از گوشه و کنار ایران

 شلیک مرگبار به مأمورپلیس در یاسوج
حمله مسلحانه به داوطلب نمایندگی مجلس در یکی از خیابان‌های یاسوج با شهادت مأمور پلیس پایان یافت.
دادستان عمومی و انقلاب یاسوج، جزئیات حمله مسلحانه به یکی از داوطلبان انتخابات مجلس دوازدهم و شلیک مرگبار به دو مأمور پلیس را تشریح کرد.
«سیدعلی ملک‌حسینی» گفت: شامگاه دوشنبه ۱۴ اسفند درگیری خانوادگی یکی از داوطلبان انتخابات مجلس که باعث جراحت وی شده بود به پلیس اعلام شد. وقتی مأموران انتظامی در صحنه حاضر شدند یک مرد اقدام به تیراندازی مستقیم به سمت مأموران کرده و در پی این تیراندازی یک مأمور انتظامی به نام هادی راستگو  به شهادت رسیده  و یک مأمور دیگر زخمی شد.
وی اظهارکرد: عامل تیراندازی تحت تعقیب است و این حادثه از سوی دستگاه‌های قضایی، امنیتی و انتظامی در حال پیگیری و بررسی است.
گفتنی است که  دوشنبه‌شب در بلوار بویراحمد یاسوج میثم روزستان، یکی از داوطلبان انتخابات مجلس دوازدهم حوزه انتخابیه بویراحمد، دنا و مارگون را با استفاده از سلاح‌های سرد و گرم مورد‌ حمله قرار گرفت. وی بلافاصله به بیمارستان امام سجاد یاسوج منتقل شد و تحت درمان قرار گرفت.
 
مرگ پسر جوان بنابی در انفجار ترقه
پسر 26ساله اهل بناب بر اثر انفجار مواد دست‌ساز محترقه، جان باخت.
وحید رضایی، رئیس شبکه بهداشت و درمان بناب گفت: این حادثه صبح سه‌شنبه رخ داد و نام این پسر 26 ساله به‌عنوان اولین قربانی حوادث چهارشنبه آخر سال در این شهرستان ثبت شد. چند روز قبل نیز در یکی از خانه‌های شهر بناب انفجاری رخ داد که در آن حادثه ۲ نفر مصدوم شدند و یکی از آنها با سوختگی حدود ۹۰ درصد، بلافاصله از شهرستان بناب به تبریز انتقال داده شد.
وی به خانواده‌ها توصیه کرد، مانع استفاده نوجوانان و جوانان از مواد محترقه غیر استاندارد شوند تا شاهد چنین حوادث تلخی نباشیم.

صاعقه مرد عشایر را خشک کرد
 یک مرد عشایر بر اثر برخورد صاعقه جان خود را از دست داد.
شیدا نوربخش، معاون سیاسی اجتماعی فرماندار گیلانغرب گفت: این حادثه عصر دوشنبه در ارتفاعات عشایری هفت تنگه سومار در منطقه شهید کاشی‌پور حوزه استحفاظی شهرستان گیلانغرب رخ داد که به دنبال آن یک مرد ۵۰ ساله به دلیل اصابت صاعقه جان خود را از دست داد. امدادگران با کوهپیمایی در مسیر سخت عبور و با رعایت کامل نکات فنی و ایمنی نسبت به انتقال جسد متوفی اقدام کرده و به عوامل قضایی تحویل دادند.
وی به روستاییان توصیه کرد که هنگام صاعقه از تردد و استقرار در ارتفاعات خودداری کنند چرا که به‌ دلیل شرایط خاص اقلیمی و زمین‌شناسی احتمال برخورد صاعقه وجود دارد.

جستجو
آرشیو تاریخی