فرمانده فراجا:

افزایش جریمه تخلفات رانندگی و مقابله با متخلفان ضروری است

گروه حوادث-کامران علمدهی / فرمانده فراجا افزایش هزینه تخلفات رانندگی و نظارت بر تخلفات را برای مقابله با متخلفان و کاهش تصادفات و آمار جانباختگان ضروری دانست.
به گزارش خبرنگار حوادث «ایران»، سردار احمدرضا رادان فرمانده فراجا در هجدهمین همایش رؤسای پلیس راهور فراجا که صبح سه‌شنبه در شهرک آزمایش تهران برگزار شد، گفت: امسال به هدفمان در کاهش شمار جانباختگان تصادفات نرسیدیم و مردم این را از من طلب می‌کنند و من هم از شما رؤسای پلیس راهور.
 همه باید به روند کاهش تصادفات و جانباختگان کمک کنند. اگر قرار نباشد امسال هزینه تخلف متخلفان درست شود، آنها در سال ۱۴۰۳ بی‌محاباتر دست به تخلف می‌زنند. بیش از ۹۰ درصد مردم قوانین و مقررات را رعایت می‌کنند ولی نباید اجازه دهیم که زور افراد قانون‌شکن بر اکثریت قانونمند غلبه کند.
وی با اشاره به ضرورت افزایش نظارت‌ها بر تخلفات گفت: در حال حاضر با امکانات دولتی نمی‌توان دوربین‌های جاده‌ای را افزایش داد، امروز تعداد دوربین‌های جاده‌ای محدود است و دیگر برخی از رانندگان یاد گرفتند که چطور از مقابل دوربین‌ها بگذرند، حتی برخی از رانندگان جای دوربین‌های خراب و دارای نقص را هم شناسایی کرده‌اند.
 برای افزایش تعداد دوربین‌ها فعلاً منابع دولتی محدود است و باید در سال ۱۴۰۳ از ظرفیت بخش خصوصی استفاده کنیم و حتماً این اقدام انجام شود زیرا شما می‌توانید تمام جاده‌ها را با دوربین‌ها تسخیر کنید.

تلاش مضاعف برای رفع خطر از نقاط حادثه‌خیز کشور
در این همایش مهرداد بذرپاش وزیر راه و شهرسازی نیز بر بهبود ناوگان هوایی برای جابه‌جایی مسافران در نوروز تأکید و عنوان کرد: دستور داده‌ایم در نوروز تمامی ناوگان‌ها به‌صورت کامل در اختیار بخش مسافری باشند.
وی افزود: ۵۶۰ نقطه حادثه‌خیز در زمان‌های گذشته رفع خطر شده بود و از ابتدای سال، ۸۷۸ نقطه پرحادثه را هدف‌گذاری کرده‌ایم که تاکنون ۴۰۰ نقطه آن را رفع خطر کرده‌ایم.
وی افزود: دوربین‌های نظارتی در جاده‌ها بسیار کم است و باید در این بخش امور به خارج از دولت واگذار شود تا بخش عمومی و خصوصی را وارد کار نکنیم، رشدمان همین است و نباید انتظار زیادی داشته باشیم. همچنین در حال بررسی هستیم تا کیفیت آسفالت جاده‌ها مناسب‌تر شود تا با یک بارندگی این آسفالت خراب نشود و از بین نرود.
 
استفاده از فرصت‌ها و امکانات برای کاهش آمار تصادفات
در بخش دیگری از این همایش، سردار تیمور حسینی رئیس پلیس راهور فراجا نیز گفت: در برنامه‌ریزی‌های ما مشخص شد برای کاهش تصادفات نیازمند آمادگی کامل تمام نیروهای پلیس هستیم و باید از همه مؤلفه‌های محیط استفاده کنند تا بتوانند به درستی و هوشمندانه با استفاده از فرصت‌ها و امکاناتشان مانند یک محافظی در برابر آسیب‌های تهدیدکننده جان مردم باشیم. بر اساس یک مدل منطقی و درست در سال جدید با برون‌سپاری بخشی از تصدیگری‌ها تلاش می‌کنیم بدون اینکه باری برای دولت و مردم داشته باشیم به تمام اهدافمان برسیم و امیدوارم مجموعه این تدابیر منجر شود تا در سال آینده افتخار کنیم که در گام اول توانستیم در کاهش آمار تصادفات تأثیرگذار باشیم.

جستجو
آرشیو تاریخی