صفحات
شماره هشت هزار و چهارصد و بیست و پنج - ۲۴ اسفند ۱۴۰۲
روزنامه ایران - شماره هشت هزار و چهارصد و بیست و پنج - ۲۴ اسفند ۱۴۰۲ - صفحه ۱۲

از گوشه و کنار ایران

 کشف 7 سکه نقره تاریخی در اراک
فردی که می‌خواست هفت سکه تاریخی نقره هم روزگار دوره ساسانی را در فضای مجازی بفروشد دستگیر شد.
سرهنگ مهدی رحیمیان، فرمانده یگان حفاظت اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان مرکزی در این‌باره گفت: در رصد فضای مجازی روز سه‌شنبه یک مورد فروش سکه‌های تاریخی کشف شد که پس از انجام امور اطلاعاتی و اطمینان از صحت موضوع با هماهنگی مقام قضایی و همکاری عوامل کلانتری ۱۸ شهرستان اراک نسبت به شناسایی و دستگیری شخص فروشنده اقدام و از وی تعداد ۷ قطعه سکه نقره کشف و ضبط شد.
وی اضافه کرد: برابر اعلام نظر کارشناسان اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان مرکزی سکه‌های مکشوفه از ارزش تاریخی و فرهنگی برخوردار بوده است.
 
3 کشته در واژگونی سمند
 رئیس اورژانس کرمان از واژگونی یک خودرو سمند در محور شهربابک_سیرجان و کشته و زخمی‌شدن چهار نفر در این حادثه خبرداد.
 دکتر سیدمحمد صابری، رئیس اورژانس کرمان در تشریح این خبر اظهار کرد: ساعت ۱۱:۳۰ چهارشنبه از این حادثه که در کیلومتر ۳۰ محور شهربابک به سیرجان رخ داده بود با خبر شدیم و دو تیم فوریت‌های پزشکی به محل حادثه اعزام شدند. رئیس اورژانس کرمان با بیان این مطلب که این خودرو چهار سرنشین داشته، گفت: پسر ۳۵ ساله و دختر ۲۵ساله و خانم ۴۹ ساله به علت شدت جراحات در دم فوت کرده‌اند و دختر ۲۰ ساله با وضعیت وخیم به بیمارستان ولیعصر(عج) شهربابک منتقل شده است.
 
بادام هندی قاچاق به مقصد نرسید
 فرمانده انتظامی شهرستان تبریز از کشف محموله آجیل قاچاق به ارزش ۲ میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال در عملیات مأموران انتظامی کلانتری ۲۸ قراملک شهرستان تبریز خبر داد.
 سرهنگ یدالله جهان‌آرا با اعلام این خبر اظهار کرد: مأموران انتظامی کلانتری ۲۸ قراملک در راستای اجرای طرح تشدید مقابله با قاچاق کالا و ارز حین کنترل خودروهای عبوری به یک دستگاه کامیون مشکوک و برای بررسی، آن را متوقف کردند. مأموران پس از هماهنگی با مرجع قضایی در بازرسی از این خودرو مکشوفه، مقدار ۱۵ کیسه بادام هندی بدون مدارک معتبر گمرکی و قانونی کشف کردند. وی با اشاره به اینکه کارشناسان ارزش محموله قاچاق مکشوفه را ۲ میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال برآورد کردند، ادامه داد: در این رابطه کامیون توقیف و یک متهم نیز دستگیر که پس از تشکیل پرونده جهت سیر مراحل قانونی به مرجع قضایی معرفی شد.

مصدوم شدن یک آتش‌نشان در عملیات اطفای حریق
  یک آتش‌نشان در جریان آتش‌سوزی یک مغازه لاستیک‌فروشی در خیابان شهید کامیاب مشهد، دچار مصدومیت شد.
 به گزارش خبرنگار ایلنا، در جریان آتش‌سوزی‌ای که در یک مغازه لاستیک‌فروشی در خیابان شهید کامیاب رخ داد، مأموران آتش‌نشانی اقدام به خاموش‌کردن آتش کردند که در جریان آن، یکی از آتش‌نشانان دچار دود‌گرفتگی شد و بعد از اطفای حریق به بیمارستان منتقل شد.
 گفته می‌شود ۱۲ نفر از ساکنان واحد‌های مسکونی بالای مغازه با اقدام به‌موقع آتش‌نشانان نجات پیدا کردند.
 
مهار آتش در پاساژ زاهدان
آتش‌سوزی مهیب در پاساژ تجاری «حیدری» واقع در شهر زاهدان با تلاش 3 ساعته آتش‌نشانان مهار شد.
حمیدرضا عابدی، رئیس سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری زاهدان در این رابطه اظهار کرد: این آتش‌سوزی حدود ساعت چهار صبح چهارشنبه به سامانه 125 گزارش شد و بلافاصله 11 تیم عملیاتی آتش‌نشانی به محل حادثه اعزام شدند. در بررسی اولیه مشاهده شد پاساژ تجاری فروش البسه و کیف و کفش دچار آتش‌سوزی شده و دود ناشی از آن تا فاصله چندین کیلومتری قابل‌رؤیت است که در ادامه آتش‌نشانان با مشاهده وضعیت موجود بلافاصله عملیات اطفای حریق را آغاز کردند و پس از سه ساعت تلاش بی‌وقفه موفق به مهار آتش‌ و جلوگیری از سرایت آتش شدند. علت حادثه در دست بررسی است.
 
قاچاقچیان شیشه‌ها را رها و فرار کردند
فرمانده انتظامی سیستان و بلوچستان از کشف بیش از ۳۲۴ کیلوگرم موادمخدر از نوع شیشه در شهرستان میرجاوه خبر داد.
 سردار دوستعلی جلیلیان اظهار کرد: مأموران پلیس مبارزه با مواد‌مخدر شهرستان میرجاوه با رصد و اشراف اطلاعاتی به دنبال خبری مبنی‌بر جابه‌جایی مواد‌مخدر در این خصوص به یک دستگاه خودرو پژو مشکوک شدند. قاچاقچیان پس از مشاهده مأموران، خودرو را رها کردند و از صحنه متواری شدند که پس از توقیف خودرو موصوف ،مأموران در بازرسی و بررسی دقیق‌تر مقدار ۳۲۴ کیلو و ۴۰۰ گرم مواد‌مخدر از نوع شیشه کشف کردند.

تصادف مرگبار مینی‌بوس در انار
 برخورد مینی‌بوس حامل کارگران با تریلی در محور شهربابک به انار دو کشته و سه مجروح برجا گذاشت.
 دکتر سیدمحمد صابری، رئیس اورژانس کرمان در تشریح این خبر اظهار کرد: ساعت ۶:۵۰ صبح چهارشنبه سه تیم فوریت‌های پزشکی به محل حادثه رفته و مشخص شد در پی این واقعه دو مرد ۳۵ و ۴۰ساله به علت شدت جراحات وارده، جان باختند و سه نفر نیز مصدوم شدند که همگی مرد و در رده سنی ۴۰ تا ۴۴ سال قرار دارند.مینی‌بوس حامل کارگران شرکت «مبین» در حال انتقال کارگران به محل کار در شیفت صبح بود که با یک دستگاه کامیون تریلی در ۱۰ کیلومتری محور جاده‌ای شهربابک به انار (در منطقه بنیک) در استان کرمان برخورد کرد.
 
دستگیری عاملان قتل در ارومیه
 چهار مرد شرور که به دلیل اختلافات قدیمی مرد جوانی را در ارومیه کشته بودند از سوی پلیس دستگیر شدند.
سرهنگ صادق شکری، رئیس پلیس آگاهی انتظامی آذربایجان‌غربی در تشریح جزئیات این خبر اظهار کرد: برابر اعلام مرکز فوریت‌های پلیس ۱۱۰ مبنی بر وقوع یک فقره نزاع و درگیری منجر به قتل، رسیدگی به موضوع به صورت ویژه در دستور کار کارآگاهان پلیس آگاهی استان قرار گرفت. با اشراف اطلاعاتی و تحقیقات اولیه کارآگاهان جنایی، مشخص شد مقتول با چهار نفر دیگر به علت اختلافات قبلی درگیر شده و به قتل رسیده است. به جهت حساسیت موضوع دستگیری متهمان به صورت ویژه در دستور کار کارآگاهان اداره جنایی استان قرار گرفت و خیلی زود متهمان دستگیر شدند و به قتل اعتراف کردند.

جستجو
آرشیو تاریخی