صفحات
شماره هشت هزار و چهارصد و بیست و سه - ۲۲ اسفند ۱۴۰۲
روزنامه ایران - شماره هشت هزار و چهارصد و بیست و سه - ۲۲ اسفند ۱۴۰۲ - صفحه ۵

اخبــار

پرچم سوئد در مقر ناتو به اهتزاز درآمد
پس از سفر روز پنجشنبه «اولف کریسترسون»، نخست‌وزیر سوئد به واشنگتن و امضای سند عضویت این کشور در ناتو توسط آنتونی بلینکن، وزیر خارجه امریکا، دیروز پرچم این کشور در مقر ناتو در بروکسل به اهتزاز در آمد و این کشور رسماً سی‌ودومین عضو پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) شد. در مراسم اهتزاز پرچم سوئد، ینس استولتنبرگ، دبیرکل ناتو از سفیر جدید سوئد در این سازمان استقبال کرد. نخست‌وزیر سوئد در واشنگتن عضویت کشورش در ناتو را «یک پیروزی برای آزادی» خوانده بود. الحاق سوئد، پس از پیوستن فنلاند در سال گذشته، به این معنی است که همه کشورهای همسایه دریای بالتیک، به‌استثنای روسیه، اکنون عضو پیمان آتلانتیک شمالی هستند.

 

اوج بدبختی در انگلیس
یک مؤسسه اعلام کرد، انگلیس به عنوان دومین کشور «بدبخت» و «ناراحت» جهان نام گرفته است. به گزارش شبکه خبری راشاتودی، بنیاد علوم اعصاب Sapien Labs در چهارمین گزارش سالانه خود به نام «وضعیت سلامت روان جهان» به بررسی سلامت روان ۴۱۹ هزار و ۱۷۵ شرکت کننده از ۷۱ کشور در سراسر جهان و از طریق اینترنت پرداخت. نتایج این بررسی نشان دهنده وضعیت ترسناک جهان انگلیسی زبان است. از ۷۱ کشور، کشورهای انگلیسی زبان انگلیس، ایرلند، استرالیا و نیوزیلند در پایین جدول قرار دارند و ساکنان انگلیس فقط از ازبکستان خوشحالترند.

 

پوتین برنده انتخابات ریاست جمهوری
مرکز تحقیقات افکار عمومی روسیه (VCIOM) اعلام کرد: نتایج نظرسنجی این مرکز نشان می‌دهد که ولادیمیر پوتین رئیس‌جمهور روسیه در انتخابات پیش‌روی ریاست‌جمهوری که از روز جمعه تا یکشنبه هفته آینده برگزار می‌شود، با ۸۲ درصد آرا پیروز خواهد شد و نرخ مشارکت انتخاباتی روس‌ها، ۷۱ درصد خواهد بود. به گزارش خبرگزاری تاس، این مرکز افکارسنجی روز دوشنبه افزود: پیش‌بینی می‌شود در این انتخابات، نیکولای خاریتونوف نامزد حزب کمونیست فدراسیون روسیه و ولادیسلاو داوانکوف نامزد حزب مردم جدید، هر یک، ۶ درصد آرا را به دست آورند و در جایگاه دوم و سوم قرار گیرند.

 

مقام امنیتی سابق اسرائیل: فرمانده ارتش را محاکمه کنید
سرهنـــــــــگ «رونـــــن کوهن» معاون ســـــابق بخش تحقیقات سازمان اطلاعات نظامی ارتش رژیم صهیونیستی در گفت‌وگو با رادیوی این رژیم خواستـــــار محاکمه فرمانده ارتش، به خاطر شکست از مقاومت فلسطین در عملیات طوفان‌الاقصی شد. این مقام صهیونیست، شکست رژیم صهیونیستی را ناشی از اشتباه ندانست بلکه آن‌ را ناشی از بی‌توجهی به مسائل امنیتی دانست.

جستجو
آرشیو تاریخی