حوادث جهان

9 کشته در ریزش ساختمان 3 طبقه
مقامات محلی پاکستان اعلام کردند یک ساختمان مسکونی ۳ طبقه بامداد سه‌شنبه در مرکز این کشور فرو ریخت و بر اثر این حادثه دست‌کم ۹ نفر کشته شدند.
به گزارش آسوشیتدپرس، «رضوان قادر»، یک مقام ارشد دولتی پاکستان ضمن اعلام اینکه حادثه در شهر «مولتان» رخ داده است، گفت: آوار ساختمان فروریخته نیز روی خانه‌های مجاور ریزش کرد و چندین مصدوم برجا گذاشت. با این حال گفته می‌شود زخمی شدن دو نفر تأیید شده است.
وی همچنین گفت که کشته‌شدگان شامل چهار عضو یک خانواده هستند.فروریختن ساختمان‌ها در پاکستان رایج است، جایی که بسیاری از آنها با مصالح ساختمانی ارزان‌قیمت ساخته شده‌اند و دستورالعمل‌های ایمنی به دلیل کاهش هزینه‌ها نادیده گرفته می‌شوند.
 
آتش‌سوزی شدید در انبار مبلمان
 منابع خبری روسیه از وقوع آتش‌سوزی شدید در یک انبار مبلمان در مسکو، پایتخت این کشور خبر داده‌اند.
 به گزارش «راشا تودی» به نقل از رسانه‌های محلی این آتش‌سوزی منجر به تخریب حدود هزار مترمربع از بنای این انبار مبلمان شده است.
 همچنین سقف انبار ریزش کرده و یک مخزن بزرگ سوخت و مواد شیمیایی در محوطه جاری شده و آتش گرفته است.
برخی منابع خبری می‌گویند حریق به یک ساختمان اداری در مجاورت انبار سرایت کرده است.
 
مرگ مشکوک مدیر داخلی سابق بوئینگ
مقامات امریکایی می‌گویند جسد یکی از مدیران داخلی سابق بوئینگ که پیش‌تر در مورد استانداردهای کیفی این شرکت سازنده هواپیما دست به افشاگری زده بود، روز شنبه ۹ مارس (۱۹ اسفند) در کارولینای جنوبی پیدا شده است.
جسد بی‌جان «جان بارنت» ۶۲ ساله درحالی در داخل یک کامیون در پارکینگ هتلی در شهر چارلستون یافت شد که تنها چند روز از آغاز اقدام حقوقی وی علیه بوئینگ می‌گذشت.
دفتر پزشکی قانونی ایالتی در بیانیه‌ای گفته است که آقای بارنت به دلیل آنچه «زخم گلوله حاصل از یک خودزنی» به نظر می‌رسد، درگذشته است.
 شرکت بوئینگ در بیانیه‌ای از درگذشت آقای بارنت ابراز تأسف کرده و به خانواده و دوستان او تسلیت گفته است.
 پلیس درحال بررسی مرگ آقای بارنت است. او قبل از بازنشستگی در سال ۲۰۱۷، برای حدود ۳۲ سال در بوئینگ کار می‌کرد و مدتی نیز مدیر کیفی واحد تولید هواپیمای بوئینگ ۷۸۷ دریم‌لاینر در شمال شهر چارلستون بود.
 او در افشاگری‌های خود علیه بوئینگ که پس از بازنشستگی آغاز کرده بود می‌گفت «علائم نگران‌کننده‌ای از تخطی از استانداردها» در تولیدات این شرکت مشاهده کرده است. آقای بارنت ادعا می‌کرد، دلیل بی‌توجهی به استانداردها این است که این غول صنعت هوایی برای مونتاژ هواپیماهای خود عجله دارد و شتابزده عمل می‌کند. او در یک مصاحبه همچنین گفت: یک آزمایش انجام‌ شده در سال ۲۰۱۶ نشان داده که یک‌ چهارم از ۳۰۰ ماسک اکسیژن نصب‌شده در هواپیماهای بوئینگ در شرایط اضطراری کار نمی‌کنند. بوئینگ اتهامات آقای بارنت را رد کرده و گفته است که با وجود یافتن شماری از سیستم‌های اکسیژن معیوب در هواپیما، آنها را از خط تولید خارج کرده تا در هیچ هواپیمایی نصب نشوند.
به گفته برایان نولز، وکیل آقای بارنت، قرار بود روز جمعه سومین جلسه میان وی و وکلای بوئینگ در خصوص نگرانی‌های ایمنی در کارخانه چارلستون برگزار شود. آقای نولز گفت که او روز پنجشنبه در جلسه پرسش و پاسخ با وکلای بوئینگ شرکت کرد و سپس روز جمعه نیز با وکیلش به صحبت پرداخت، اما روز شنبه در جلسه حاضر نشد و به تماس‌ها پاسخ نداد.

داور فوتبال جان بازیکن را نجات داد
«پاتریک ایتریچ» داور دیدار بایرن مونیخ - ماینتس بلافاصله بعد از اینکه جوسوها گیلاووگی به دلیل ضربه به سرش با مشکل هوشیاری و تنفسی روبه‌رو شد، بازی را قطع و شخصاً برای نجات جان هافبک ماینتس اقدام کرد. ایتریچ در اقدامی نجات‌بخش زبان گیلاووگی که داخل دهانش گیر کرده بود را رها کرد تا راه تنفسی وی باز شود. گیلاووگی پس از این بازی خطاب به ایتریچ، داور بازی نوشت: «از شما برای کمک و مداخله سریع بسیار متشکرم.»

جستجو
آرشیو تاریخی