خرده خبر

اردوی هندبالی‌ها در سمنان
هندبالیست‌های جوان و تیم ملی از 11 اردیبهشت‌ماه در سمنان دست به توپ می‌شوند. 20 بازیکن به اردوی بزرگسالان و 21 بازیکن به اردوی جوانان دعوت شده‌اند. 20 هندبالیست برای قهرمانی آسیا در آذرماه به سمنان می‌روند تا برای 7 روز زیر نظر مریم فخری و نشمین شافعیان تمرین کنند. همزمان با تیم ملی، 21 بازیکن جوان هم برای قهرمانی جهان در اردوی سمنان زیر نظر نشمین شافعیان و دستیارانش آماده می‌شوند. بیستمین دوره هندبال قهرمانی بانوان آسیا در آذرماه امسال و بیست و چهارمین دوره مسابقات هندبال قهرمانی دختران جوان جهان از 30 خرداد تا 10 تیر به میزبانی مقدونیه شمالی برگزار می‌شود.


شروع لیگ آب‌های آرام و کاناپولو
رقابت قایقرانان آب‌های آرام در مرحله دوم و سوم لیگ و مرحله پایانی لیگ کانوپولو از فردا هیجان را به دریاچه آزادی می‌آورد. قایقرانان باشگاه‌های عقاب نهاجا، نوین البرز، پارس جنوبی، پتروپالایش تجهیز سما، بحرگستر پارس و نوین تهران در لیگ بانوان و کارن کاسپین، ملوان نداجا، عقاب نهاجا، پارس جنوبی و میداف بوشهر در لیگ مردان حضور دارند که در ۱۶ ماده کایاک و کانو مسافت ۱۰۰۰، ۵۰۰ و ۲۰۰ متر با هم رقابت می‌کنند. یک روز بعد از لیگ مردان، یعنی 11 اردیبهشت‌‌ماه، قایقرانان زن هم با هم برای تعیین قهرمان قایق‌هایشان را به آب می‌اندازند. همزمان با این رقابت‌ها مرحله پایانی لیگ کانوپولو هم برگزار می‌شود.


قهرمان اسبق جودوی آسیا درگذشت
‌امیر ملکی‌پور، قهرمان اسبق سنگین‌وزن تیم ملی جودو به دلیل عارضه قلبی جمعه شب گذشته درگذشت. ملکی‌پور سال‌ها عضو تیم ملی جوانان و بزرگسالان بود و مدال طلای مسابقات جوانان آسیا، چندین مدال در تورنمنت‌های مختلف و چندین دوره قهرمانی مسابقات قهرمانی کشور از افتخارات او بوده است. روزنامه ایران، این ضایعه را به خانواده آن مرحوم تسلیت می‌گوید و برای او آرزوی غفران الهی دارد.

 
اسماعیلی در حسرت سهمیه المپیک
محمد اسماعیلی، شمشیربازملی‌پوش اپه ایران به فینال انتخابی المپیک زون آسیا نرسید و حسرت به دل سهمیه ماند. رقابت‌های شمشیربازی انتخابی المپیک منطقه آسیا، به میزبانی فجیره امارات دیروز شروع شد، در اسلحه اپه مردان، محمد اسماعیلی شمشیربازایرانی با شکست رقبایش به نیمه نهایی رسید، اما با باخت 15-14 مقابل شمشیرباز هنگ‌کنگ به فینال نرسید ودر حسرت سهمیه المپیک پاریس ماند. زهرا کارگر شمشیرباز فلوره زنان در دورمقدماتی باخت وسهمیه حذف شد.


قایقرانان پاراکانو مشخص شدند
رقابت‌های پاراکانو قهرمانی جهانی که آخرین فرصت برای کسب سهمیه پارالمپیک پاریس است ۱۹ اردیبهشت در مجارستان برگزار می‌شود. تیم پاراکانوی ایران برای شرکت در این رقابت‌ها با چهار ورزشکار ۱۶ اردیبهشت عازم این مسابقات می‌شوند. شهلا بهروزی‌راد و مسعود قیصری در کلاس KL۳، سعید حسین‌پور در KL۱ و اسلام جاهدی در VL۲ نفرات اعزامی به قهرمانی جهان هستند. هدایت این تیم را احمدرضا طالبیان بر عهده دارد. در این رقابت‌ها، علاوه بر کسب سهمیه پارالمپیک، قایقرانان کلاس‌بندی بین‌المللی نیز می‌شوند. در حال حاضر سعید حسین‌پور تنها قایقران پاراکانو است که سهمیه پارالمپیک پاریس را کسب کرده و در این تورنمنت به دنبال کلاس‌بندی و تأیید نهایی سهمیه پارالمپیک است. آخرین اردوی تیم ملی پاراکانو برای شرکت در مسابقات قهرمانی جهان در دریاچه آزادی در حال برگزاری است و تا ۱۶ اردیبهشت قبل از اعزام به این مسابقات ادامه دارد.


استارت فرنگی‌کاران؛ بدون گرایی
اولین اردوی تیم ملی کشتی فرنگی برای المپیک ۲۰۲۴ پاریس، بدون محمدعلی گرایی از ۱۷ اردیبهشت‌ماه در کمپ تیم ملی شروع می‌شود.
 حسن رنگرز، پویا دادمرز و محمد حسینوندپناهی، امیررضا ده‌بزرگی، مهدی محسن‌نژاد و پویا ناصرپور، میثم دلخانی، محمدمهدی کشتکار، محمدرضا گرایی، سعید اسماعیلی، حجت رضایی، دانیال سهرابی، علی دارابی، امین کاویانی‌نژاد، غلامرضا فرخی و محمدرضا مختاری، اشکان سعادتی‌فر، شاهین بداغی، علیرضا مهمدی، ناصرعلیزاده، محمدحسین محمودی ، بهروز هدایت، محمدهادی ساروی، شایان حبیب زارع، حسین بالی، امین میرزازاده، فردین هدایتی، محمد سروش رنجبر و مهرداد کلیوند کشتی‌گیران اوزان ۵۵ ،۶۰ ،۶۳ ،۶۷ ،۷۲ ،۷۷ ،۸۲ ،۸۷ ،۹۷ و۱۳۰ کیلوگرم را دعوت کرد تا از دوشنبه هفته آینده تمرین را برای المپیک پاریس شروع کنند.

جستجو
آرشیو تاریخی