صفحات
شماره هشت هزار و چهارصد و بیست و پنج - ۲۴ اسفند ۱۴۰۲
روزنامه ایران - شماره هشت هزار و چهارصد و بیست و پنج - ۲۴ اسفند ۱۴۰۲ - صفحه ۱۲

رئیس پلیس امنیت اقتصادی فراجا :

سلبریتی ها پول تبلیغات برای کوروش کمپانی را برگرداندند

گروه حوادث- کامران علمدهی/ رئیس پلیس امنیت اقتصادی فراجا از تشکیل قرارگاه امنیت اقتصادی(امین) در آستانه نوروز خبرداد. به گزارش «ایران»، سردار حسین رحیمی در نشست خبری که صبح روز چهارشنبه در ستاد پلیس امنیت اقتصادی فراجا برگزار شد، گفت: مجموعه پلیس امنیت اقتصادی در ایام نوروز مانند دیگر پلیس‌های تخصصی فعال است و تعطیلی ندارد چرا که مجرمان هم تعطیلی ندارند و ما برای تحقق برنامه‌هایمان باید همیشه یک گام جلوتر از آنها باشیم. به همین منظور در سال جدید پلیس امنیت اقتصادی فراجا قرارگاه امنیت اقتصادی «امین» را ایجاد کرده است.

 پرونده کوروش کمپانی باز است
سردار رحیمی در ادامه به جزئیات پرونده کوروش کمپانی اشاره و تصریح کرد: این پرونده همچنان باز است و رسیدگی به آن ادامه دارد. میزان رقم کلاهبرداری شده تاکنون حدود 180 تا 200 میلیارد تومان است که نمی‌توان آن را قطعی دانست. البته تاکنون پنج نفر از عناصر اصلی این شرکت دستگیر شده‌اند. این پرونده 5 هزار شاکی از سراسر کشور دارد و از سایر مالباختگان احتمالی هم درخواست می‌کنیم به پلیس امنیت اقتصادی فراجا در شهر خودشان مراجعه و شکایت خود را ثبت کنند.
وی درباره موضوع سلبریتی‌ها و هنرمندانی که در تبلیغات کوروش کمپانی شرکت داشتند هم گفت: غیر از دو نفری که داخل کشور نبودند در مجموع تا امروز 25 نفر به پلیس امنیت اقتصادی دعوت شدند و وجوه دریافتی بابت تبلیغات را که حدود 350 میلیون تومان بوده را به حساب قوه قضائیه برگردانده‌اند. البته این افراد مدعی هستند در زمانی که کار تبلیغات را انجام داده‌اند شرکت دارای مجوز قانونی بوده که از این حیث نمی‌توان به آنها خرده گرفت.
وی درباره دلایل جلوگیری از ممنوع‌الخروجی مدیر کوروش کمپانی گفت: حدود سه ماه قبل از اینکه جرم محرز شود اقداماتی را آغاز کردیم اما چون شکایتی وجود نداشت امکان ممنوع‌الخروج شدن وی هم فراهم نشد.

 احضار مدیرعامل «موبایل موسوی»
رئیس پلیس امنیت اقتصادی فراجا گفت: به تازگی مدیرعامل شرکت «موبایل موسوی» را نیز که درحال حاضر به عنوان اسپانسر باشگاه فوتبال استقلال تهران فعالیت می‌کند به پلیس امنیت اقتصادی احضار کردیم و اعلام تذکر به این شرکت درباره موارد مربوطه داده شد.

فرار مالیاتی
رئیس پلیس امنیت اقتصادی فراجا در بخش دیگری از این نشست با ارائه گزارشی از عملکرد این فرماندهی در سال‌جاری عنوان کرد:‌ در ۱۱ ماه اخیر پلیس امنیت اقتصادی در حوزه مبارزه با فرار مالیاتی ۲۴۰ پرونده به ارزش چهار هزار میلیارد تومان تشکیل داد و در این خصوص ۳۹۱ نفر دستگیر شدند. در این حوزه به لحاظ تشکیل پرونده و ارزش ریالی به ترتیب با ۱۳ و ۳۰ درصد افزایش مواجه بوده‌ایم.
احتکار کالا و اخلاگران نظام اقتصادی
سردار رحیمی در بخش احتکار کالا نیز با ارائه توضیحاتی خاطرنشان کرد: ۹۲۲ فقره پرونده به ارزش تقریبی ۶ هزار میلیارد تومان از کشفیات پلیس بوده است. بیشتر کالاهای مکشوفه کالای اساسی بوده که توزیع شده و در این رابطه بیش از ۹۰۰ نفر دستگیر شدند. در خصوص مبارزه با اخلالگران نظام اقتصادی کشور نیز امسال ۲۶ هزار میلیارد تومان کشفیات داشته‌ایم و در این رابطه هزار و ۲۳۸ متهم دستگیر شدند که از نظر تعداد پرونده‌های تشکیل شده ۲۲ درصد افزایش داشته‌ایم.

راه‌اندازی ستاد خبری
سردار رحیمی با اشاره به ستاد خبری پلیس امنیت اقتصادی فراجا نیز گفت: مأموریت ما یک مأموریت ویژه اقتصادی بوده و راه‌اندازی این ستاد خبری کمک شایانی به ارتباط میان ما و مردم کرد. من از شهروندان می‌خواهم در صورت آگاهی از هرگونه اخبار و اطلاعات درباره تخلفات مختلف اقتصادی از جمله قاچاق، سوخت، پولشویی، ارتشا، بورس، بیمه و... را با ما از طریق شماره تلفن رایگان 096300 در میان بگذارند و اطمینان داشته باشند که قاطعانه با متخلفان برخورد خواهیم کرد.
 
قاچاق سوخت
رئیس پلیس امنیت اقتصادی فراجا در پایان تأکید کرد: با اینکه در سال‌جاری برخورد بدون اغماضی با قاچاقچیان سوخت داشته‌ایم اما یقین بدانید در سال آینده در این حوزه شدت عمل بیشتری خواهیم داشت و اجازه نمی‌دهیم که قاچاقچیان در حوزه‌های مختلف و به خصوص سوخت که یک سرمایه ملی است، دست به تخلف بزنند.
سردار رحیمی درباره عملکرد گمرک و مبارزه با تخلفات اقتصادی نیز گفت: پیش از این در 40 نقطه از مبادی ورودی و خروجی به صورت سیستمی با تخلفات برخورد می‌کردیم که در 11 ماه اخیر 7 نقطه دیگر هم اضافه کرده‌ایم و در نهایت در بحث ظن به قاچاق افزایش 51 درصدی داشته‌ایم و در حوزه کشفیات کالاهای قاچاق هم با رشد 998 درصدی مواجه بوده‌ایم. ضمن اینکه در این مبادی رسمی گمرکات بالغ بر 9 هزار میلیارد تومان کشفیات داشته‌ایم که همه این موفقیت‌ها مرهون زحمات مأموران این فرماندهی است.
وی تصریح کرد: حرکت پلیس امنیت اقتصادی فراجا در جهت هوشمندسازی است و به طور قطع در اسرع وقت سامانه‌های هوشمند را فعال خواهیم کرد.
 راه اندازی امنیت دیجیتال در پلیس امنیت اقتصادی یک تحول بزرگ محسوب خواهد شد.
در این راستا 1299 تارنمای متخلف فروش کالاهای قاچاق را شناسایی کرده‌ایم و 125 صفحه مسدود شده‌اند و برای 125 صفحه هم تشکیل پرونده شده است.    

جستجو
آرشیو تاریخی