صفحات
شماره هشت هزار و چهارصد و بیست و سه - ۲۲ اسفند ۱۴۰۲
روزنامه ایران - شماره هشت هزار و چهارصد و بیست و سه - ۲۲ اسفند ۱۴۰۲ - صفحه ۲۱

پایان جنگ ایتالیا بدون سهمیه برای بوکس ایران

بوکسورها فعلاً از پرواز پاریس جا ماندند

فائزه زمانی
خبر‌نگار

سر بوکسورهای کشورمان در رینگ انتخابی المپیک ایتالیا بدون کلاه ماند.
مسابقات جهانی بوکس به میزبانی بوستو آرسیتسیو این روزها جنگی تمام عیار در ایتالیا به راه انداخته است، درحالی که بوکسورهای کشورمان یکی بعد از دیگری از رینگ این مسابقات حذف شدند، تنها امید بوکس ایران برای تماشای آسمان پاریس میثم قشلاقی بوکسور وزن 80 کیلوگرم و مسلم مقصودی نماینده وزن 71 کیلوگرم بود که با شکست این دو ملی‌پوش، امیدها ناامید شد.با اتمام مسابقات سهمیه قاره‌ای، مسابقات جهانی ایتالیا یکی از فرصت‌های باقی مانده برای المپیکی شدن بوکسورهای کشورمان بود که با حذف هر 6 ملی‌پوش، رینگ ایتالیا برای بوکس ایران عایدی نداشت، هرچند که با حال و اوضاع بوکس ایران این اتفاق قابل پیش‌بینی بود.
فرار و پناهندگی حسین ثوری رئیس سابق فدراسیون بوکس این رشته را در شوک فرو برد، در ادامه طولانی شدن زمان برگزاری انتخابات بوکس، اوضاع این رشته را بدتر کرد تا اینکه روح‌الله حسینی بالاخره صندلی ریاست فدراسیون را تحویل گرفت. او در بدو آمدنش قول مربی خارجی داد اما جیب خالی فدراسیون این اجازه را به او نداد تا حسین نهرودی مربی کهنه کار سابق تیم ملی هدایت بوکسورها را برعهده بگیرد. تیم ملی با نهرودی هم به جایی نرسید و نتایج نامطلوب بوکسورها در رینگ بازی‌های آسیایی، باعث شد تا او با اتمام کار شاگردانش، در همان هانگژو استعفا بدهد. بعد از بازی‌های آسیایی بوکسورها حدود 2 ماه خانه نشین بودند تا اینکه حسینی بالاخره آستین‌ها را بالا زد و با جذب مربی کوبایی به قول خود عمل کرد. مربی کوبایی بالاخره آمد ولی آمدنش قرار نبود چیزی را در کوتاه مدت عوض کند چراکه فرصت کوتاه بود و مسابقات انتخابی المپیک از رگ گردن به بوکسورها
 نزدیک تر. فونتانا سرمربی جدید تیم ملی کم‌تر از یک ماه فرصت داشت تا شاگردان ایرانی خود را برای گرفتن سهمیه المپیک آماده کند، سهمیه‌ای که از همان ابتدا کمی دور از دسترس به نظر می‌آمد. با تصمیم فونتانا دانیال شه بخش در وزن 57 کیلوگرم، علی حبیبی‌نژاد در وزن 57 کیلوگرم، مسلم مقصودی در وزن 71 کیلوگرم، میثم قشلاقی در وزن 80 کیلوگرم، پوریا امیری در وزن 92 کیلوگرم و ایمان رمضان‌پور در وزن مثبت 92 کیلوگرم 6 بوکسور انتخاب شده برای مبارزه در رینگ انتخابی المپیک بودند.همه چیز خوب شروع شد، دانیال شه بخش اولین چراغ تیم ملی را با برد نایب قهرمان المپیک به خوبی روشن کرد اما در ادامه با باخت مقابل حریف ترکمنستانی، حذف شد تا ستاره تاریخ ساز تیم ملی که چشم همه به مشت‌های او بود، بدون سهمیه به کار خود پایان دهد. هم چنین علی حبیبی‌نژاد با 2 برد و 1 باخت، مسلم مقصودی با 2 برد و 1 باخت و ایمان رمضان‌پور با 1 برد و 1 باخت سهمی از رینگ ایتالیا نداشتند. میثم قشلاقی ملقب به تایسون ایرانی هم کار ی از دستش برنیامد و بعد از 2 برد مقابل بوکسورهای قدرتمند هند و مکزیک، سومین مبارزه را به بوکسوری از هلند واگذار کرد تا دست او هم به بلیت المپیک پاریس نرسد.  به این ترتیب اولین مأموریت جدی فونتانا بدون سهمیه المپیک به پایان رسید، هرچند این نتیجه دور از انتظار نبود و او در کم‌تر از یک ماه نمی‌توانست معجزه کند.
حالا فقط یک فرصت باقی است، مسابقات جهانی تایلند که آخرین شانس بوکسورهای جامانده از پرواز المپیک پاریس است. علی رغم اینکه تیم ملی تا الان موفق به گرفتن سهمیه نشده است اما شاید 3 ماه باقی مانده فرصت خوبی باشد تا فونتانا بتواند برنامه هایش را پیاده کرده و خردادماه در رینگ بانکوک بوکس ایران را به المپیک پاریس برساند.

جستجو
آرشیو تاریخی