بدترین عملکرد از آن دولت روحانی

نرخ ارز از متوسط 3180 تومان در مرداد 1392 به 25530 تومان در مرداد 1400 افزایش یافت که بیشترین رشد قیمت ارز در بین تمام دولت‏های قبل از انقلاب بود.

در بین دولت‏های پس از انقلاب، دولت حسن روحانی منفی‏ترین کارنامه را در کنترل نرخ ارز و حفظ ارزش پول ملی کشور به جای گذاشت.
نرخ دلار در بازار آزاد در دوره هشت‏ساله حسن روحانی 703 درصد افزایش یافت تا بی‏سابقه‏ترین گرانی ارز در تاریخ اقتصاد پس از انقلاب رقم بخورد.
دولت دهم نرخ ارز را با قیمت 3180 تومان به دولت گذشته تحویل داد اما دولت گذشته با افزایش بی‏سابقه 703 درصدی، نرخ ارز را با قیمت 25530 تومان به دولت آیت‏الله رئیسی تحویل داد.
در بین دولت‏های پس از انقلاب، بعد از دولت گذشته که رتبه اول را از لحاظ گرانی ارز داشته، دولت موسوی با 341 درصد و دولت رفسنجانی با 297 درصد در رتبه‏های دوم و سوم قرار دارند.
افزایش نرخ ارز به معنای کاهش ارزش پول ملی کشور است و ریشه مشکلاتی همچون کاهش قدرت خرید مردم و رشد تورم محسوب می‏شود. دولت گذشته با وجود ادعاهای فراوانی که در زمینه کنترل نرخ ارز مطرح کرد، فاجعه‏بارترین عملکرد را در این زمینه به جای گذاشته است.
دولت احمدی‏نژاد که افزایش نرخ ارز در آن همواره مورد تمسخر و انتقاد روحانی و دولتش بود، عملکرد به مراتب بهتری از دولت گذشته در کنترل نرخ ارز داشته است. میزان افزایش نرخ ارز در دولت احمدی‏نژاد 252 درصد بود، در حالی که در دولت گذشته ارز 703 درصد گران شد.

 

جستجو
آرشیو تاریخی