صفحات
شماره هشت هزار و چهارصد و بیست و سه - ۲۲ اسفند ۱۴۰۲
روزنامه ایران - شماره هشت هزار و چهارصد و بیست و سه - ۲۲ اسفند ۱۴۰۲ - صفحه ۱۲

اخطار پلیس درباره خاطیان چهارشنبه سوری:

هنجار شکنان کل تعطیلات عید مهمان پلیس خواهند بود

گروه حوادث/ پلیس با حادثه‌آفرینان و فروشندگان مواد محترقه به شدت و بدون اغماض برخورد می‌کند و با هماهنگی قوه قضاییه برای این افراد به سرعت پرونده قضایی تشکیل می‌شود.
دلاور القاصی‌مهر، فرمانده انتظامی شرق استان تهران با بیان این مطلب گفت: پلیس مخالف شادی مردم نیست و خواهان سلامت آحاد جامعه است. جشن شب‌چهارشنبه پایان سال ریشه‌ کهن دارد و مبتنی بر پیوند خانوادگی و شادی است که از سوی افراد سودجو به بستری برای آسیب به جان و اموال مردم تبدیل شده است.
القاصی‌مهر به آمادگی کامل پلیس شرق استان تهران برای ایجاد فضای ایمن، آرامش و سلامت شهروندان در شب‌چهارشنبه آخر سال اشاره کرد و ادامه داد: برخی افراد سودجو در این آیین با اقدام به ساخت و فروش مواد محترقه خطرناک، زمینه ایجاد حوادث ناگوار برای خانواده‌ها به‌خصوص افراد جوان، نوجوان و همچنین کودکان را موجب می‌شوند که این مسأله بیش از اقدامات پیشگیرانه پلیس، نیازمند نظارت خانواده‌هاست. پلیس برای جلوگیری از هرگونه آسیب به نوجوانان و جوانان که سرمایه‌های خانواده‌ها و کشور هستند، از مدت‌ها قبل اقدام به شناسایی افراد سودجو و جمع‌آوری این مواد محترقه خطرناک کرده است.
القاصی‌مهر با بیان اینکه امسال با اقدامات به‌موقع پلیس، کشفیات قابل ملاحظه‌ای انجام شد، افزود: هشدار پلیس به برهم‌زنندگان نظم و سلامت مردم این است که با آنها برخورد قاطع و شدید خواهد شد. با هماهنگی قوه قضائیه برای توزیع‌کنندگان و حادثه‌آفرینان شب‌چهارشنبه آخر سال به‌سرعت پرونده قضایی تشکیل می‌شود، همچنین سه‌شنبه‌شب همه نیروهای پلیس در سراسر شهرستان‌های هفتگانه استان تهران شامل (ورامین، پاکدشت، قرچک، پیشوا، پردیس، دماوند و فیروزکوه) در آماده‌باش کامل برای برقرار نظم و امنیت و برخورد با حادثه‌آفرینان هستند.
سرهنگ حمیدرضا قدیمی، رئیس پلیس پیشگیری فرماندهی انتظامی استان زنجان نیز گفت: کسانی که در شب‌چهارشنبه آخر سال هنجارشکنی‌ می‌کنند، تعطیلات نوروز میهمان پلیس خواهند بود.
وی با تأکید بر اینکه امنیت مردم بالاترین چیزی است که برای پلیس اهمیت دارد، ادامه داد: طبق هماهنگی‌های انجام‌شده با مقامات قضایی استان زنجان، کسانی که امنیت و آسایش مردم را به مخاطره بیندازند تا آخر تعطیلات نوروز میهمان پلیس خواهند بود.
او با بیان اینکه خانواده‌ها شب‌چهارشنبه‌سوری مراقب فرزندان‌شان باشند، افزود: با یک لحظه شادی پرخطر، چهره دلنشین فرزندان‌مان را یک عمر مکدر نکنیم.
جستجو
آرشیو تاریخی