صفحات
شماره هشت هزار و چهارصد و چهل و هفت - ۰۶ اردیبهشت ۱۴۰۳
روزنامه ایران - شماره هشت هزار و چهارصد و چهل و هفت - ۰۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ - صفحه ۱۳

کارنامه موفق کشتی در کسب سهمیه المپیک

مانور قدرت در دایره طلایی

محسن وظیفه
خبرنگار

کشتی آزاد و فرنگی ایران در پایان انتخابی المپیک در قرقیزستان چهار سهمیه دیگر به دست آورد تا ۱۱ سهمیه از ۱۲ سهمیه ممکن را به دست آورد. نتیجه‌ای درخشان که بازهم نشان داد کشتی می‌تواند امید نخست کاروان ایران در حوزه مدال‌آوری باشد. اگر علیرضا سرلک هم در انتخابی جهانی سهمیه وزن ۵۷ کیلوگرم را به دست آورد، کشتی تنها فدراسیونی خواهد بود که صددرصد در کسب سهمیه موفق بوده است. اهمیت این موضوع وقتی بیشتر می‌شود که هنوز کشورهایی نظیر امریکا و روسیه سهمیه چندانی برای راهیابی به المپیک به دست نیاورند، مثلاً امریکا در دو وزن 57 و 65 کیلوگرم کشتی آزاد هنوز سهمیه نگرفته و البته روسیه در آزاد و فرنگی مشکل
دارد.

 امیدوار به صید مدال در پاریس
وزنه‌برداری و تکواندو دو فدراسیون المپیکی هستند که همیشه در المپیک‌ عملکرد درخشانی داشتند، اما بعید است که آنها با وضعیت فعلی بتوانند در پاریس صاحب موفقیت شوند اما نتایج تیم‌های ملی کشتی نشان می‌دهد که این فدراسیون می‌تواند در موفقیت کاروان ایران در پاریس نقش ویژه‌ای ایفا کند.
کشتی ایران در دو وزن 125 کیلوگرم آزاد و 130 کیلوگرم کشتی فرنگی شانس زیادی برای صید مدال طلا خواهد داشت، زارع و میرزازاده دو کشتی‌گیری که در جهانی سال گذشته به مدال طلا رسیدند، اگر اتفاق غیرمنتظره‌ای رخ ندهد آنها باز هم می‌توانند مدال طلای‌شان را تکرار کنند. علاوه بر این در وزن 86 کیلوگرم کشتی آزاد هم می‌توان شانس مدال طلا را متصور بود. فارغ از اینکه یزدانی یا قاسمپور، کدامیک دوبنده تیم ملی را به تن خواهند کرد؛ شانس مدال طلای این وزن درغیبت دیوید تیلور خیلی زیاد است، البته به شرط اینکه کشتی‌گیر امریکایی همه را در پاریس غافلگیر نکند.
درسایر اوزان هم امید به مدال‌آوری وجود دارد اما نمی‌توان نتیجه را بدرستی پیش‌بینی کرد، محمدرضا‌گرایی در وزن 67 کیلوگرم یا ساروی در وزن 97 کیلوگرم کشتی فرنگی شانس کسب مدال دارند. عموزاد هم در وزن 65 کیلوگرم کشتی آزاد اگر در روزهای خوب خودش باشد می‌تواند به مدال برسد.

جستجو
آرشیو تاریخی