دیگه چه خبر


روسیه مانع اتهام‌زنی انگلیس به ایران شد

 خبر اول اینکه، طرح پیشنهادی انگلیس برای تمدید تحریم تسلیحاتی یمن در حالی تصویب شد که روسیه هشدار داده بود در صورت هرگونه اشاره به نام ایران، قطعنامه را وتو خواهد کرد.
به گزارش «تابناک» به نقل از یورونیوز، شورای امنیت سازمان ملل متحد نظام تحریم‌های در نظر گرفته شده علیه یمن را تا فوریه سال ۲۰۲۱ میلادی تمدید کرد. اعضای شورای امنیت سازمان ملل متحد در حالی بر سر تمدید این تحریم‌ها به توافق رسیدند که در خلال بحث و گفت‌وگو میان اعضا اختلاف شدیدی میان لندن و مسکو بر سر هرگونه نام بردن از ایران حتی به طور ضمنی به وجود آمد.
نماینده روسیه در شورای امنیت تهدید کرده بود در صورت هرگونه اشاره حتی ضمنی به نام ایران در این نظام تحریمی، قطعنامه مورد نظر برای تمدید تحریم‌ها را وتو خواهد کرد. این در حالی است که در گزارش پیشین کارشناسان تسلیحاتی سازمان ملل متحد، به نام ایران به عنوان حامی حوثی‌ها و کشوری که ادعا می‌شود تجهیزات نظامی در اختیار انصارالله قرار می‌دهد، اشاره شده بود. این قطعنامه که از سوی انگلیس پیشنهاد شده بود، در نهایت با تأیید ۱۳ کشور عضو به تصویب رسید. روسیه و چین، دو عضو دائم شورای امنیت سازمان ملل متحد به این قطعنامه رأی ممتنع دادند.

تحریم‌های جدید امریکا

 خبر دیگر اینکه، وزارت امور خارجه امریکا روز سه‌شنبه با صدور بیانیه‌ای مدعی شد  ۱۳ فرد و نهاد را در چین، سوریه، عراق و ترکیه در راستای منع اشاعه هسته‌ای ایران، سوریه و کره شمالی تحریم کرده است. به گزارش ایسنا به نقل از سایت وزارت خارجه امریکا، این وزارتخانه همچنین مدعی شده که تحریم‌های جدید اشخاص و نهادهایی را در ترکیه و چین هدف قرار می‌دهند که حامی برنامه موشکی ایران بوده‌اند.
لئونید اسلاتسکی، عضو مجلس دومای روسیه به انتقاد از تحریم‌های جدید امریکا علیه چند فرد و شرکت در چین، روسیه، عراق و ترکیه پرداخت. او گفت که اقدام جدید امریکا موجب افزایش تنش‌ها پیرامون ایران خواهد شد.

کرونا ربطی به طلاب چینی ندارد

 شنیدیم که، مدیر حوزه‌های علمیه تأکید کرد انتشار ویروس کرونا در ایران و قم ربطی به طلاب چینی این شهر ندارد. به گزارش خبرگزاری حوزه، آیت‌الله علیرضا اعرافی در دیدار حجت الاسلام والمسلمین سید حافظ ریاض نقوی رئیس حوزه علمیه جامعه المنتظر و رئیس سازمان وفاق المدارس شعبه پاکستان با اشاره به شیوع ویروس کرونا در قم گفت: ازجامعه المصطفی در دو ماه اخیر دو نفر از چین پذیرش شده که روال قرنطینه را طی کرده‌اند و قطعاً ورود کرونا ربطی به طلاب چینی جامعه المصطفی ندارد.

نامه خانواده‌های زندانیان به مسئولان قضایی درخصوص کرونا

 دست آخر اینکه،  با توجه به اخبار نگران کننده در مورد شیوع ویروس کرونا جمعی از خانواده‌های زندانیان به مسئولان قضایی نامه نوشتند.  به گزارش ایسنا، جمعی از خانواده‌های زندانیان در این نامه با اشاره به وضعیت زندان‌های کشور و میزان برخورداری از امکانات بهداشتی و درمانی در زندان‌ها، به منظور جلوگیری از وقوع یک فاجعه انسانی خواهان آزادی یا حداقل مرخصی قابل قبول زندانیان تا پایان دوران بحران شده‌اند.
اصغر جهانگیر رئیس سازمان زندان‌ها هم با شیوع ویروس کرونا به مدیران زندان‌های سراسر کشور دستور داد که اقدامات پیشگیرانه برای جلوگیری از ورود ویروس کرونا به زندان‌ها و اقدامات فوق‌العاده بهداشتی از جمله ضد عفونی کردن روزانه و مستمر بخش‌ها و وسایل مورد نظر و قرار دادن وسایل بهداشتی در دسترس زندانیان و ارائه آموزش‌های لازم به زندانیان و زندانبانان  
انجام شود.


آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7290/3/537425/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها