گزارش و خبر

درگذشت تلخ دوچرخه سوار ملی پوش
آریانا ولی‌نژاد آسمانی شد
آریانا ولی‌‌نژاد دوچرخه‌ سوار ملی‌پوش، در اثر عوارض شدید سوختگی درگذشت. رکابزن خرم‌آبادی که برای اولین‌بار به‌عنوان تنها نماینده دوچرخه‌‌سواری ایران در کمپ جهانی به میزبانی کره جنوبی شرکت کرده بود و در رده سنی زیر 23 سال پدال می‌زد، شامگاه 10 روز پیش، به دلیل انفجار ناشی از نشت گاز بخاری خانه‌اش، 70 درصد دچار سوختگی شد. او ابتدا در بیمارستان خرم‌آباد بستری شد، اما برای ادامه معالجه به بیمارستانی در اصفهان انتقال پیدا کرد، اما به‌خاطر شدت جراحت، معالجات افاقه نکرد و او دیروز آسمانی شد. پیکر آریانا ولی‌نژاد ساعت 9 صبح امروز در خرم‌آباد تشییع می‌شود و در قبرستان صالحین شهرش به خاک سپرده می‌شود.
کیومرث هاشمی وزیر ورزش و جوانان، در پیامی درگذشت این دوچرخه‌سوار ملی‌پوش جوان ایران در سانحه سوختگی را تسلیت گفت.
در پیام تسلیت وزیر ورزش و جوانان آمده:
«انا لله و انا الیه راجعون
خبر آسمانی شدن «آریانا ولی‌نژاد» دوچرخه‌سوار جوان ایران بسیار تلخ و ناگوار است. با ابراز تأسف و تأثر از سانحه سوختگی برای این دختر خوب سرزمینم که منجر به پرکشیدن زودهنگام به دنیای باقی شد، مراتب تسلیت عمیق خود را به خانواده گرامی و داغدار وی و کلیه بستگان و همچنین جامعه دوچرخه‌سواری اعلام می‌دارم.
روح آن فقیده سعیده در رحمت و آرامش الهی و برای خاندان محترم، صبر بر این مصیبت بزرگ و سلامتی از خداوند متعال خواستارم.»
روزنامه «ایران» درگذشت این ورزشکار ملی پوش را تسلیت گفته و برای خانواده اش آرزوی صبر دارد.


درخواست حبس برای آنچلوتی!
اداره مالیات اسپانیا از کارلو آنچلوتی سرمربی رئال مادرید شکایت کرد و خواستار چهار سال و 9 ماه حبس برای او به خاطر تخلف مالیاتی 1.062.079 یورویی بین سال‌های 2014 و 2015 در دوره اولش در رئال مادرید شد. اداره مالیات اسپانیا مدعی است که کارلتو دچار دو تخلف شده، چرا که در دو سال مذکور، درآمد تبلیغاتی خود را به اداره مالیات اسپانیا اعلام نکرده و مالیات آن را نپرداخته است. این سازمان در شکایت خود اعلام کرده با توجه به اینکه در این سال‌ها آنچلوتی در اسپانیا ساکن بوده، باید مالیات خود را هم به کشور اسپانیا می‌پرداخت هر چند که وکلای آنچلوتی معتقد هستند مالیات را به دولت انگلیس پرداخته‌اند چرا که کارلتو پیش از حضور در رئال مادرید، در چلسی فعالیت می‌کرد.  آنچلوتی در سال 2013 قراردادی 10 ساله را به ارزش 25 میلیون یورو با شرکت واپیا لیمیتد امضا کرد و درآمد تبلیغاتی خود را به این شرکت فروخت. کارلتو بعد از آن به رئال مادرید ملحق شد که بر اساس قراردادش، نیمی از حق تبلیغاتش در اختیار رئال مادرید بود. در هر صورت آنچلوتی حالا یا باید از طریق وکلایش، بی‌گناهی خود را ثابت کند و از پرداخت مبلغ مذکور و جریمه آن معاف شود یا با اداره مالیات اسپانیا به توافق برسد و جریمه بپردازد تا به زندان نرود.


جلالی مشاور تاج شد
مهدی تاج رئیس فدراسیون فوتبال در حکمی، مجید جلالی را با حفظ سمت (مدیر توسعه و پیشرفت فوتبال کشور) به‌عنوان رئیس کمیته فنی و مشاور خود منصوب کرد.
در قسمتی از حکم تاج به جلالی آمده است: «با توجه به تخصص، تعهد و تجارب ارزشمند جنابعالی و به موجب این ابلاغ با حفظ مسئولیت قبلی به عنوان رئیس کمیته فنی و مشاور اینجانب منصوب می‌شوید. امید است با تلاش مستمر جنابعالی و دیگر همکاران در راستای مسئولیت این امر، شاهد ارتقای بیش از بیش فدراسیون فوتبال باشیم.»


محکومیت کنعانی‌زادگان تأیید شد
پس از درگیری محمدحسین کنعانی‌زادگان و یک هوادار بعد از بازی پرسپولیس با آلومینیوم در اراک، کمیته انضباطی کنعانی‌زادگان را به یک جلسه محرومیت تعلیقی از همراهی پرسپولیس به مدت شش ماه و پرداخت 200 میلیون تومان جریمه نقدی به‌دلیل بدرفتاری محکوم کرد که باشگاه پرسپولیس به آن اعتراض کرد اما کمیته استیناف اعلام کرد با عنایت به مجموع محتویات پرونده و استدلالات مندرج در رأی صادره، ایراد و اعتراض مؤثری که خدشه بر دادنامه معترض‌عنه وارد نماید به‌عمل نیامده، مستنداً به ماده ۱۰۶ مقررات انضباطی فدراسیون فوتبال ضمن رد اعتراض دادنامه صادره، عیناً تأیید و اعلام می‌شود رأی صادره قطعی است.

جستجو
آرشیو تاریخی