صفحات
شماره هشت هزار و چهارصد و پنجاه و هشت - ۲۰ اردیبهشت ۱۴۰۳
روزنامه ایران - شماره هشت هزار و چهارصد و پنجاه و هشت - ۲۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ - صفحه ۱۳

خبر

لوپز برای المپیک در کرواسی
اردو زد
 فدراسیون کشتی کرواسی خبر داد که این کشور انتخاب غول کوبایی به منظورآمادگی برای شرکت در المپیک بوده است. میخایین لوپز که پیش از این رسماً اعلام کرده برای پنجمین طلای المپیکش دورخیز کرده، حالا در کرواسی حضور دارد. سایت کشتی کرواسی در این باره نوشت که او در فستیوال کشتی که توسط اتحادیه جهانی در کرواسی برگزار می‌شود، شرکت کرده است. لوپز 42 ساله که بهترین کشتی‌گیر دنیا از نظر دستاورد قهرمانی است چهار مدال طلای المپیک در کارنامه دارد و اگر امسال هم در پاریس طلا بگیرد اولین ورزشکار تاریخ می‌شود که در پنج دوره المپیک مدال طلا گرفته و این رکورد می‌تواند لوپز را در تاریخ ورزش جهان به یک استثنا تبدیل کند. فدراسیون کرواسی خبر داد که لوپز این کشور را برای تمرینات المپیکی‌اش انتخاب کرده است و تا اعزام به پاریس در کرواسی تمرین خواهد کرد.


ناکامی تیراندازان سه وضعیت
تیراندازان ایرانی به فینال تفنگ سه‌وضعیت مردان جام جهانی باکو نرسیدند. در هفتمین روز جام جهانی تیراندازی باکوی آذربایجان، امیرمحمد نکونام و پوریا نوروزیان در خط آتش تفنگ 50 متر سه‌وضعیت ایستادند.
  در پایان مرحله مقدماتی امیرمحمد نکونام با رکورد 585.25 در رده سی‌ام و پوریا نوروزیان با رکورد 580.20 در رده پنجاه و پنجم قرار گرفتند. مسابقات تیراندازی جام جهانی از 13 تا 21 اردیبهشت در سه رشته تفنگ، تپانچه و اهداف پروازی به میزبانی باکو برگزار می‌شود. ایران در این مسابقات تنها در بخش تفنگ و تپانچه نماینده دارد. امتیاز مسابقات جام جهانی در رنکینگ المپیکی تیراندازان تأثیرگذار است.


رقابت ووشوکاران برای تیم ملی
ووشوکاران 22 اردیبهشت برای پوشیدن پیراهن تیم ملی با یکدیگر به رقابت می‌پردازند. نفرات برتر این مسابقات به انتخابی درون اردویی دعوت می‌شوند تا تکلیف ملی‌پوشان اعزامی به مسابقات قهرمانی آسیا در ماکائو روشن شود.

جستجو
آرشیو تاریخی