلای کشتی آزاد را در بیشکک به نام خود سند بزند. در دیگر فینال روز دوم هم امیرحسین زارع دارنده ۲ مدال طلای جهان و یک برنز المپیک هم به عنوان آخرین نماینده ایران در این رقابت‌ها، در فینال وزن ۱۲۵ کیلوگرم برابر آیال لازارف کشتی گیر کهنه کار و ۳۸ ساله از قرقیزستان، به روی تشک رفت و درزمان ۵ دقیقه و ۲۷ ثانیه با امتیاز11 بر صفر به برتری رسید و پنجمین و آخرین طلای کشتی آزاد ایران در این رقابت‌ها را برگردن آویخت.
 همچنین در دیدارهای رده‌بندی هادی وفایی‌پور رقیب حسن یزدانی در وزن 86 کیلوگرم که در دومین و مهم‌ترین مبارزه خود در این رقابت‌ها مقابل عظمت دولتبیکوف دارنده ۲ مدال برنز جهان و ۲ طلای آسیا از قزاقستان، با نتیجه ۳ بر یک شکست خورده بود، در رده‌بندی مقابل پیلونگ لی از چین به روی تشک رفت که در مدت زمان ۲ دقیقه و ۳۲ ثانیه 10 بر صفر به برتری رسید و صاحب مدال برنز آسیا شد؛ حالا طبق چرخه انتخابی تیم ملی کشتی آزاد، وفایی‌پور برای اینکه بتواند برای رسیدن به المپیک و رقابت با حسن یزدانی شانس داشته باشد باید در این رقابت‌ها به مدال طلا می‌رسید اما با این شکست باید منتظر تصمیم کادر فنی بماند که مشخص شود به او فرصت دوباره می‌دهند یا نه.
همچنین حسین ابوذری کشتی گیر وزن 74 کیلوگرم که در دیدار نیمه نهایی مقابل حریف خود شکست خورده بود، مقابل تالگات از قزاقستان به روی تشک رفت و در پایان با نتیجه ۵ بر یک به برتری رسید و صاحب مدال برنز آسیا شد.
 رضا اطری نماینده وزن ۶۱ کیلوگرم هم با شکست سنگین برابر حریفی از کره شمالی در رده‌بندی از رسیدن به مدال برنز قهرمانی آسیا بازماند تا دست خالی بیشکک را ترک کند.
 
3 طلا و 1 برنز 5 وزن اول
آزاد کاران ایران در 5 وزن اول مسابقات قهرمانی آسیا هم، قبل از این 3 طلا و 1 برنز دشت کرده بودند.
رحمان عموزاد در وزن 65 کیلوگرم که در دور اول با نتیجه ۴ بر ۲ اولوکبک ژولدوشبیکوف قهرمان آسیا از قرقیزستان و در دور دوم سئون هو یو از کره جنوبی را به زانو درآورده بود، به مرحله نیمه نهایی صعود کرد؛ او در این دیدار هم با نتیجه ۱۰ بر صفر عباس رحمان اف از ازبکستان را شکست داد تا قاطعانه راهی فینال شود. عموزاد در این دیدار ۲ بر ۱ تولگا تومور اوچیردارنده مدال برنز جهان و قهرمان بازی‌های آسیایی از مغولستان را شکست داد تا طلای آسیا را برگردن بیندازد.
امیرمحمد یزدانی کشتی گیر جوان وزن 70 کیلوگرم هم بعد از استراحت در دور اول، با شکست رقبای قرقیزو تاجیکستانی راهی فینال شد و در آخرین دیدار هم ۱۳ بر ۹ یوشینوسوکه آئویاگی از ژاپن را شکست داد و دومین طلای ایران را ضرب کرد.
محمد نخودی آزادکار وزن 79 کیلوگرم هم بعد از استراحت در دور اول، در دور دوم ازسد خیدیر سیف‌الدین اف از بحرین گذشت و بعد از آن هم با شکست رقبای تاجیکستانی و مغولستانی سومین طلای آزادکاران را به ارمغان آورد.
اما محمدحسین محمدیان کشتی گیر وزن 97 کیلوگرم بعد از استراحت در دوراول، کشتی گیر مغولستانی را شکست داد اما در نیمه نهایی مقابل احمد تاج الدینوف قهرمان جهان و بازی‌های آسیایی از بحرین 8-2 شکست خورد و از رسیدن به فینال بازماند. او در رده‌بندی ۷ بر صفر هیبیکی ایتو از ژاپن را شکست داد تا با برنز به کار خود در تشک بیشکک پایان دهد.
جستجو
آرشیو تاریخی