صفحات
شماره هشت هزار و چهارصد و هجده - ۱۶ اسفند ۱۴۰۲
روزنامه ایران - شماره هشت هزار و چهارصد و هجده - ۱۶ اسفند ۱۴۰۲ - صفحه ۶

جلسه شورای شهر تهران تحت تأثیر وضعیت سرویس دهی مترو

دویست و بیستمین جلسه علنی شورای اسلامی شهر تهران روز گذشته در حالی برگزار شد که انتقادهای برخی اعضا در خصوص وضعیت سرویس دهی مترو جلسه را تحت تأثیر قرارداد و برخی نیز خواستار سه شیفته شدن فعالیت شرکت واگن‌سازی برای تأمین واگن مورد نیاز ناوگان شهری پایتخت شدند.
به گزارش ایرنا، رئیس کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای شهر در تذکر خود با اشاره به تکمیل پروژه‌های نیمه تمام مترو در روزهای گذشته و تقدیر از شرکت بهره‌برداری مترو برای اجرای این طرح‌ها، اظهار کرد: باید پیرامون اتفاقات اخیر در مترو اشاره‌ای داشته باشم و اینکه کمتر شهروندی است که از خرابی‌های مترو بی‌اطلاع باشد، سریال خرابی مترو اکنون پیوسته شده است.
تشکری هاشمی با اشاره به اختصاص یک هزار و ۵۵۰ میلیارد تومان برای اورهال ناوگان مترو، یادآور شد: راهبران مترو با جان و دل تلاش می‌کنند که مسافران خطری احساس نکنند که این تلاش قابل تقدیر است.

چراغ سبز شورا به شهرداری تهران برای سرمایه‌گذاری خارجی
اعضای شورای اسلامی شهر تهران با لایحه اعطای مجوز جهت انجام معاملات و انعقاد قراردادهای خرید و پذیرش سرمایه‌گذاری‌های خارجی در حوزه حمل و نقل و خدمات شهری شهرداری تهران موافقت کرده و آن را به تصویب رساندند. این لایحه پس از ۲ ساعت مذاکره فشرده و با نظرات موافق و مخالف اعضای شورا و مسئولان شهرداری در صحن سرانجام با ۱۵ رأی موافق به تصویب رسید البته نباید از ذکر این نکته هم غافل شد که تمامی مصوبات شورای شهر برای اجرایی شدن باید به تصویب فرمانداری تهران برسد.
در جریان بررسی این لایحه مدیرعامل بانک شهر گفت: برای اینکه فرایند خرید ناوگان حمل و نقل برقی سریع‌تر صورت بگیرد، طرف چینی با حسن نیت ۲۰ تاکسی، یک اتوبوس و یک دستگاه ون را خارج از پروتکل‌های خود به شهرداری تهران اهدا کرده است.

جستجو
آرشیو تاریخی