صفحات
شماره هشت هزار و چهارصد و چهل و پنج - ۰۴ اردیبهشت ۱۴۰۳
روزنامه ایران - شماره هشت هزار و چهارصد و چهل و پنج - ۰۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ - صفحه ۲

دیروز‌چه‌خبر؟

ما خبرهــــای مهـــــــم روز دوشــنبه 3 اردیبهشت را اینجا برایتان جمع‌آوری کرده‌ایم:

  نخستین رویداد کارآفرینی دانش‌آموزان تحت پوشش کمیته امداد امام خمینی(ره) با حضور معاون اول رئیس جمهور برگزار شد. محمد مخبر در این رویداد، با تأکید بر اینکه نیروهای نخبه، خلاق و کارآفرین سرمایه اصلی کشور هستند، تصریح کرد: نقطه تحول اقتصادی کشور و تحقق شعار سال با تکیه بر کارآفرینان و نسل جوان کشور محقق می‌شود.
مخبر با اشاره به اقدامات و تلاش‌های دولت برای رفع مشکلات اساسی در کشور در دو سال گذشته ادامه داد: دولت توانست به دستاوردهای مهم اقتصادی از جمله نیل به رشد نقدینگی 24 درصدی، کاهش بیکاری و تورم و همچنین رشد اقتصادی مثبت پس از چندین دوره رشد منفی، دست یابد و معتقدیم کشور در وضعیتی است که چشم‌انداز روشنی برای توسعه دارد.

  مرتضی بختیاری رئیس کمیته امداد امام خمینی(ره) نیز در این مراسم با اشاره به ۱۰۸۰۰ نخبه تحت پوشش کمیته امداد، گفت: در حوزه اشتغال تحقق شعار سال را با اعتقادی راسخ جلو می‌بریم و زمینه‌های حمایت از یک میلیون و ۳۲۱ هزار مستعد اشتغال با حمایت‌های دولت سیزدهم فراهم است.
همچنین پیش از این مراسم مخبر از نمایشگاه دستاوردها و توانمندی‌های دانش‌آموزان هنرستان‌های تحت پوشش کمیته امداد بازدید کرد و در انتهای این مراسم نیز از برخی برگزیدگان و دانش‌آموزان کارآفرین تقدیر شد.

  محمد باقر اعلمی مدیر شبکه تهران سیما با اشاره به اینکه ۳۴ برنامه تلویزیونی ۲۰ دقیقه‌ای با عنوان «نماینده مردم» برای نامزدهای دور دوم مجلس ضبط و تعریف شده است، گفت: این برنامه‌ها کاملاً رایگان است و از شبکه تهران سیما و رادیوتهران پخش خواهد شد.
پس از شمارش آرا در دور اول انتخابات مجلس سیزدهم، تهران ۱۴ نماینده جدید خود را شناخت و ۱۶ صندلی برای رقابت بین نامزدهای حوزه انتخابیه تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس باقی ماند.
  ناصر کنعانی سخنگوی وزارت امور خارجه صبح دیروز در نشست خبری هفتگی خود با خبرنگاران با اشاره به خرابکاری نافرجام در اصفهان گفت: اتفاق رخ‌داده ایذایی بوده و ارزش نظامی هم نداشت. کنعانی همچنین با اشاره به فعالیت‌های هسته‌ای ایران افزود: دکترین هسته‌ای ایران کاملاً واضح و روشن است و اقدامات صلح‌آمیز از انرژی هسته‌ای را حق مسلم خود می‌دانیم. اساساً سلاح هسته‌ای در دکترین دفاعی و نظامی ایران هیچ جایگاهی ندارد و بارها مواضع ایران در این‌باره اعلام شده است.

  علی اکبر احمدیان نماینده‌ مقام معظم رهبری و دبیر شورای عالی امنیت ملی، بنابر دعوت نیکولای پاتروشف دبیر شورای امنیت ملی فدراسیون روسیه، در رأس یک هیأت بلندپایه‌ امنیتی، برای شرکت در دوازدهمین «نشست بین‌المللی مقامات عالیرتبه مسئول در امور امنیتی» و «نشست دبیران شوراهای امنیت ملی کشورهای عضو بریکس» عازم شهر سن‌پترزبورگ روسیه خواهد شد.

  «مخالفت با بررسی طرح نظام قانونگذاری طبق اصل ۸۵ قانون اساسی»، «بررسی جزئیات تشکیل سپند در وزارت دفاع»، «پیگیری وضعیت بازار ارز» و «تصویب لایحه دوفوریتی تمدید دوساله مدت اجرای
قانون اساســــنامه شرکت ملی پست جمهوری اســـلامی ایران»، از مهم‌ترین خبرهای جلسه علنی روز سوم اردیبهشت ۱۴۰۳ مجلس شورای اسلامی است.

جستجو
آرشیو تاریخی