رئیس شورای اسلامی شهر تهران:

بازار تهران صاحب شهرداری می‌شود

رئیس شورای اسلامی شهر تهران گفت: طرح ساماندهی بازار در جلسه شورا مطرح خواهد شد ولی ایجاد یک شهرداری مشخص و ویژه بازار زیر نظر شهرداری منطقه ۱۲ مورد نظر است.
به گزارش ایرنا، مهدی چمران روز گذشته در حاشیه دویست و نوزدهمین جلسه شورای اسلامی شهر تهران در جمع خبرنگاران با بیان اینکه مشکلات بازار زیاد است و باید همه دستگاه‌ها برای حل آن همکاری کنند، افزود: متأسفانه قرار نیست اتفاق خاصی در حال حاضر در بازار بیفتد.
چمران با بیان اینکه برنامه مفصلی برای مراکز میراث فرهنگی و چگونگی ساخت و ساز و دریافت پروانه در این مراکز در شورا تهیه شده است، گفت: البته روند مشخص بود اما سریع و راحت و روان نبود. ارتباطات بین شهرداری، شورا و وزارت میراث فرهنگی بررسی شده است.
وی با بیان اینکه هم اصناف، هم سازمان میراث فرهنگی و هم شهرداری باید همکاری کنند، افزود: هیچ دلیلی ندارد کالاها در انبارهای بازار دپو و مجدداً خارج شود. باید به میزان خرید مردم، کالا وارد بازار شود اما در حال حاضر تمام اجناس در بازار انبار و از آنجا حتی به سایر شهرها ارسال می‌شود.
رئیس شورای اسلامی شهر تهران با اشاره به عدم ایمنی، شلوغی تأسیسات آب و برق و خطر ایجاد آتش‌سوزی و دیگر مخاطرات، گفت: امیدواریم سازمان میراث فرهنگی همکاری کرده و بیشتر به بازار توجه کند. نباید اجازه دهیم بازار به سمت فرسودگی برود. مشکلات ارتفاع ساخت و ساز باید اصلاح شود.
وی با بیان اینکه برخی اصناف اعلام آمادگی کرده‌اند که در نزدیک نمایشگاه دائمی مستقر شوند، افزود: زمین‌هایی در اطراف نمایشگاه برای کارگاه‌های این اصناف پیش‌بینی خواهد شد و فروش جزئی آنها در بازار انجام می‌شود.

بازدید از برج میلاد و موزه‌ها گران شد
در این جلسه، لایحه اصلاحیه مصوبه بهای خدمات استفاده از مراکز فرهنگی، رفاهی، تفریحی، ورزشی زیرنظر برج میلاد مطرح شد. نرخ جدید بلیت بازدید از مراکز گردشگری تهران در جلسه شورای شهر مورد بررسی قرار گرفت و اعضا با افزایش قیمت بلیت این مراکز از جمله برج میلاد موافقت کردند.
نرگس معدنی‌پور، رئیس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورا، گفت: بلیت بازدیدکنندگان داخلی از سکوی دید باز در سال قبل ۸۰ هزار تومان بود و پیشنهاد شهرداری و کمیسیون ۱۱۰ هزار تومان است.
وی با بیان اینکه برای بلیت بازدیدکنندگان داخلی از سه طبقه سکو، موزه شهرداری و موزه مشاهیر، شهرداری تهران پیشنهاد جداگانه‌ای به مبلغ ۱۹۵ هزار تومان ارائه داده، برای گنبد آسمان ۱۹۵ هزار تومان پیشنهاد شده و رقم پیشنهادی کمیسیون ۱۸۰ هزار تومان است، تصریح کرد: در سال قبل بلیت بازدید کل طبقات به مبلغ ۱۲۰ هزار تومان بوده است.
معدنی‌پور گفت: در سال قبل بلیت بازدید از سکوی دید باز برای بازدیدکنندگان خارجی ۱۵ دلار و سال آینده نیز همین رقم پیش‌بینی شده اما کمیسیون ۲۰ دلار پیشنهاد داده است. برای بازدید از سه طبقه سکو، موزه مشاهیر و موزه شهرداری نیز ۲۵ دلار پیشنهاد شده که رقم مورد نظر ما ۳۰ دلار است و بلیت بازدیدکنندگان خارجی از گنبد آسمان ۲۵ دلار از سوی شهرداری و ۳۰ دلار از سوی کمیسیون پیشنهاد شده است.
مهدی چمران رئیس شورای اسلامی شهر تهران در ادامه پیشنهاد داد که بلیت بازدید از سکوی دید باز ۱۰۰ هزار تومان، برای سه طبقه ۱۸۰ هزار تومان و برای سکو، گنبد آسمان، موزه مشاهیر و موزه شهرداری ۳۰۰ هزار تومان تعیین شود.
این پیشنهاد با حداکثر آرای اعضای موافق به تصویب رسید.
در ادامه، پیشنهاد کمیسیون فرهنگی و اجتماعی برای تعیین بلیت بازدید از موزه‌ها، خانه موزه‌ها و باغ موزه‌ها برای بازدیدکنندگان داخلی و خارجی و همچنین جداول تخفیف تأیید و تصویب شد.
همچنین در دویست و نوزدهمین جلسه شورای اسلامی شهر تهران، لایحه نظام‌نامه مدیریت یکپارچه سامانه سلامت، ایمنی و محیط زیست (HSE) شهرداری تهران درنهایت با ۱۷ رأی موافق تصویب شد.

جستجو
آرشیو تاریخی