صفحات
شماره هشت هزار و چهارصد و بیست و سه - ۲۲ اسفند ۱۴۰۲
روزنامه ایران - شماره هشت هزار و چهارصد و بیست و سه - ۲۲ اسفند ۱۴۰۲ - صفحه ۱۲

از گوشه و کنار ایران

خارج کردن تومور 6 کیلویی از شکم زن آملی
یک توده ۶ کیلویی از شکم زن آملی در بیمارستان آیت‌الله روحانی(ره) بابل خارج شد.
دکتـــــر نویـــــــــن نیک‌بخش عضو هیأت علمی دانشگاه علوم پزشکی بابل گفت: بیمار خانمی ۷۰ ساله اهل آمل بود که با علائم درد شکم به این مرکز مراجعه کرد. پس از بررسی‌های اولیه وجود تومور برای این بیمار تشخیص داده شد که تحت عمل جراحی قرار گرفت و تومور۶ کیلویی از داخل لگن بیمار به صورت کامل بدون آسیب به اقشار شکم، روده و عروق بزرگ داخل شکم خارج شد.
این فوق‌تخصص جراحی تراکس دانشگاه علوم پزشکی بابل بیان کرد: منشأ این تومور بزرگ از لگن بوده که با فشار روی اقشار لگنی و عروق شکم منجر به ناتوانی در راه رفتن بیمار و لاغری شدید شده بود.
 
تشکیل پرونده قضایی برای مأموران متخلف شهرداری
دادستان مرکز استان گلستان از تشکیل پرونده و تعقیب قضایی نیرو‌های انضباط شهری شهرداری گرگان پس از درگیری با دستفروشان خبر داد.
 محمود اسپانلو گفت: پس از انتشار ویدیوی از درگیری مأموران انضباط شهری گرگان با دستفروشان، مدیر مربوطه به دادسرا احضار و علاوه بر اخطار به وی، ملزم به عذرخواهی رسمی و انتشار آن به صورت عمومی و دلجویی از دستفروشان آسیب‌دیده شد.
دادستان مرکز استان با تأکید بر اینکه فقط ضابطین دادگستری حق اقدام و دستگیری افراد طبق ضوابط و با هماهنگی مقام قضایی را دارند، ادامه داد: دستگیری غیرقانونی و کتک‌کاری مردم مصداق بارز نقض حقوق شهروندی است و مأموران انضباط شهری به هیچ‌وجه حق تعرض به افراد را ندارند و اقدام این افراد فراقانونی و جرم است و از باب حفظ حقوق عمومی برای متخلفین پرونده تشکیل و تحت تعقیب قضایی قرار گرفتند. هرچند اقدام شهرداری برای عذرخواهی کار خوبی بود، اما رافع مسئولیت نیست.
 
سارق فراری می‌خواست 36 هزار دلار به پلیس رشوه دهد
سردار جلیل موقوفه‌ای فرمانده انتظامی استان سمنان گفت: مأموران ایست و بازرسی شهرستان شاهرود حین کنترل خودروهای عبوری به یک دستگاه پژو ۴۰۵ مشکوک شدند و برای بررسی بیشتر آن را متوقف کردند و در بررسی مدارک شناسایی راننده متوجه جعلی بودن گواهینامه وی شدند.
وی با اشاره به اینکه سرنشین خودرو پس از پی بردن مأموران به جعلی بودن مدارک اقدام به فرار کرد و با استفاده از تاریکی هوا و پستی و بلندی‌های منطقه متواری شد، افزود: راننده خودرو دستگیر و در بازرسی از پژو مبلغ ۳۶ هزار و ۶۰۰ دلار وجه نقد که در قسمت‌های مختلف ماشین جاساز شده بود، کشف و ضبط شد. راننده که تبعه خارجی و فاقد مدارک شناسایی بود، به منظور چشم‌پوشی و منصرف کردن پلیس از بازداشت وی و توقیف خودرو، مبلغ ۳۶ هزار و ۶۰۰ دلار را به دو تن از کارکنان انتظامی پیشنهاد رشوه داد که مأموران وظیفه‌شناس ضمن رد پیشنهاد راننده خودرو مدارک وی را اخذ و موضوع را صورتجلسه کردند. در بررسی‌های موشکافانه پلیس مشخص شد متهم دارای پرونده مفتوحه با موضوع سرقت به عنف در شهر مشهد بوده است که پرونده در این رابطه تشکیل و تحت پیگرد قرار گرفت.
 
انهدام باند سارقان طلافروشی‌های مازندران
باند سارقان مسلح طلافروشی‌های مازندران در یکی از شهر‌های غرب کشور دستگیر شدند.
حجت‌الاسلام والمسلمین محمدصادق اکبری رئیس کل دادگستری مازندران گفت: با صدور دستور قضایی و اقدامات پیچیده پلیسی و اطلاعاتی، با تلاش مأموران پلیس آگاهی استان مازندران، دو عضو یک باند سرقت از طلافروشی‌های استان مازندران در یکی از شهر‌های غربی کشور دستگیر شدند. یک دستگاه خودروی سواری بدون پلاک و سلاح گرم نیز از سارقان کشف و ضبط شد. پرونده قضایی برای متهمین تشکیل و در یکی از شعب دادسرای مرکز استان در حال رسیدگی است. وی افزود: برخورد دستگاه قضایی استان با برهم‌زنندگان نظم و امنیت مردم، سریع، جدی، قاطع و بازدارنده خواهد بود.
 
کشف طلای قاچاق در گمرک مرزی
فرمانده مرزبانی آذربایجان غربی از کشف ۷۴۵ قطعه انواع زیورآلات طلا به وزن ۲ کیلو و ۶۰۰ گرم در مرزهای شهرستان خوی خبر داد.
سردار محمد احمدی در تشریح این خبر گفت: مرزبانان هنگ‌مرزی خوی مستقر در گمرک مرزی رازی، حین کنترل مترددین که قصد ورود به کشور را داشتند، به یک نفر مظنون شدند.
وی افزود: مرزبانان با رعایت حقوق شهروندی و موازین شرعی و قانونی در بازرسی از بار همراه فرد، تعداد ۷۴۵ قطعه انواع زیورآلات طلای قاچاق به وزن ۲ کیلو و ۶۰۰ گرم را کشف کردند.سردار احمدی با بیان اینکه این فرد دستگیر و به همراه طلاهای مکشوفه تحویل مراجع ذی‌صلاح شد، اظهار کرد: کارشناسان ارزش کالای مکشوفه را ۸۲ میلیارد ریال برآورد کردند.فرمانده مرزبانی استان خاطرنشان کرد: مرزهای جمهوری اسلامی ایران با حضور مقتدرانه مرزبانان تحت کنترل کامل و رصد اطلاعاتی دقیق قرار دارد و اجازه ورود و خروج کالای قاچاق به مرزهای کشورمان را نخواهیم داد.
 
کشف متادون‌های قاچاق از اتوبوس
یک محموله بزرگ متادون قاچاق از یک دستگاه اتوبوس کشف شد.
باقـــــر صدیقــــــی بخشدار سرولایت از توقیف یک دستگاه اتوبوس حامل مواد قاچاق(دارو) به ارزش یک میلیارد تومان توسط فرمانده و پرسنل زحمتکش و مقتدر پلیس‌راه سرولایت خبر داد.
وی افزود: یک دستگاه اتوبوس حاوی قرص‌های غیرمجاز و قاچاق متادون در محل پلیس‌راه این منطقه متوقف و مورد بازرسی قرار گرفت. در بازرسی صورت گرفته تعداد ۵ هزار و ۳۸۰ ورقه ده‌تایی متادون به ارزش تقریبی یک‌میلیارد تومان کشف و توقیف شد. محموله مکشوفه و متخلفین برای سیر مراحل قانونی تحویل مقام قضایی و انتظامی بخش سرولایت شدند.
 
3 مصدوم در انفجار گاز شهری
مدیر اداره بحران فرمانداری کرج از مصدوم شدن سه نفر در خرمدشت بر اثر انفجار گاز شهری خبر داد.
کوروش جعفری گفت: این حادثه صبح یکشنبه در یک ساختمان مسکونی اتفاق افتاد که بر اثر آن دو واحد مسکونی و طبقه زیرزمین آنها تخریب شد.
وی توضیح داد: متأسفانه بر اثر این انفجار سه نفر مصدوم شده‌اند که پس از انجام اقدامات اولیه درمانی به بیمارستان منتقل شدند. مصدومان این حادثه برای درمان به بیمارستان‌های کرج انتقال یافتند.

جستجو
آرشیو تاریخی