صفحات
شماره هشت هزار و چهارصد و شانزده - ۱۴ اسفند ۱۴۰۲
روزنامه ایران - شماره هشت هزار و چهارصد و شانزده - ۱۴ اسفند ۱۴۰۲ - صفحه ۳

دیگه‌چه‌خبر؟

برنامه انتخاباتی بی بی سی بهم ریخت!
خبر اول اینکه، داریوش سجادی تحلیلگر مسائل ایران در آنتن زنده بخش خبری بی‌بی‌سی فارسی، انتخابات مجلس ایران را شکست بزرگ برای پروژه تحریم صندوق‌ها خواند که این اظهارات به مذاق جمال موسوی مجری برنامه خوش نیامد.
داریوش سجادی در پاسخ به این سؤال مجری که از او پرسید: آیا آمار اعلام شده از مشارکت در انتخابات اعتماد، امید و اعتنا به جمهوری اسلامی را نشان می‌دهد، گفت: مطابق پیش‌بینی‌ها، 42 درصد در انتخابات مشارکت کردند. این میزان از مشارکت آمار قابل قبولی می‌تواند باشد. اگر بخواهیم قائل به شکست باشیم، معتقدم که شکست جنبش تحریم رقم خورده است. آنها می‌خواستند مشارکت را در حد زیر 20 درصد نگاه دارند که این اتفاق نیفتاد. با گفتن این جمله از سوی این تحلیلگر سیاسی، مجری برنامه بی‌بی‌سی که اصلاً از پاسخ وی راضی نبود با وی خداحافظی کرد.
 

صید دروغ ضدانقلاب از سیل سیستان و بلوچستان
دست آخر اینکه، اپوزیسیون ایرانی دوباره دست به جعل و دروغ‌سازی زد. در پی بارش‌های هفته گذشته در سیستان و بلوچستان، وقوع سیلاب به مردم برخی از مناطق این استان خسارت وارد کرد. از همان ساعات ابتدایی حادثه، نیروهای امدادی، بسیج، نیروهای مسلح و نهادهای مردمی برای کمک‌رسانی به مردم سیل‌زده عازم منطقه شدند. دولت نیز از همان ابتدا در منطقه حاضر شد. وحیدی، وزیر کشور برای مدیریت میدانی بحران به منطقه رفت و محمد مخبر معاون اول رئیس‌جمهور نیز دستور داد تا تمام نهادهای مرتبط تلاش خود را برای کاهش آسیب‌ ناشی از وقوع سیلاب به کار بگیرند. رفع مشکل قطعی برق 31 روستا، امدادرسانی به بیش از 3 هزار نفر از آسیب دیدگان، اسکان خانواده‌ها در چادرها، امدادرسانی به 11 هزار خانوار و گسیل امکانات امدادی و عملیاتی برای کمک به سیل‌زدگان از جمله اقداماتی بود که ظرف 48 ساعت پس از وقوع سیل انجام شد.
در این میان، چهره‌های اپوزیسیون ایرانی به رسم همیشگی خود با دروغ پردازی و جعل تصاویر و اخبار، به دنبال ماهیگیری از سیل سیستان و بلوچستان بودند. برخی از این چهره‌ها از جمله علی کریمی که حالا به یکی از لیدرهای سلطنت‌طلبان تبدیل شده، کودکان مظلوم فلسطینی را به عنوان کودکان سیل‌زده سیستان و بلوچستان جا زدند. بهره‌گیری از امکانات هوش مصنوعی و تصویرسازی کذب از کودکان و مردم سیستان و بلوچستان نیز یکی دیگر از اقدامات اپوزیسیون ایرانی برای ماهیگیری از آب گل آلود شده بود. نکته قابل تأمل اینکه برخی از سلبریتی‌ها نیز که خود را ملزم به اظهار نظر و دخالت در هر حوزه‌ای می‌دانند، بدون اطلاع دقیق از واقعیت ماجرا، این تصاویر جعلی را بازنشر کردند.
سوءاستفاده اپوزیسیون از تصاویر کودکان جنگ زده فلسطینی در شرایطی است که بیش از 140 روز از آغاز حملات رژیم صهیونیستی به غزه می‌گذرد. در طول این مدت بیش از 30 هزار نفر از مردم فلسطین که تعداد قابل توجهی از آنها را زنان و کودکان تشکیل می‌دهند، به دست صهیونیست‌ها به شهادت رسیده‌اند. با این حال گروه‌ها و چهره‌های اپوزیسیون ایرانی از همان روزهای ابتدایی آغاز جنگ، به حمایت از رژیم تروریستی صهیونیستی پرداخته‌اند.
البته این اولین باری نیست که علی کریمی و امثال او از تصاویر کودکان جنگ زده به عنوان کودکان ایرانی استفاده می‌کنند. اساساً استفاده از تصاویر قدیمی، جعلی و آرشیوی از محرومیت‌های مردم افغانستان، پاکستان، عراق و حالا مظلومیت فلسطین به راهبرد اپوزیسیون ایرانی برای دروغ‌سازی تبدیل شده است.

جستجو
آرشیو تاریخی