هنگام فیلمبرداری سریال «سلمان فارسی»

ریزش پل معلق جان 2 هنرور را گرفت

گروه حوادث/ همزمان با ریزش پل معلق در لوکیشن فیلمبرداری سریال «سلمان فارسی» در روستای خیج شاهرود که منجر به مرگ دو هنرور و مصدوم شدن چهار نفر دیگر شد استاندار سمنان دستور بررسی ابعاد این حادثه و رسیدگی سریع را صادر کرد.
سید محمدرضا هاشمی، استاندار سمنان عصر پنجشنبه و به دنبال وقوع این حادثه مرگبار با داوود میرباقری، کارگردان این سریال تماس تلفنی برقرار کرد و ضمن عرض تسلیت به دست اندرکاران
و هنروران این مجموعه و پیگیری علل این حادثه غم‌انگیز، به معاون استاندار و فرماندار ویژه شهرستان شاهرود دستور داد با بسیج تمامی امکانات لازم و هماهنگی کامل دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی شاهرود نسبت به انجام اقدامات لازم به منظور مداوای مصدومان و همچنین رفع مشکلات احتمالی در مسیر ادامه ضبط این سریال تلویزیونی اقدام لازم صورت گیرد.‌
 احسان ناظم‌بکایی، مدیر روابط عمومی سریال «سلمان فارسی» نیز درباره جزئیات این حادثه اظهارداشت: این حادثه روی یک پل معلق چوبی و سنگی رخ داد که حدود یک متر با زمین فاصله داشت و متصل به دو ستون بود. تعداد زیادی هنرور برای تمرین روی این پل رفته بودند که متأسفانه پل نتوانست این فشار را تحمل کند. مصدومان با هلی‌کوپتر به بیمارستان امام حسین(ع) شاهرود منتقل شدند و تحت مداوا هستند.
ناظم‌بکایی بیان کرد: گروه مشغول تصویربرداری فصل ایران باستان بود که بخش‌های اصلی آن در شهرک غزالی فیلمبرداری شد، آنها برای ضبط نماهای بیرونی زمستانی به شمال شاهرود رفته بودند. دکورهای بزرگ در شهرک غزالی احداث شده است و دکوری که در روستای خیج در نظر گرفته شده بود، جزو سازه‌های محدود مناطق طبیعی بود.
 حسن گرزین، بخشدار بسطام نیز با بیان اینکه این حادثه به علت ریزش یکی از سازه‌های ساخته شده در لوکیشن فیلمبرداری رخ داده است، گفت: عدم استحکام این سازه پل متحرک به نظر می‌رسد علت فروریختن آن باشد.
وی با بیان اینکه دو نفر از عوامل فیلمبرداری این سریال به نام‌های سیدعلی نعیمی از شاهرود و حمید ظهیری از تهران جان خود را از دست داده‌اند، بیان کرد: علی عجم ۴۰ ساله از شاهرود، محمدعلی گرگانی ۳۰ ساله و علیرضا یوسف‌زاده ۴۵ ساله از هنروران و بدلکاران سریال هستند که مصدوم و با بالگرد به بیمارستان منتقل شده‌اند.
جستجو
آرشیو تاریخی