بریکی و شانگهای

یادتونه...؟ تیرماه امسال ایران رسما عضو سازمان همکاری شانگهای شد و شهریورماهش هم عضو بریکس شد. خیلی هم خوب.

محمدرضا رضایی        روزنامه‌نگار و طنزپرداز
ایران باید بریکسد
علی کریمی در توئیتی توضیح داد: به لحاظ شرعی ایران نمی‌تونه عضو بریکس باشه؛ چون «بریکس» درواقع همون «برقص» هست که خارجکی شده، و رقصیدن هم که در ایران گناه و ممنوعه؛ پس باز هم شکست خوردی آقای جمهوری اسلامی.
بریکس خیر خواهد دید؟
بایدن طی بیانیه‌ای رسمی خطاب به گروه بریکس گفت: به خدا از زندگی خیر نمی‌بینید اگه دلار رو حذف کنید.
با توجه به این‌که نفرین پیرمردان دلشکسته و در عین حال عقب‌مانده گیرایی بالایی دارد، کارشناسان معتقدند خیر دیدن یا ندیدن بریکس در وضعیت ابهام قرار دارد.
از کجا بلد شدی؟
حسن روحانی در مصاحبه‌ای اعلام کرد: عضویت در بریکس به این معنی نیست که شما زبان دنیا را بلدید؛ چرا که زبان بین‌المللی، زبان انگلیسی است و هیچکدام از اعضای بریکس، انگلیسی‌زبان نیستند. پس شما هنوز زبان دنیا را بلد نبوده و باید آب و صابون بیاوریم تا رویتان را بشویید.
رضایت مخلوق شرط است
محسن برهانی حقوقدان توئیت زد: اگر حتی یک نفر از مردم کشورهای عضو بریکس، از تهِ تهِ دلش راضی نباشد که ایران عضو بریکس شود، عضویت ایران هم غیرقانونی است و هم حرام است و عقوبت الهی در پی دارد.
جوهرها به نفع که تمام می‌شوند؟
حسام‌الدین آشنا در توئیتی افشا کرد: تمام کارهای اداری عضویت ایران در سازمان همکاری شانگهای در دولت قبل انجام شده بود و فقط مانده بود امضای آخر؛ اما در واپسین لحظات جوهر خودکار تمام شد و بعد با برگزاری ناگهانی انتخابات ریاست‌جمهوری، امضای نهایی صاف در دامن دولت رئیسی افتاد.
جکی‌چان هم از خودشان است
کارشناس اینترنشنال در برنامه‌ی شب گذشته از توطئه‌ی چندین‌ساله‌ی جمهوری اسلامی پرده برداشت و گفت: جمهوری اسلامی در تمام این سال‌ها با دوبله و پخش فیلم‌های جکی‌چان مردم را به فرهنگ چینی علاقه‌مند کرد تا افکار عمومی را برای پذیرش پیمان شانگهای که از اسمش معلوم است چینی است، آماده کند.
هر ایرانی یک شانگهای
رضا پهلوی در مصاحبه‌ای ضمن ابراز پوزخند و تمسخر نسبت به عضویت ایران در سازمان همکاری شانگهای گفت: اگر حکومت پدرم ادامه پیدا می‌کرد، تمام شهرهای ایران به خوشگلی شانگهای چین می‌شدند و امروز به جای این که ایران به شانگهای ملحق شود، هر ایرانی خودش صاحب یک شانگهای نقلیِ جمع و جور بود.
به کدامین تضمین
سردبیر روزنامه شرق در مصاحبه‌ای که خودش با خودش داشت گفت: طبق تحقیقات معتبر سرویس بین‌الملل روزنامه‌ی شرق، امضای هیچ‌کدام از اعضای سازمان همکاری شانگهای به‌اندازه‌ی امضای کری تضمین نیست؛ لذا کلا به‌ درد نمی‌خورد.
قاراشمیش
بایدن، رئیس‌جمهور آمریکا در پیامی به نمایندگی از مردم بلژیک، عضویت ایران در سازمان همکاری شانگهای را به کشور ژاپن تبریک گفت و برای مردم کنگو آرزوی موفقیت کرد.

جستجو
آرشیو تاریخی