صفحات
شماره هشت هزار و چهارصد و هجده - ۱۶ اسفند ۱۴۰۲
روزنامه ایران - شماره هشت هزار و چهارصد و هجده - ۱۶ اسفند ۱۴۰۲ - صفحه ۶

معاون مالی و اقتصاد شهری شهرداری تهران خبر داد

صرف۹۰۰ هزار میلیارد ریال برای توسعه طرح‌های شهری پایتخت

مهسا قوی قلب / معاون مالی و اقتصاد شهری شهرداری تهران با اشاره به اینکه امسال ۹۰۰ هزار میلیارد ریال اعتبار به توسعه طرح‌های مختلف شهری تزریق کردیم، گفت: عمده طرح‌های شهرداری در بخش توسعه و نوسازی ناوگان حمل و نقل عمومی است که تاکنون اعتبار خوبی در اختیار این بخش قرار داده‌ایم.
 لطف‌اله فروزنده در نشستی خبری با اصحاب رسانه افزود: شهرداری از بودجه عمومی استفاده نمی‌کند و ۸۰ درصد منابع شهرداری باید توسط خودش تأمین شود. شهرداری۳ منبع مالی شامل شهرسازی، مولدسازی و درآمد ارزش‌افزوده دارد. درآمدهای شهرداری، ۱۳۷ درصد رشد داشته است. بدین صورت می‌توان گفت که در حوزه شهرسازی نیز گشایش ایجاد کرده‌ایم.
معاون مالی و اقتصاد شهری شهرداری تهران گفت: ۸۰ درصد پروانه‌ها در بافت فرسوده صادر شده است. در عین حال در حوزه مولد‌سازی اقدام به خام‌فروشی اموال شهر نکرده‌ایم بلکه بسیاری از بدهی‌های شهرداری تهران به بانک‌ها را با املاکی که در اختیار داشتیم، تهاتر کردیم.
فروزنده در مورد ورود چینی‌ها به ساخت مسکن در تهران گفت: هرکاری در حوزه مسکن و اتوبوس منابع نیاز دارد و هر که بخواهد منابع جذب کند، باید مورد تشویق قرار گیرد چون کار بسیار مثبتی است. ما تکنولوژی صنعتی‌سازی مسکن را نداریم و بنا شده که این امر توسط چینی‌ها انجام شود در نهایت هم پس از انتقال تکنولوژی، آن را تبدیل به صنعت بومی خواهیم کرد.
 
بخش عمده‌ای از پیمانکارهای
پسماند تجمیع شده‌اند
معاون مالی و اقتصاد شهری شهرداری تهران افزود: بخش عمده‌ای از پیمانکارهای پسماند تجمیع شده‌اند اما باز هم ماهیانه ۲۵۰ میلیارد تومان هزینه جمع‌آوری پسماند می‌شود که مطابق لایحه بودجه، این رقم در سال ۱۴۰۳ بین ۲۰ تا ۲۵ درصد افزایش پیدا خواهد کرد.
جستجو
آرشیو تاریخی