استقلال خوزستان - استقلال؛ جمعه 19:45

دوئل همنام‌های همرنگ

حامد حسینی
خبر‌نگار


در آخرین بازی هفته نوزدهم، استقلال خوزستان از ساعت 19:45 فردا در ورزشگاه غدیر اهواز، پذیرای استقلال است تا شاهد تقابل دو تیم همنام فوتبال ایران باشیم. آبی‌پوشان اهوازی درحالی در این فصل دوباره به لیگ برتر بازگشتند که در نیم فصل اول، روزهای خوبی را سپری نکردند و در قعر جدول قرار داشتند. با این حال، در اواخر دور رفت، تیم تحت هدایت سیروس پورموسوی وضعیت بهتری پیدا کرد. استقلال خوزستان در نقل و انتقالات زمستانی هم دست به تقویت خود زد و بازیکنانی مانند آسو رستم عراقی، ساویو روبرتو برزیلی و داستونبک تورسونوف ازبک را به خدمت گرفت. ضمن اینکه پیمان رنجبری از ملوان هم به این تیم پیوست. در این شرایط، استقلال خوزستان نیم فصل دوم را با تساوی برابر شمس آذر آغاز کرد و در ادامه برابر آلومینیوم هم به یک برد خوب دست یافت اما این تیم در آخرین بازی‌اش برابر تراکتور 2-0 بازنده شد تا با 12 امتیاز در رده چهاردهم باشد. حالا این تیم باید در دیداری سخت برابر صدرنشین لیگ برتر قرار بگیرد و باید دید برابر استقلال 39 امتیازی چه شرایطی را تجربه خواهد کرد. البته نکته مهمی که در خصوص شاگردان جواد نکونام وجود دارد این است که آنها در شش بازی آخر خارج از خانه خود در لیگ برتر نتوانسته‌اند به پیروزی برسند.
 آبی‌پوشان پایتخت در آخرین بازی‌شان هم که در رفسنجان برابر مس برگزار شد، 2-0 مغلوب شدند تا خیلی زود از جام حذفی خداحافظی کنند. حالا استقلالی‌ها که تمام امتیازهای بازی‌های خانگی را تصاحب کرده‌اند، باید دیدار خارج از خانه دیگری را برگزار کنند و باید دید این بار با برد می‌توانند اهواز را به مقصد تهران ترک کنند یا خیر. آنچه مشخص است این است که شاگردان نکونام با پیروزی در این دیدار می‌خواهند با یک تیر سه نشان بزنند. آنها می‌خواهند هم ناکامی در جام حذفی را جبران کنند، هم جایگاه اولی خود در لیگ را تقویت کنند و هم با یک برد روحیه‌بخش آماده دربی پایتخت شوند و برای همین کسب سه امتیاز برای آنها از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است و باید دید استقلال خوزستان در خانه‌اش اجازه چنین کاری را به همنام خود خواهد داد یا خیر. این دو تیم تاکنون 13 بار در لیگ برتر با هم دیدار کرده‌اند که حاصل آن شش برد برای آبی‌پوشان تهرانی، سه برد برای تیم خوزستانی و چهار تساوی بوده است. در این دیدارها 33 گل به ثمر رسیده که 19 گل برای استقلال و 14 گل هم سهم استقلال خوزستان بوده است. پرگل‌ترین مصاف آبی‌های تهران و خوزستان 20 آذر 1393 و در هفته هفدهم لیگ سیزدهم برگزار شد که با تساوی 4 - 4 به پایان رسید.
در آخرین بازی دو تیم که در هفته چهارم برگزار شد، شاگردان نکونام با تک گل مهرداد محمدی به پیروزی رسیدند و باید دید این بار تقابل آنها چه نتیجه‌ای در برخواهد داشت. قضاوت بازی این دو تیم را موعود بنیادی‌فر به همراه کمک‌های خود علیرضا ایلدروم و علی احمدی برعهده خواهد داشت.

جستجو
آرشیو تاریخی