صفحات
شماره هشت هزار و چهارصد و چهل و دو - ۰۱ اردیبهشت ۱۴۰۳
روزنامه ایران - شماره هشت هزار و چهارصد و چهل و دو - ۰۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ - صفحه ۱۷

وزیر آموزش و پرورش:

آیین‌نامه رتبه‌بندی معلمان اصلاح می‌شود

وزیر آموزش و پرورش گفت: رتبه‌بندی باید مبتنی بر مأموریت معلمان تنظیم شود. معلم قرار نیست مقاله‌نویس مجلات باشد، معلم کسی است که از گوهر وجود کودکان این مرزوبوم انسان‌های بزرگ  می‌سازد و علمدار میدان تعلیم و تربیت است.
به گزارش وزارت آموزش و پرورش، رضامراد صحرایی در نشست صمیمی با فرهنگیان و جامعه نخبگانی استان سمنان تأکید کرد: مشکل اشتغال، اقتصاد، آسیب‌های اجتماعی و فرهنگ درست نمی‌شود مگر با بازگشت به مدرسه. جامعه‌ای بانشاط، سالم، بافرهنگ و بسیار فعال است که پایه‌گذاری آن از مهدکودک شروع شود. بدون مدرسه قوی، جامعه، دانشگاه، فرهنگ و اجتماع قوی نخواهیم داشت. دست‌اندرکاران اگر قدرت، پیشرفت و ارتقا می‌خواهند به مدرسه بیایند و همه به مدرسه برگردیم و این پیام سند است.
وی در بخشی دیگر از سخنان خود گفت: سال گذشته مصوبه تأثیر قطعی امتحانات نهایی در کنکور را داشتیم، نگارش برنامه هفتم در دستور کار بود و مواردی دیگر، اما از دل آن چالش‌ها و بحران‌ها ده‌ها دستاورد بیرون آمده است. علاوه بر موارد ذکر شده مجموعه سیاست‌های کیفیت‌بخشی در دانشگاه فرهنگیان تصویب شد و سیاستی مانند کنکور اختصاصی تربیت معلم و همچنین مصوبه تأثیر قطعی امتحانات نهایی اجرا شد. همچنین سازمان ملی تعلیم و تربیت رسماً مستقر شد و کودکستان‌ها ساماندهی شدند. شایستگی‌های پایه دانش‌آموزان را تدوین کردیم و سیاست توسعه متوازن شتاب گرفت؛ درحال حاضر بیش از ۴۰ درصد از دانش‌آموزان متوسطه دوم در هنرستان‌ها تحصیل می‌کنند.
وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه در سفر رئیس‌جمهور به استان سمنان هزار میلیارد تومان برای تقویت زیرساخت‌های آموزش و پرورش اختصاص یافته است، اذعان کرد: سال ۱۴۰۳، سال نهضت ملی توانمندسازی همه‌جانبه معلمان در کشور است.
جستجو
آرشیو تاریخی