صفحات
شماره هشت هزار و چهارصد و نوزده - ۱۷ اسفند ۱۴۰۲
روزنامه ایران - شماره هشت هزار و چهارصد و نوزده - ۱۷ اسفند ۱۴۰۲ - صفحه ۵

دورنما

گاردین
بریتانیا

گزارش اخیر سازمان ملل حاکی از بدرفتاری گسترده با اسرای فلسطینی است که در زندان‌های اسرائیل به سر می‌برند.  بنا بر این گزارش، مصاحبه‌های آنروا - آژانس امداد و کاریابی آوارگان فلسطینی - با کسانی که در ماه‌های گذشته در جریان تبادل اسرا بین اسرائیل و حماس آزاد شدند، نشان می‌دهد آنان مورد شکنجه قرار گرفته‌اند. علاوه بر آنان، آن دسته از کارکنان آنروا هم که چندی پیش دستگیر شدند، از شکنجه شدن خود خبر داده‌اند.

 

لا ترسرا
شیلی

شیلی تصمیم گرفته است اسرائیل را به نمایشگاه بین‌المللی هوا و فضا راه ندهد. این تصمیم در ادامه چالش‌ها بین دولت شیلی با سران تل آویو درباره وضعیت غزه گرفته شده است.
شیلی به عملیات نظامی اسرائیل در غزه انتقاد دارد و معتقد است این عملیات باعث بروز شرایط غیرانسانی در غزه شده و رنج زیادی را بر مردم این منطقه تحمیل کرده است.

 

نشنال
امارات

دولت انگلیس در حال تهیه لیست سیاهی از شماری از شرکت‌ها و سازمان‌هایی است که خواهان سرمایه‌گذاری در این کشور هستند. طبق آنچه اخبار جسته و گریخته نشان می‌دهد، احتمال دارد چند گروه مسلمانان نیز شامل این طرح جدید شوند. بر مبنای این طرح، سازمان‌هایی که در این لیست قرار گیرند، دیگر قادر به فعالیتی در بخش‌های اقتصادی انگلیس نخواهند بود.

 

نو داچلند
آلمان

اتحادیه اروپا روز سه‌شنبه تصمیم گرفت برای استقلال بیشتر از امریکا، تولید تسلیحات خود را افزایش دهد. این راهبرد جدید در جریان نشست سران کمیسیون اروپا با تأکید بر امنیت قاره سبز اتخاذ شد. شرکت کنندگان در این نشست اعلام کرده‌اند، هرچند ترامپ تهدید کرده است اگر در انتخابات 2024 پیروز شود، دیگر از اروپایی‌ها دفاع نمی‌کند، این تصمیم بدون درنظر گرفتن اینکه آیا وی در انتخابات پیروز می‌شود یا نه گرفته شده است.

جستجو
آرشیو تاریخی