معاون وزیر آموزش و پرورش با تشریح برنامه‌های هفته امور تربیتی عنوان کرد

مطالبه و مسأله مهم امروز ما تربیت و دانش‌آموز‌محوری است

غزل رضایی ثانی/ معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش درباره برنامه‌های هفته امور تربیتی گفت: هفته امور تربیتی یکی از ایام مهم و قابل توجه برای آموزش و پرورش است. همان‌طور که همیشه اشاره شده، تنها آموزش بر دوش این نهاد نیست بلکه تربیت یکی از رکن‌ها در مجموعه آموزش و پرورش است.
محمدحسین پورثانی در گفت‌و‌گو با «ایران»، درباره اهمیت تربیت در سند تحول بنیادین گفت: سند تحول بنیادین به عنوان راهنمای وزارت آموزش و پرورش از تربیت به عنوان اساسی‌ترین و مهم‌ترین کلیدواژه‌ یاد می‌کند و تربیت را ریشه و سرمنشأ همه اقدامات و تحولات در نظام آموزش و پرورش می‌داند.
 فرایندی که در آن مربی و متربی محدود در برنامه درس رسمی و مدرسه نخواهد شد و افق متربی، افقی بلند و فرامدرسه‌ای است قطعاً برای دستیابی به این هدف بزرگ، نیاز است از همه ظرفیت‌های مردمی انقلابی اعم از مربیان مساجد، ائمه جماعات، فرماندهان پایگاه‌های بسیج، مربیان و اساتید فرهنگی، هنری، ورزشی و قرآنی، اولیای دانش‌آموزان و همه کنشگران فعال در عرصه جامعه استفاده کرد.
معاون وزیر آموزش و پرورش با تأکید بر اینکه هفته امور تربیتی یادآور این نکته به همه ماست که گفتمان تربیت باید گفتمان غالب جامعه شود و به‌عنوان بالاترین اولویت در دستور کار کارگزاران و آحاد جامعه قرار گیرد، افزود: روحیه امید‌آفرینی و تقویت فعالیت‌های گروهی مبتنی بر مدرسه‌محوری، استفاده از ظرفیت اولیا و مربیان، تعمیم نقش تربیتی همه کارکنان آموزش و پرورش و بهره‌مندی از ظرفیت دستگاه‌های متولی تربیت، از آرمان‌های این معاونت در مسیر جریان‌ساز تحول راهبردی در عرصه تربیت است.
معاون فرهنگی وزیر آموزش و پرورش خاطرنشان کرد: چیزی که امروز مهم است این است که دانش‌آموزان مهم‌ترین رکن یک کشور هستند. چند درصد مصوبات مجلس ما درباره مسائل تربیتی دانش‌آموزان است؟ اتفاقاً مطالبات ما از نمایندگان و مسأله مهم امروز ما تربیت است. برای ما مهم است که گفتمان تربیت، دانش‌آموزمحوری و دیدن دانش‌آموز، مهم و مورد توجه باشد.
معاون وزیر در ادامه ضمن تقدیر از زحمات فعالان این عرصه، درباره برنامه‌های هفته امور تربیتی و تربیت اسلامی گفت: برنامه‌های این هفته با شعار «تربیت مهدوی، نسل آرمانی» برگزار می‌شود؛ براساس روزشمار این هفته، تجدید میثاق با آرمان‌های امام(ره)، شهیدان رجایی و باهنر، تجلیل از مربیان برگزیده و تجلیل از خانواده شهدای امور تربیتی، ارتقای سلامت روانی اجتماعی با استفاده از ظرفیت تشکل‌های دانش‌آموزی و… انجام شده و برنامه امور تربیتی در سطح کشوری در روز چهارشنبه ۱۶ اسفندماه برگزار خواهد شد.

 

جستجو
آرشیو تاریخی