صفحات
شماره هشت هزار و چهارصد و بیست و سه - ۲۲ اسفند ۱۴۰۲
روزنامه ایران - شماره هشت هزار و چهارصد و بیست و سه - ۲۲ اسفند ۱۴۰۲ - صفحه ۵

دورنما

نشنال
امارات

دبیر کل شورای همکاری خلیج فارس در نشست اخیر این شورا تأکید کرد: تأثیر جنگ در سراسر جهان احساس می شود و از همین رو کشورهای حوزه خلیج فارس باید علیرغم موانع بزرگی که بر سر راه آنها وجود دارد، در گفت‌‌وگوهای خود با ایران و حوثی‌ها پافشاری کنند. وی همچنین بر لزوم برقراری آتش بس تأکید کرد و از متحدان اسرائیل خواست تا سران این رژیم را برای  آرام کردن اوضاع تحت فشار قرار دهند.

 

نو داچلند
آلمان

پاپ فرانسیس از طرف‌های متخاصم در اوکراین خواسته است با هم مذاکره کنند.
در خواستی که با اعتراض اوکراین همراه شد اما آیا براستی در این درخواست چیز تحقیرآمیزی وجود دارد که باعث ناراحتی کی‌یف شود؟ با وجود همه انتقادها مسلم است که پاپ فقط خواهان آن است که مردم در امان باشند و راه دیپلماسی را دنبال کنند. از یک رهبر دینی نیز دقیقاً همین انتظار می رود.

 

گاردین
بریتانیا

در حالی که برخی سیاستمداران بریتانیایی خود را آماده کرده‌اند تا طرح بحث برانگیز جدید ضد افراط گرایی خود را به پارلمان این کشور ارائه کنند، 12 نفر از کارشناسان برجسته مبارزه با تروریسم و ​​افراط گرایی، از جمله سه وزیر کشور سابق محافظه کار یعنی پریتی پاتل، ساجد جاوید و امبر راد بیانیه مشترکی صادر کرده و به سیاستمداران ارشد انگلیس درباره سوء استفاده از افراط گرایی برای کسب امتیاز سیاسی هشدار دادند.

 

دیلی صباح
ترکیه

پس از آنکه رجب طیب اردوغان، بنیامین نتانیاهو را با هیتلر و ارتش نازی او مقایسه کرد، نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی نیز با عباراتی تند پاسخ این حملات لفظی را داد. این پاسخ با واکنش تند رسانه‌های ترکیه روبه‌رو شد که تأکید کردند، اسرائیل دولتی است که در حال حاضر به اتهام نسل کشی در دیوان دادگستری بین‌المللی پرونده‌ای در حال بررسی دارد و بنابراین با هیچ چیزی نمی‌تواند بر گناهان خود سرپوش بگذارد.

جستجو
آرشیو تاریخی