مـرور

معاون خدمات شهری و محیط‌زیست شهرداری تهران:
پایتخت، شهر رنگ‌ها می‌شود
مهسا قوی‌قلب/ روز گذشته معاون خدمات شهری و محیط‌زیست شهرداری تهران در مراسم درختکاری گفت: در مناطق مختلف شهر توزیع نهال انجام شده است و سعی می‌شود در ورودی‌های منتخب، میادین و بزرگراه‌های شهر در طرح استقبال از بهار کاشت آنها انجام شود.
حسین نظری در حاشیه مراسم درختکاری در خصوص استفاده از رنگ برای فضاهای شهری در آستانه سال نو گفت: کار علمی گسترده‌ای در این زمینه انجام شد و در نهایت پنج رنگ سبز، خاکستری، سفید، فیروزه‌ای و زرد به عنوان تم رنگ فضاهای شهری پایتخت به تصویب نهایی رسید.
معاون خدمات شهری و محیط‌زیست شهرداری تهران افزود: در یک فرایند تدریجی، المان‌های شهری، مبلمان شهری، علائم ترافیکی و پل‌های عابر بر اساس تم رنگ تعیین شده رنگ‌آمیزی خواهند شد. همچنین در زمینه زیباسازی شهری ۲۵۰ هنرمند از سراسر کشور در تهران حضور یافته و با رنگ آمیزی ۴۰۰ تخم‌مرغ آثار زیبایی را خلق می‌کنند، همچنین آذین‌بندی معابر و برگزاری سفره هفت‌سین از دیگر اقدامات شهرداری تهران در آستانه نوروز است.
معاون شهردار تهران در خصوص دیگر برنامه‌های شهرداری در روزهای آینده توضیح داد: امسال مطابق برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته ۳۱ میدان اصلی شهر تهران به نام ۳۱ استان نامگذاری می‌شود که در این میادین با همت سازمان زیباسازی و شهرداری مناطق، نمادها و المان‌های اصلی استان‌ها در راستای شناخت و ترویج هرچه بیشتر فرهنگ ایرانی نصب خواهد شد.

بالن آرزوها بسیار خطرناک است
قدرت‌الله محمدی، مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی شهرداری تهران در این نشست خبری در پاسخ به سؤال خبرنگار «ایران» در خصوص نزدیک بودن چهارشنبه‌سوری، با اشاره به افزایش وظایف این سازمان توضیح داد: در این راستا مدتی است که برنامه‌ها آغاز شده و امسال کمپین «نه به چهارشنبه‌سوری خطرناک» را تشکیل دادیم تا به صورت گسترده به مردم اطلاع‌رسانی شود.
وی با اشاره به اینکه احتمالاً امسال دو بار چهارشنبه‌سوری برگزار شود، بیان کرد: برای هر دو تاریخ آمادگی داریم و در این‌باره هم ۱۳۸ ایستگاه به صورت ۲۴ ساعته با ۱۸۰۰ آتش‌نشان آماده‌باش هستند و در مجموع در ۱۰۰۰ نقطه تهران آتش‌نشان حضور دارد.
مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی شهرداری تهران تأکید کرد: شهروندان به هیچ عنوان نباید از بالن آرزوها استفاده کنند چراکه این بالن‌ها در سال‌های گذشته حوادثی را ایجاد کرده از جمله با ورود به بالکن برخی منازل سبب چندین مورد آتش سوزی یا آتش گرفتن درختانی شده که ده‌ها سال از آنها مراقبت شده است که البته این امر حتی می‌تواند آتش‌سوزی‌های گسترده‌ای را در جنگل‌ها به همراه داشته باشد.

آغاز فعالیت خیابان سی‌تیر از سال آینده
سعید بیگی، مدیرعامل شرکت ساماندهی صنایع و مشاغل شهر تهران که در این مراسم حضور داشت در خصوص فعالیت دوباره خیابان سی‌تیر گفت: در نیمه اول سال آینده غرفه‌های غذایی و صنایع دستی در خیابان سی‌تیر مستقر خواهند شد و فعالیت «گذر غذا» در این خیابان از‌سرگرفته می‌شود.
وی با بیان اینکه این خیابان در گذشته مشکلات زیادی داشت، افزود: مشکلات محیط‌زیستی، بهداشتی و فرسوده شدن غرفه‌ها از جمله مشکلات این معبر به شمار می‌رفت.
مدیرعامل شرکت صنایع و ساماندهی مشاغل شهر تهران گفت: چیدمان و شکل غرفه‌ها باید با خیابان سی‌تیر همخوانی داشته باشد. قرار است ۳۰ غرفه در این خیابان دایر شود که از این تعداد ۱۰ غرفه به عرضه صنایع‌دستی اختصاص دارد.مدیرعامل شرکت ساماندهی صنایع و مشاغل شهر تهران با اشاره به اینکه ظرف روزهای آینده ابلاغ قرارداد خیابان سی‌تیر به پیمانکار انجام می‌شود، گفت: ظرف چهار تا پنج ماه آینده این غرفه‌ها در خیابان سی‌تیر مستقر خواهند شد.

برگزاری شانزدهمین دوره مسابقات قرآن کریم ویژه جامعه کار و تولید
مدیر اجتماعی اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان تهران، از برگزاری شانزدهمین دوره مسابقات قرآنی ویژه جامعه کار و تولید از ۱۷ تا ۲۰ اسفند ماه در مرکز همایش‌های آدینه خبر داد.
به گزارش روابط عمومی اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان تهران، سعید دهقانی، با بیان اینکه این دوره از مسابقات در رشته‌های مختلف قرائت، ترتیل، حفظ کل قرآن، حفظ ۲۰ جزء، حفظ اجزا و همچنین مفاهیم جلد بیست و ششم برگزار می‌شود، گفت: «۲۲۰ نفر از راه‌یافتگان به مرحله کشوری این مسابقات از استان‌های مختلف کشور در این دوره به رقابت می‌پردازند.» وی هدف از برگزاری این مسابقات را ترویج فرهنگ قرآنی بین جامعه کار و تولید، انس با قرآن و تعالیم الهی و ارتقای سطح معنوی این قشر عنوان کرد.مدیر اجتماعی استان تهران افزود: «برنامه مسابقات قرآن هر سال با برنامه‌ریزی دفتر فرهنگی وزارت متبوع برگزار می‌شود.»

جستجو
آرشیو تاریخی