اتهام تازه متهم پرونده گروه عظام مشخص شد

۴۱۸ میلیارد تومان فرار مالیاتی ایروانی





دومین جلسه از دور جدید رسیدگی به اتهامات عباس ایروانی و 5 متهم دیگر پرونده معروف به گروه عظام، در شعبه چهارم دادگاه ویژه رسیدگی به جرایم اقتصادی به ریاست قاضی صلواتی برگزار شد. جلسه‌ای که نه تنها از بدهی نزدیک به 16 هزار میلیاردی متهم اصلی پرونده گفته شد، بلکه طبق اعلام سازمان امور مالیاتی فرار مالیاتی ایروانی بیش از ۴۱۸ میلیارد تومان است.
به گزارش مرکز رسانه قوه قضائیه، در ابتدای این جلسه شاه محمدی نماینده دادستان به قرائت کیفرخواست ادامه داد و با انتقاد از بانک مسکن برای پرداخت وام به متهم پرونده گفت: کمیسیون بانک مسکن چگونه ۲۰ میلیون دلار و ۳۰ میلیون درهم را تصویب کرده است و مسئولان بانک نه تنها دستورالعمل‌های بانک مرکزی را رعایت نکرده‌اند بلکه به درخواست شرکت مبنی بر اعطای تسهیلات ریالی نیز پاسخ مثبت داده‌اند. گزارش کارشناسی درباره گشایش اعتبار اسنادی ۲۰ میلیون دلاری مطرح شده در حالی که زبان انباشته وجود داشته و این زیان افشا نشده است و کارشناس اعلام نکرده که ریسک مالی شرکت در چه وضعیتی قرار دارد و مورد دقت کمیسیون بانک نیز قرار نگرفته است.
نماینده دادستان در ارتباط با شرکتی که ضمانت وام پرداختی را قبول کرده هم گفت: شرکت پویا خودرو شرق در سال ۸۹ با زیان انباشته ۵۸ میلیارد و ۶۸۳ میلیون ریال مواجه بوده است و از طرفی این شرکت بدهی بانکی نیز داشته است، اما جای سؤال است که چگونه مسئولان شعبه این شرکت را به‌عنوان ضامن پذیرفته‌اند.
مسئولان شرکت با عدم ارائه پروانه سبز گمرکی، عدم ارائه تضامین و وثایق قابل قبول و با تبانی با شرکت‌های طرف قرارداد در دوبی به قصد خروج ارز از کشور را داشتند و اکنون نیز قادر به وصول مطالبات نیستند.
نماینده دادستان ادامه داد: خانواده عباس ایروانی با تبانی با قدرت‌الله شریفی مدیر عامل وقت بانک مسکن تسهیلات ارزی برای ورود قطعات خودرو به منطقه سلفچگان دریافت کرده‌اند و از شرکتی واقع در دوبی خرید‌ها صورت گرفته است که این شرکت ایرانی بوده و ۳۴ درصد سهام آن برای پسر عباس ایروانی است لذا ذینفع واحد بودن خریدار و فروشنده محرز است.
پس از پایان قرائت کیفرخواست، قاضی صلواتی خطاب به متهم ایروانی که حال مساعدی نداشت، گفت: اگر نمی‌توانید ادامه دهید، با توجه به وضعیت جسمی‌تان همین الان دادگاه را پایان دهیم که وکیل ایروانی در پاسخ گفت: با توجه به وضعیت موکل و اینکه در حدود ساعت ۹ و نیم صبح به بیمارستان مراجعه کرده و حال‌شان مساعد نیست لذا درخواست دارم دادگاه تعطیل شود.
قاضی صلواتی پیش از پایان دادن جلسه دادگاه گفت: بدهی عباس ایروانی ۱۵ هزار میلیارد تومان بوده این در حالی است که امروز سازمان امور مالیاتی تهران فرار مالیاتی وی را بیش از ۴۱۸ میلیارد تومان اعلام کرده است که جای تأسف دارد.
جلسه بعدی یکشنبه ۱۱ اسفند ماه برگزار می‌شود.



آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7290/3/537424/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها