«عبد خدا» از آرمان «قدس» می‌گوید

غـــــــزه «مقاومت‌شهر» ماست

وقتی به بیانات مرد جاودانه جهاد اسلامی، دکتر رمضان عبدالله می‌نگری، این توحید است که موج می‌زند. مردی که همه چیز را با فرمان الهی می‌سنجد و دل به دریای توحید بسته است. توحیدی منبعث از انگیزه‌های قوی و تصمیم به شهادت مخلصانه.

بیت‌المقدس، یعنی همه چیز 
«به خدا سوگند اگر تمام قمرها را در دست راست ما قرار دهند و تمام خورشیدهای آن را در دست چپ ما قرار دهند، به شرطی که یک‌وجب از سرزمین فلسطین یا ذره‌ای از بیت‌المقدس را واگذار کنیم، نمی‌پذیریم»؛ این بخشی از اظهارات شاخص دکتر رمضان شلح در ترسیم آرمان بلند جنبش جهاد اسلامی و ملت فلسطین در دفاع از قدس است.
در ادامه بخشی از سخنان ماندگار او را می‌خوانیم:
• عزیزترین مسئلۀ امت 
عزیزترین مسئله برای این ملت در اعماق وجود، فلسطین است. به فلسطین روی بیاورید؛ فلسطین آن‌چه را که انتظارش را نداشتید، به شما خواهد داد. ما معتقدیم که خداوند متعال، بیت‌المقدس را به بیت‌الحرام در مکه پیوند زده است؛ منزه است آن‌کس که بنده خود را شبانه از مسجدالحرام به مسجد‌الاقصی که اطراف آن را برکت داده‌ایم، بُرد. این یک پیوند الهی است. چه کسی در این امت، جرأت دارد این طناب را که بیت‌المقدس و بیت‌الحرام را به هم وصل می‌کند، قطع کند؟ رهاکردن مسجدالاقصی، ترک بیت‌الحرام است. ترک بیت‌المقدس، ترک مکه است، هیچ کس از وظیفه خود شانه خالی نمی‌کند، هیچ کس مسئولیت را رها نمی‌کند. هیچ‌کس فکر نمی‌کند که اگر قدس از دست برود، خودش نجات پیدا می‌کند و دفاع از قدس، جزء ایمان ماست. مسجدالاقصی جزئی از دین من است و ایمان من، فقط یک مسألۀ ملی نیست. اگر کسی می‌خواهد به من بگوید که بیت‌المقدس را رها کن، انگار به من می‌گوید سوره اسراء را از قرآن حذف کن. من نمی‌توانم این کار را انجام دهم.
• چاره‌ای جز پیروزی نداریم 
باید بدانید که در هر نبردی که پیش‌رو دارید، چاره‌ای جز پیروزی نداریم. پیروزی یک گزینه نیست، بلکه تعهد و وظیفه‌ای اجتناب‌ناپذیر است. مراقب باشید که یک‌سانتی‌متر از آن‌چه مقاومت انجام داده است، عقب‌نشینی نکنید. در غزه، پروژه مقاومت وجود دارد، نه پروژه تسلیم. به سران دشمن می‌گویم اگر غزه و ملت فلسطین، از خروش دریا می‌ترسیدند، هرگز در ساحل آن، مقاومت‌شهر (غزه) را بنا نمی‌کردند. 
• عملیات استشهادی، گزینۀ راهبردی ماست 
عملیات استشهادی به‌عنوان یک گزینۀ راهبردی یا به‌عنوان گزینه‌ای که مردم فلسطین برای تنظیم موازنۀ قوا و بازدارندگی در نبرد با دشمن در این نبرد نابرابر ایجاد کرده‌اند، اصلی است که وجود دارد و ما آن را رها نمی‌کنیم. ما می‌دانیم که باب جهاد در ایمان ما دریچه‌ای به سوی آینده مردم و ملت ماست، هیچ مانعی ما را از مبارزه بازنمی‌دارد؛ هیچ نیرویی‌ ما را از آن نمی‌ترساند و هیچ دشمنی‌ ما را در عرصۀ خود شکست نخواهد داد. زمانی که رژیم صهیونیستی، زمان و شکل تهاجم را انتخاب کرد، مقاومت نباید دست روی دست بگذارد؛ وگرنه از معادله خارج خواهیم شد. آن‌چه از ملت ما به زور گرفته شده است، فقط با زور قابل بازیابی است. سازمان‌های مقاومت، این رژیم غاصب را تا قلب تل‌آویو نابود خواهند کرد.
• تفنگ ما اجاره‌ای نیست
تفنگ ما اجاره‌ای نیست. ما یک تفنگ اسلامی فلسطینی هستیم که از مگسک آن، فقط مناره‌های بیت‌المقدس را می‌بینیم. ما همه جناح‌ها را در قلب، در ذهن و در روح خود حمل کردیم. هر کاری که امروز انجام داده‌ایم، تأییدکننده یک قانون است که با خون نوشتیم، با قاطعیت نوشتیم، با آتش و نور نوشتیم. شما به همۀ دنیا گفتید که فلسطین را نمی‌توان فراموش کرد و جنایتی که علیه آن انجام شد، نابخشودنی است و آنچه در دهه‌ها پیش برای فلسطین رخ داد، امروز نیز فراموش‌نشدنی است. سلاح ما در واقع ایمان ماست و این سلاح را معاوضه نمی‌کنیم. 

منبع:
سرایا القدس؛ أقوال یخلدها التاریخ للقائد الوطنی الشهید الدكتور رمـضان شلح، الأحد 06 یونیو 2021

جستجو
آرشیو تاریخی