صفحات
شماره هشت هزار و چهارصد و چهل و پنج - ۰۴ اردیبهشت ۱۴۰۳
روزنامه ایران - شماره هشت هزار و چهارصد و چهل و پنج - ۰۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ - صفحه ۱۶

اخبار فوتبال

فاینورد قهرمان جام حذفی هلند شد
جام در دست جهانبخش و دوستان
فینال جام حذفی فوتبال هلند، درحالی بین تیم‌های فاینورد و نایمخن برگزار شد که این دیدار به دلیل آتش‌سوزی در ورزشگاه دقایقی متوقف شد اما درنهایت با تک‌گل ایگور پیکسائو در دقیقه ۵۹ با پیروزی فاینورد پایان یافت تا یاران علیرضا جهانبخش به قهرمانی این مسابقات برسند. جهانبخش در دقیقه ۸۷ این بازی به جای کالوین استنگز وارد بازی شد و در چند دقیقه پایانی به میدان رفت تا به همراه فاینورد قهرمانی در جام حذفی را هم تجربه کند. او فصل گذشته با فاینورد به قهرمانی لیگ هلند رسید و حالا دومین قهرمانی‌اش با این تیم مطرح هلندی را به دست آورد.

توافق گل‌محمدی با تراکتور
به نظر می‌رسد پیوستن سرمربی پیشین پرسپولیس برای نشستن روی نیمکت تراکتور قطعی شده است. بعد از جدایی پاکو خمس از تراکتور، مسئولان این باشگاه مذاکراتی با یحیی گل‌محمدی انجام دادند تا او را راضی به نشستن روی نیمکت تیم‌شان کنند. به گزارش ایسنا، حالا گل‌محمدی با تراکتور به توافق نهایی رسیده و اگر موانع موجود برطرف شود، این مربی به‌زودی قرارداد خود را به امضا می‌رساند.

قدوس، یکی از گزینه‌های میدلزبورو
میدلزبورو که در چمپیونشیپ انگلیس بازی می‌کند، به دنبال تقویت همه‌جانبه خود در نقل‌وانتقالات تابستانی و صعود به لیگ برتر است. به گزارش گازت لایو انگلیس، تیم تحت هدایت مایکل کریک با 63 امتیاز نهم است و شانسی برای صعود به لیگ برتر انگلیس ندارد و برای همین توجه خود را به خریدهای تابستانی معطوف کرده است. بسیاری از بازیکنان تیم‌های لیگ برتری پس از پایان فصل قراردادشان می‌توانند بدون هزینه‌ای به میدلزبورو انتقال یابند. یکی از این گزینه‌ها سامان قدوس، هافبک برنتفورد است که با پایان یافتن قرارداد یکساله‌اش می‌تواند خرید بدون هزینه میدلزبورو در تابستان باشد.

لقب ‏ژاپنی‌ها برای زاهدی
در ‏رسانه‌های ژاپنی حالا همه نگاه‌ها به شهاب زاهدی مهاجم جدید ‏آویسپا فوکوئوکا دوخته ‏شده است. او مقابل جوبیلو ایواتا دو گل به ثمر رساند تا بار دیگر نشان ‏بدهد که یکی از آماده‌ترین مهاجمان حال حاضر جی‌لیگ است. ‏شهاب در پنج مسابقه قبلی فوکوئوکا پنج گل به ثمر رسانده تا ژاپنی‌ها درباره او حرف بزنند. ‏بیشتر مطالبی که در روزهای اخیر درباره زاهدی در شبکه‌های ‏اجتماعی ژاپنی منتشر شده حاوی این جملات بودند: «چه خرید ‏عالی‌ای»، «بهترین معامله»، «با این قیمت، بهترین خرید ممکن بود»، «این بازیکن معجزه‌گر است». زاهدی که ابتدای فصل از لوهانسک اوکراین به پرسپولیس قرض داده شده بود، در نیم‌فصل دوم راهی ژاپن شد و اولین فوتبالیست ایرانی شد که در جی‌لیگ بازی ‏می‌کند. درخشش او در بازی‌های اولش، به ثمر رساندن 5 گل در 3 ‏بازی که به صورت فیکس در میدان بوده، باعث شده نگاه ژاپنی‌ها به ‏فوتبال ایران نسبت به قبل مثبت‌تر شود و هواداران آویسپا فوکوئوکا در شبکه‌های ‏اجتماعی از او با عنوان «منجی» یاد کنند. ‏

مهدی گل نزد اما پاس گل داد
طارمی محور پیروزی پورتو
مهدی طارمی که پس از 111 روز یک بار دیگر در یک مسابقه از لیگ برتر پرتغال در ترکیب اصلی قرار گرفته بود، باز هم روی جریان بازی اثرگذار بود و موفق شد با یک پاس طلایی و دیدنی، گل دوم تیمش را بسازد تا پورتو سه امتیاز حساس را برابر کاساپیا در استادیوم پینا مانیک لیسبون که به ورزشگاه شهرداری معروف است، از آن خود کند. طارمی که مدت زمان طولانی را از میادین به دور بود و در دو بازی قبلی پورتو برابر فامالیسائو و ویتوریا گیمارش موفق شده بود گلزنی کند، در این مسابقه نیز با نظر سرژیو کونسیسائو از ابتدا در ترکیب اژدهایان به میدان رفت. در این بازی، پورتو توسط گالنو در دقیقه 31 پیش افتاد اما دروازه اژدها خیلی زود و در دقیقه 37 باز شد. طارمی در دقیقه 50، با یک پاس دیدنی به پشت محوطه جریمه، فرصت خوبی را برای روماریو بارو مهیا کرد که ضربه دیدنی و محکم این بازیکن وارد دروازه شد اما از آنجایی که طارمی در لحظه ارسال پاس در آفساید قرار داشت، این گل مردود اعلام شد. با این حال و در دقیقه 56، طارمی که پشت محوطه جریمه صاحب توپ شده بود، با سری بالا و دیدی عالی، یک پاس طلایی را برای نیکولاس گونزالس ارسال کرد و این بازیکن نیز با شوتی تماشایی، گل دوم اژدها را به ثمر رساند. طارمی که پیش از این فقط یک بار در لیگ برتر پرتغال و در هفته ششم برابر ژیل ویسنته توانسته بود پاس گل بدهد، دقیقاً پس از گذشت 210 روز یا به عبارتی هفت ماه کامل، توانست در یک بازی لیگ پاس گل بدهد تا یک بار دیگر اثرگذاری خود روی یکی از گل‌های پورتو را نشان دهد.

جستجو
آرشیو تاریخی