صفحات
شماره هشت هزار و چهارصد و چهارده - ۱۲ اسفند ۱۴۰۲
روزنامه ایران - شماره هشت هزار و چهارصد و چهارده - ۱۲ اسفند ۱۴۰۲ - صفحه ۵

وحشت اشغالگران از نمازگزاران فلسطینی

امیر فرشباف / نگرانی صهیونیست‌ها از واکنش مردم فلسطین در برابر تشدید محدودیت‌ها بر مسجدالاقصی وارد مرحله تازه‌ای شده است؛ از لغو اختیارات بن گویر در موضوع مسجدالاقصی گرفته تا ضرب و شتم نمازگزاران فلسطینی پیرامون مسجد در روز جمعه.
روز چهارشنبه 28 فوریه بود که شبکه ۱۲ تلویزیون رژیم صهیونیستی اعلام کرد، کابینه جنگ این رژیم صلاحیت و اختیارات مربوط به مسجدالاقصی را از ایتمار بن گویر وزیر راستگرای این رژیم سلب کرده است. به گزارش العالم، بن گویر پیشتر خواستار ممنوعیت ورود فلسطینیان به مسجدالاقصی در طول ماه رمضان شده بود و در پی این درخواست بسیاری از تحلیلگران در مورد احتمال ناآرامی در کرانه باختری به‌شدت هشدار دادند و در نتیجه تقاضا برای مخالفت با اقدامات او افزایش یافت و دولت نتانیاهو مجبور شد اختیارات بن گویر در مورد مسجد الاقصی را سلب کند.
گفتنی است شکاف‌ها در کابینه جنگ تشدید شده و دستور نتانیاهو که به منظور کاستن از فشارهای بین‌المللی صادر شد، واکنش تند بن گویر و سایر راستگرایان را در پی داشته و در تازه‌ترین مورد، آمیچای الیاهو وزیر افراطی صهیونیست و هم‌حزبی بن گویر دیروز طی اظهاراتی خواستار «حذف» ماه رمضان شد. روز گذشته نیز نیروهای اشغالگر به نمازگزاران در نزدیکی دروازه الاسباط، یکی از ورودی‌های اصلی مسجدالاقصی در قدس اشغالی حمله کردند. به گزارش خبرگزاری فلسطینی وفا، منابع محلی گزارش دادند که نیروهای اسرائیلی ایست‌های بازرسی در ورودی این مکان مقدس ایجاد کردند که در آن چندین نمازگزار را متوقف کردند، به تفتیش پرداختند و بسیاری از آنها را از ورود به نماز جمعه منع کردند.
علاوه بر این، نظامیان صهیونیست به یک زن و مرد جوان حمله فیزیکی کردند. همچنین مرکز اطلاع‌رسانی فلسطین تصاویری از ضرب و شتم شدید و بازداشت خشونت‌آمیز چند شهروند فلسطینی در مسجدالاقصی منتشر کرد. خبرگزاری «سماء» نیز از هجوم نیروهای اشغالگر به نمازگزاران در جاده «باب السلسله» و استفاده از گاز فلفل توسط نظامیان صهیونیست خبر داد.

جستجو
آرشیو تاریخی