دستاوردهای حزب‌الله در عملیات طوفان‌الاقصی

مستند ساز و پژوهشگر حوزه
غرب آسیا

مقدمه:‌
یکصد روز از  16 مهرماه (هفتم اکتبر 2023) و  عملیات  پیروزمندانه « طوفان الاقصی» توسط گروه‌های مقاومت فلسطین با محوریت جنبش مقاومت اسلامی حماس علیه رژیم صهیونیستی در سرزمین‌های اشغالی می‌گذرد،  عملیات طوفان‌الاقصی به عنوان نقطه عطف تاریخی در روند مبارزاتی گروه‌های محور مقاومت به رهبری ایران در مقابله با رژیم غاصب صهیونیستی  و استکبار جهانی به رهبری و سرکردگی آمریکا  محسوب می‌شود  که  دستاوردهای پیدا و پنهان و اثرات منطقه‌ای و جهانی آن  نیازمند بررسی همه‌جانبه در گذر زمان است، اما در مقاله  پیش رو قصد آن را داریم تا  ضمن بررسی  نقش و عملکرد مقاومت اسلامی لبنان «حزب الله» در عملیات طوفان‌الاقصی ، اهداف ودستاوردهای این گروه مقاومت طی  حماسه‌ای  یکصد روزه در مسیر آزادی قدس شریف را از منظری دیگر  برشماریم.

«تبیین مبنای محاسبات حزب‌الله بر اساس فلسفه مقاومت»
طوفان‌الاقصی  در زمانبندی و پیاده‌سازی صرفاً فلسطینی آغاز شد، طبق گفته رهبران و فرماندهان محور مقاومت ( حضرت آقا ) و حتی به اذعان  گزارش‌های سازمان های امنیتی-اطلاعاتی دشمن( لوموند )،  عملیات هفتم اکتبر به‌صورت کاملاً محرمانه و مخفیانه اجرایی شد (باتوجه به اصل غافل‌گیری اشراف اطلاعاتی، برق آسا بودن و عدم درز اطلاعات حیاتی)، به‌طوری که هیچ هماهنگی در سطوح مختلف با گروه‌های محور مقاومت به عمل نیامده بود و برای خود فلسطینی‌ها نیز موجب شگفتی‌های بسیار شد ( سید حسن )، بدین دلیل تمامی گروه‌‎های جغرافیای مقاومت بدون اطلاع قبلی نیازمند آن بودند تا در سریع‌ترین زمان در راستای حمایت از برادران فلسطینی خویش اقدام کنند ( بیانیه اول همه گروه ها ). اما با تدابیر و شرایط خاص منطقه‌ای خود،  به واقع عملیات طوفان الاقصی در  7 اکتبر را باید آغاز عملیات‌های چند جبهه‌ای محور مقاومت در برابر اشغالگری رژیم کودک‌کش اسرائیل نامید. در این میان حزب‌الله لبنان و دبیرکل آن، جناب سید حسن نصرالله، نقش محوری در حمایت قاطع و فوری از اقدام برادران فلسطینی و آغاز عملیات  در کمترین بازه زمانی  را ایفا کردند.
( اولین بیانیه سید حسن )
حزب‌الله باوجود بی‌اطلاعی قبلی از زمان آغاز عملیات وغافل‌گیری اولیه پس از صبح روز 16 مهر، به سرعت طرح واکنش میدانی و هماهنگی را تهیه و تنظیم کرد، محاسبات حزب‌الله بر مبنای فلسفه وجودی مقاومت در حمایت همه‌جانبه از «فلسطین عزیز» طرح‌ریزی شد، مبنای عمل این بود که «حمایت از مردم فلسطین، چگونه و با  چه شدت عملی صورت پذیرد؟» ( سید حسن نسخه اول یا دوم ) نه اینکه  «آیا جبهه جدیدی ایجاد شود یا خیر؟»، بر همین اساس از روز 17 مهرماه ( تنها یک روز پس از آغاز عملیات گروه‌های فلسطینی) اقدامات عملیاتی حزب‌الله لبنان در محور شمالی فلسطین اشغالی  آغاز شد.

« تبیین شیوه نبرد حزب‌الله»
در روزهای آغازین طوفان‌الاقصی، تصاویر و ویدئوهایی از غزه مخابره شد که نشان از عجز، تحقیر و شکست سربازان و در نتیجه آن  فروپاشی هیمنه تبلیغی ارتش اشغالگر قدس بود ( تصاویر کانال‌های تلگرامی حماس )، این موضوع موجب شد در ذهن بسیاری از علاقه‌مندان و حامیان محور مقاومت انتظاراتی مبنی بر اینکه «ما در روز اول نبرد آزادی هستیم» شکل گیرد و بسیاری از آن‌ها منتظر ( فضای توییتر ) اقدام همه‌جانبه از جانب حزب‌الله و محورمقاومت به رهبری ایران در برپایی نبردی همه‌جانبه و به تعبیری  پیچیدن نسخه اسرائیل  بودند، سید حسن نصرالله در آن  مقطع تاریخی، به تأسی از فلسفه فکری محور مقاومت و تجدید عبارت «قلب گرم و عقل سرد» (عبارت مشهور شهید ابومهدی المهندس- تصویر دارد؟) در سخنان خودبیان کرد: این لحظه بزرگی در تاریخ مبارزه  و ضربه عمیقی به اشغالگر صهیونیست است، اما اکنون  لحظه «ضربه نهایی و پایانی» نیست  و محاسبات بر اساس اصل «صبر استراتژیک» و «پیروزی بر اساس امتیازگیری» ( سید حسن ) مبنای کار قرار گرفت و نه «حذف حریف با امتیاز ناک اوت»، زیرا صبر استراتژیک صرفاً مستلزم استقامت نیست و پیگیری این شیوه هوشمندانه منجر به ضعف و فرسودگی تمام ارکان دشمن می‌شود و آنچه توسط حزب‌الله در این  عملیات 100 روزه عملیاتی شد، موجب ضرباتی به پیکره رژیم در سطوح مختلف اقتصادی، اجتماعی، نظامی و  راهبردی شده است که آثار پیدا و پنهان آن در ۷۵ سال گذشته بی‌سابقه بوده است که برای آن مجالی دیگر نیاز دارد تا پرداخته شود. ( داخل سرزمین مبحث عدم توانمندی حزب‌الله و اینکه بخش عربی اعلام می‌کند این‌ها توانمندی تغییر معادلات را ندارند...)

«پیاده‌سازی عملیات‌ها بر اساس فلسفه نبرد»
عملیات‌های میدانی و رسانه‌ای هدفمند حزب‌الله طبق برنامه‌ریزی هوشمندانه در هنگامه نبرد پیاده‌سازی و اجرایی شد که به چند مورد از مهم‌ترین عناوین آن اشاره خواهیم کرد:

• «بیانیه هدفمند در کوتاه‌ترین زمان ممکن، ایجاد توازن متقابل»
اگر بیانیه‌های مقاومت اسلامی لبنان را که مختصر، متمرکز و فشرده منتشر شده  است مرور کنیم، متوجه خواهیم شد  بر اساس ساختاری مشخص و قابل توجه تقسیم بندی می‌شوند:
- بخش اول با یک آیه از قرآن کریم آغاز می‌شود.
- سپس موضوع و دلیل عملیات بیان می‌شود.
- سومین بخش،  استفاده از  عبارت سلاح  مناسب (تنوع تسلیحات) است.
- بخش چهارم استفاده از عبارت «آسیب‌های دقیق» است (دقت  و حرفه‌ای بودن عملیات).
- در نهایت نتیجه‌گیری می‌شود که «پیروزی فقط از آن خدای توانا و حکیم است».
اگر این داده‌ها را مرور کنیم، متوجه می‌شویم این عملیات‌ها همیشه در حمایت از مردم مظلوم  فلسطین و مقاومت غزه انجام پذیرفته است؛ در موارد خاص پاسخ‌ها به یک دلیل فوری و اضطراری عملیاتی شده که همان پاسخ نظیر به نظیر برای ایجاد توازن متقابل است. مانند تجاوز رژیم به منطقه غیر نظامی و آسیب دیدن غیرنظامیان که حزب‌الله در پاسخ به این تجاوز منطقه کریات شیمنونه را هدف قرار داد ( تصاویر کریات شیمونه )   یا تشدید حملات در پاسخ به ترور و شهادت فرماندهان ارشد حزب‌الله و حماس که رژیم، شهید العاروری را ترور کرد و حزب‌الله در پاسخ برای اولین بار «میرون» که پایگاه رصد، هدایت، اشراف و جمینگ رژیم است را با ۶۲ موشک و راکت هدف قرار داد یا پاسخ به شهادت خبرنگاران در جنوب لبنان و ... (مصداق بیاریم از شاخه سیاسی)
 سرعت پاسخ‌دهی از ویژگی‌های منحصربه فرد حزب‌الله در این نبرد است، پاسخ اغلب بلافاصله پس از حادثه (24 الی 36 ساعت پس از واقعه) صورت می‌پذیرد و که منجر به عبور از  عبارت  کلیشه‌ای «پاسخ در مکان و زمان مناسب» شده است ( سخنرانی صد روزه گفته ) و بازدارنگی قطعی را برای حزب‌الله و ملت لبنان به ارمغان می‌آورد.

•«اصابت برج‌های تجسسی و راداری» ( کلید واژه حزب‌اللات،‌ سخنگوی عربی ارتش و امثال ادی کوهن توییتر – در تاریخ بعد سخنرانی اول )
برخی تلاش کردند اهمیت اصابت  تجهیزات شناسایی و رادارهای نظارتی را  کم‌اهمیت جلوه دهند و اقدام حزب‌الله را
«جنگ بر علیه دکل‌ها» توصیف کردند. اقدامات اولیه در تمرکز بر این تجهیزات، علاوه بر خسارات مادی،  موجب سردرگمی و دستپاچگی رژیم در مواجهه با این اقدام شد، اصابت این نوع اهداف به معنای آماده شدن برای بستن چشم‌های نظارتی و خاموش کردن آن‌ها  و همچنین  گامی برای آمادگی به منظور تهاجم زمینی است که این موضوع کابینه و ارتش رژیم را  در مناطق مرزی شمالی، در حالت آماده‌باش و بالاترین سطح خود قرار داد که موجب شد تمرکز وتجمع نیروها در مناطق عملیاتی غزه کاهش یابد. ( سید حسن )

• «تلفات‌گیری با دقت بالا در اصابت اهداف»
مقاومت اسلامی لبنان وارد بازی «کمیت پرتاب» نشد، بلکه با هوشمندی تمام و با تنوع تسلیحات مورد استفاده در حمله به  اهداف موردنظر، «ضربات دقیق» موشکی و پهپادی را  وارد کرد، حزب‌الله نبرد را زیر آستانه جنگ همه‌جانبه و به‌صورت کنترل شده نگه می‌دارد، اما با «بهره‌مندی از دستاوردهای یک  نبرد همه جانبه». موشک‌های سنگین وزن بورکان، موشک‌های ضدزره کورنت در نسخه‌های برد متوسط و برد بلند، راکت‌های گراد و پهپادهای انتحاری پرتاب شدند ( تصاویر شلیک ) و به نتایج مطلوب رسیدند.
«تانک‌های مرکاوا»  و «نفربرهای زرهی نمر» که دارای «سامانه دفاع فعال تروفی» هستند را هدف قرار داده و منهدم کردند (‌معرفی تانک مرکاوا از زبان خودشان و فیلم هدف قرار گرفتن تانک). پادگان‌ها و برج‌های دیده‌بانی هدف قرار شد، آسیب دیدند یا تخریب شدند . حمله ترکیبی به سایت استراتژیک  مرکز کنترل هوایی میرون، حمله موفق پهپادی به مرکز فرماندهی  منطقه شمال ارتش در عمق اراضی اشغالی پایگاه واقع در محدوده شهر صفد، فاصله 15کیلومتری از مرز که دو روز بعد از حملات موشکی به میرون اتفاق افتاد و این همان حکایتی است که سید در سخنرانی‌اش استفاده کرده بود « میدان خودش حرف می‌زند». ( کلام سید) در شهرک متولا بیش از 180 واحد مورد اصابت مستقیم قرار گرفت، استفاده گسترده از پهپادهای شناسایی در عمق 30 کیلومتری مرزهای شمالی فلسطین اشغالی که در تاریخ مقاومت بی‌سابقه است؛ مانند نفوذ به حریم هوایی شهرهای عکا، حیفا و صفد. همه این‌ها به این معنی است که عملیات‌های انجام شده توسط مقاومت از سلاح و نیروی انسانی کافی برای رسیدن به اهداف بهره برده و به نتایج مدنظر دست یافته است. نکته آخر اینکه درصد اصابت مستقیم، بالاترین میزان در تاریخ مقابله با اشغالگران است. ( نگاه مقایسه ای با نبرد ۲۰۰۶ )

• «تشدید و افزایش تدریجی حملات»
استفاده از مکانیسم‌های «اقدام هوشمند» به جای «پاسخ هیجانی و لحظه‌ای» مبنای دستاورد بسیار درخشان برای مقاومت اسلامی لبنان  بود که نتایج  آن  در آمار یکصد روز جنگ به‌صورت عینی و ملموس قابل ارزیابی است. بیش از ۲هزار مجروح، تخلیه بیش از ۴۳ شهرک، تخلیه حدود ۸۰ هزار نفر شهرکنشین از نواحی شمالی که رژیم اعلام کرده، اما در آمارهای غیر رسمی افزون بر ۲۳۰ هزار نفر از مناطق شمالی تخلیه شده‌اند ( شهردار گالیوت که میگه همه کارهای اقتصادی مونده و مدرسه ها تعلطیل شده و... و شهردار صفد یا شهردار کریات که میگه ما رو ول کردید- عبارت شهر ارواح )، ۷۰۰  موضع صهیونیستی در طول مرز مورد هدف قرار گرفته است،  اصابت مستقیم و انهدام  بیش از ۱۸۱ سیستم فنی (جاسوسی ، شناسایی ، پارازیت) و ۱۷۰ دوربین آسیب دیده،  هدف‌گیری ۱۸ مرکز فرماندهی صهیونیستی، ۱۷۹ عملیات ایذایی و یورش به تجمعات دشمن در مقرها و شهرک‌ها،  ۲۱۱ مرکز تجمع نیروها مورد هدف واقع شده ،۵۱۰ سایت نظامی مرزی و ۲۴ پایگاه فرماندهی پشت مرز  مورد هدف قرار گرفته شده است  و ۴۴ جنگ افزار (۳ خودرو لجستیکی، ۲۰ نفربر، ۲۰ تانک و یک سکوی گنبد آهنین) مورد اصابت قرار گرفته است. به‌طور متوسط تعداد  هفت  عملیات در یک روز و بیشترین تعداد عملیات  ۲۳ بار  در یک روز  بوده است ( طبق آمار بولتن های حزب الله- ابوحسنا ) که بسیار قابل توجه  و تحسین برانگیز است.
علاوه بر همه این‌ها پیامدهای اجتماعی، سیاسی و اقتصادی (مهاجرت معکوس، عدم بازگشت به شهرک‌های شمالی، فشار بر نظام درمان در حوزه آسیب‌های روحی و روانی ناشی از جنگ  و ...) ( صحبت های لیبرمن که میگه همینطور فشار در مناطق بالا زیاد بشه ما فروپاشی داریم همونجا که قصد داره بگه حملات علیه حزب الله تشدید بشه ) و همچنین  بحران راهبردی ناشی از  افسردگی و خستگی نیروهای  احتیاط ( گزارش وای نت که با یه گروه در واحد توپخانه ای صحبت میکنن)، ضررهای اقتصادی کسب و کارهای خرد و کلان ساکنان مناطق شمالی ( کلکلیست گزارش داره) ، ورشکستگی صنعت گردشگردی در  منطقه جولان اشغالی و سواحل مناطق شمالی، بحران صنایع غذایی و دامپروری در نواحی شمال ( خبرنگار وای نت میره کریات شیمونه که آمارش هست ) و... که شامل هزینه‌های پیدا و پنهان فراوانی می‌شود به موارد فوق افزوده خواهد شد.

• «تبیین آثار نهان»
«صهیونیست‌های آواره شمال فلسطین: تا زمانی که حزب‌الله  و نیروهای رضوان به مرز  نزدیک هستند، به خانه‌هایمان برنمی‌گردیم». ( زیاد هست )
با وجود تمهیدات و  پناه‌گاه‌های عمومی در شهرک‌های شمال فلسطین اشغالی، مقامات اسرائیلی تصمیم گرفتند ۴۳ شهرک را تا عمق ۵ کیلومتری از خط مرزی به شهرهای مرکزی سرزمین‌های اشغالی تخلیه کنند ( هاآرتص و ... ) و صرفاً در پناهگاه‌های عمومی باقی نمانند. دلیل  این تصمیم به سابقه ذهنی از عملیات موفق مقاومت فلسطین در نوار حاشیه‌ای غزه و ترس از تکرار آن در مرزهای شمالی  برمی‌گردد، آن‌هم به جهت  دقت عملیات‌های انجام شده توسط حزب‌الله است که اهداف خود را با سرعتی بالا و بی‌سابقه در تاریخ مناقشات مورد اصابت قرار داده و این امر موجب افزایش تراکم جمعیتی در مناطق مرکزی شده و کابوس «دیاسپورای کیبوتصی»1  را در میان مردم و مسئولان  رقم زده است .

• «عقب نشینی آمریکا از حمایت نبرد همه‌جانبه بر علیه حزب‌الله»
در سال ۲۰۰۶ استعداد  نیروهای آمریکایی در منطقه افزون بر ۱۵۰ هزار سرباز بوده است. در آن مقطع زمانی، اسرائیل از آغاز جنگ علیه مقاومت در لبنان به منظور حمایت آمریکا آسوده خاطر بود، اما از سال ۲۰۱۰ و پس از ضربات پرشمار محور مقاومت بر علیه آمریکا، تعداد نیروهای آمریکایی در منطقه به طور قابل توجهی کاهش یافت.
( نخست وزیر، وزیر جنگ، وزیر امور خارجه  ) مقامات رژیم صهیونیستی به کرات  بیان کرده‌اند از حمایت‌های همه‌جانبه آمریکا پس از ۷ اکتبر  رضایت داشته و خرسند هستند، به‌ویژه پس از سال‌ها ناکامی در ممانعت از هرگونه ابتکار عمل در حمایت از اقدام پیش‌دستانه نظامی در  قبال  موضوع هسته‌ای  ایران، شخص نتانیاهو و مقامات افراطی دولت اسرائیل بر این باورند که این حضور فوری آمریکا  فرصتی تقریباً پایانی برای جنگی فراگیر تحت حمایت و حفاظت آمریکاست. ( وزیر خارجه امریکا، ‌وزیر دفاع یا بایدن از حمایت کردن ) آن‌ها به‌خوبی  می‌دانند حضور آمریکا در منطقه  به‌صورت  کلی رو به کاهش است و تقویت نخواهد شد. به همین دلیل است که جناب سید نصرالله در سخنرانی خود نسبت به جنگ پیشگیرانه‌ای هشدار داد که ممکن است تلاش کنند آن را به راه بیندازند ( صحبت های سوم یا چهارم سید اونجا که میگه ما آماده ایم وجب به وجب خاک شبعا را آزاد کنیم )، زیرا این آخرین فرصت در زمان فعلی است. اگر این دور نبرد با اشغالگران بدون تبدیل شدن به یک جنگ منطقه‌ای همه جانبه پایان یابد، آمریکا در دوره‌های بعدی قطعاً حضور کمرنگ‌تری خواهد داشت و احتمال ضربه مهلک و زهرآگین به رژیم صهیونیستی  قطعی خواهد بود.

«دست قدرتمند سید مقاومت در جنگ روایت‌‌ها»
( چند تا تکه از جملات خاص سید ) جناب سید حسن نصرالله  در بازه زمانی پس از ۱۶ مهر  با محوریت موضوعات جزئیات اقدامات  نبرد جبهه جنوب لبنان، چرایی اقدام و اهدف عملیات  و تبیین شرایط پیش‌رو ، چهارمرتبه سخنرانی  کرده است  که به اذعان  رسانه‌های اسرائیلی   سید حسن نصرالله  «استاد مدیریت مناقشه و مبارزه» و « فردی بسیار باهوش و خطرناک» است. ( کانال ۱۲ یا ۱۴ بوده و اسمش رو المیادین زده )
سید مقاومت علاوه بر  سمت «دبیرکل حزب الله لبنان»  به عنوان  «فرمانده شورای جهادی» حزب الله نیز شناخته می‌شود‌، ایشان از زمان آغاز عملیات در محور جنوب لبنان ، ضمن حضور مستمر  در اتاق جنگ و فرماندهی نیروهای عملیاتی حزب‌الله ،  یک  امر مهم دیگر را نیز به‌عنوان «بازوی رسانه‌ای  جبهه مقاومت» برعهده گرفته‌اند.
سیدمقاومت با هوشمندی تمام و وقفه‌ای مدبرانه در زمانبندیِ اولین سخنرانی پس از هفتم اکتبر ، تمام توجهات دوستان و دشمنان را به خود جلب کرد که تعداد مخاطبان این سخنرانی نشان از این واقعیت دارد. (خبرگزاری رویترز اعلام کرد  که سخنرانی ۱۲ آبان ماه  سید حسن نصرالله نزدیک به  4میلیارد نفر بیننده داشته است) ، ایشان بهتر از هر کسی شخصیت نتانیاهو و خلق و خوی سیاستمداران اسرائیلی را می‌شناسد و در قبال آن موضع‌گیری مناسب دارد.
سید حسن نصرالله با مدیریت میدان نبرد و تشریح حملات هدفمند، عملاً رژیم صهیونیستی را در میان منگه قرار داده است، در این موضوع  ژنرال بازنشسته  «گرشون  هاکوهن» ، تحلیلگر ارشد مؤسسه امنیتی بگین سادات، در مقاله‌ای در روزنامه  اسرائیل‌هیوم می‌نویسد: «سید حسن  نصرالله  عمدتاً بر آسیب‌زدن و تحقیر روحیه در اسرائیل تمرکز دارد».
او توضیح داد در سپتامبر ۲۰۲۲ در توافق‌نامه دریایی به این مهم دست یافت و در حال حاضر نیز «با حمله به پایگاه میرون در الجلیل » به آن رسیده است.
هاکوهن در این زمینه تأکید کرد:«اسرائیل بار دیگر در یک عملیات رزمی محدود به دام نصرالله می‌افتد؛ زیرا حزب‌الله با تخلیه تمام شهرک‌های خط مقدم در محور شمالی و تبدیل آن منطقه  به منطقه جنگی،  به دستاورد استراتژیک بی‌سابقه‌ای دست یافته است».
همچنین سید حسن نصرالله در سخنرانی‌های خود، نوک پیکان توجهات را به سمت آمریکا می‌برد و تأکید می‌کند در ریختن خون مردم مظلوم غزه ، رژیم صهیونیستی و آمریکا از یکدیگر جدا نیستند. ( سخنرانی سید )
دبیرکل حزب‌الله لبنان با عنوان‌گذاری « شهدای راه قدس » برای شهدای حزب‌الله طی عملیات طوفان‌الاقصی، عملاً هدف از شروع این عملیات‌ها را در مسیری که منتج به آزادسازی قدس می شود، اعلام می‌کند. ( سید حسن ) ( توی نریشن نزدیک بشیم به این موضوع که همان هدف نهایی است نام گذاری نمود و این موضوع در ادامه عدم ناکو اوت یکجا و امتیاز گیری از حریف برای شکستن اون بار دیگر در جملاتش تدائی می‌کند. )
او با هوشمندی تمام به عنوان اولین فرد به موضوع کشتار ساکنان یهودی غلاف غزه به دست  ارتش اسرائیل در تاریخ هفتم اکتبر اشاره کرد که منجر به زلزله در  رسانه‌های اسرائیل و بی‌آبرویی ارتش اشغالگر  نزد مردم خود شد. ( سخنرانی اول سید و تصاویری که از بالگرد و تانک هست و تصویری که رد تانک توی حیاط خونه شهرک نشینان هست )
سید مقاومت در سخرانی خود پس از شهادت  العاروری بیان کرد : «قبلاً گفتیم هر عضو ما زده شود، شما را خواهیم زد. معادله تغییر کرد. ما از اصطلاح زمان و مکان مناسب استفاده نمی‌کنیم. میدان شرایط را تعیین خواهد کرد». ( صحبت سید. ) همین یک جمله برای کابوس شب و روز فرماندهان ارتش و  سیاستمداران اسرائیلی کافی بود تا  زمانی که شاهد انفجار سایت مراقبت هوایی میرون با 62 موشک بودند.
بازدارندگی مقاومت اسلامی لبنان در کلام سید حسن نصرالله، خود یک دستاورد حیاتی و مهم محسوب می‌شود.
سید حسن نصرالله در سخنرانی روز چهارشنبه ۱۳ دی ۱۴۰۲ هشدار داد: اگر دشمن جنگ با لبنان را آغاز کند، پاسخ مقاومت اسلامی لبنان «بدون سقف، مرز و قوانین» خواهد بود. او تأکید کرد:«هر کس به فکر جنگ با ما باشد، پشیمان خواهد شد؛ زیرا جنگ با ما بسیار پرهزینه است». ( صحبت سید )
پس از سخنرانی دبیرکل حزب‌الله، وزیر جنگ رژیم‌صهیونیستی از جبهه شمالی دیدار کرد و در میان فرماندهان اسرائیلی گفت: «ما راه‌حل سیاسی را به راه حل نظامی ترجیح می‌دهیم، اما ساعت صفر نزدیک است. ارتش در حال آماده باش است».
اگر سیر زمانی میزان مداخله و پشتیبانی حزب‌الله  را در نبرد طوفان‌الاقصی  مرور کنیم، شاهد خواهیم بود جبهه‌ای که حزب‌الله  طی یکصد روز نبرد در جنوب لبنان و برضد رژیم اشغالگر قدس گشوده است، نه تنها دارای دستاوردهای فراوان که نشان از آن دارد که حزب‌الله لبنان  علاوه بر آنکه یک نیروی قدرتمند و منسجم است، یک یار وفادار و هوشمند برای جبهه سراسری مقاومت محسوب می‌شود.

جستجو
آرشیو تاریخی