جاده قزوین - رحیم آباد – کلاچای در دولت سیزدهم به مقصد می‌رسد؟

تکلیف سه استاندار برای تکمیل کریدور گردشگری قزوین – مازندران

ایران زمین - جاده« قزوین - رحیم‌آباد - کلاچای» ۱۴۶ کیلومتر طول دارد که 59 کیلومتر در استان گیلان، 12 کیلومتر آن در استان مازندران و 74 کیلومتر در استان قزوین واقع شده است و به گفته مشاور این طرح تاکنون ۳۰۰ میلیارد تومان اعتبار برای احداث آن هزینه شده و مبلغ کل اعتبار۶ هزار میلیارد تومان اعلام شده است.
آغاز احداث جاده قزوین - رحیم آباد و کلاچای به حدود 6 سال قبل بر می‌گردد که تاکنون ۱۰ کیلومتر واقع در استان گیلان انجام شده و پنج کیلومتر در حال مناقصه به پیمانکار و ۲.۵ کیلومتر نیز در دست احداث و در حوزه قزوین ۹.۵ کیلومتر در دست اجراست.
به گفته استاندار قزوین سه استاندار قزوین، گیلان و مازندران به همراه مدیران وزارت راه و شهرسازی سال گذشته از مسیر قزوین - رحیم آباد - کلاچای بازدید کرده و اهتمام ویژه‌ای بر اجرای این طرح دارند.
محمدمهدی اعلایی در نشست شورای اداری بخش الموت غربی اظهار کرد: هر سه استان به همراه وزارت راه و شهرسازی مکلف شدند اعتباراتی را برای تکمیل این طرح در نظر بگیرند.
وی با بیان اینکه طرح قزوین - رحیم آباد - کلاچای بلافاصله پس از اتمام طرح قزوین - الموت اجرایی می‌شود، تصریح کرد: بعد از اجرای طرح جاده قزوین - الموت که در اوایل تابستان امسال به بهره‌برداری می‌رسد، بالاترین تمرکز وزارت راه بر طرح جاده قزوین - رحیم آباد - کلاچای خواهد بود که می‌تواند پیشران توسعه باشد.
اعلایی تأکید کرد: بسیاری از مشکلات بخش الموت غربی در سفر نخست رئیس‌جمهور به استان قزوین در دستور کار قرار گرفته و بسیاری از آنها اجرایی و باقی‌مانده هم اجرایی خواهد شد.
استاندار قزوین بیان کرد: استان قزوین در زمینه راه بویژه در راه روستایی با عقب‌ماندگی‌های زیادی مواجه است و موضوع پرهزینه‌ای نیز هست، اما مجموعه مدیریتی استان تمام تلاش خود را برای برطرف شدن مشکلات به کار خواهد گرفت.
نماینده عالی دولت در استان قزوین با بیان اینکه موضوع راه الموت از ۲ جهت در اولویت قرار دارد، اظهار داشت: راه الموت واقعاً فضای نامناسبی دارد و بهسازی مسیر نه تنها تردد ساکنین را هموار می‌کند، بلکه می‌تواند الموت را به یکی از ظرفیت‌های اقتصادی استان در زمینه گردشگری تبدیل کند و راه مناسب توسعه گردشگری را هم به همراه خواهد داشت.
 وی خاطرنشان کرد: اگر این ۲ راه جدید عملیاتی شود با حجم زیاد تردد مواجه خواهیم شد و همین موضوع به طور قطع گردشگری منطقه را بهبود خواهد بخشید.
جستجو
آرشیو تاریخی