صفحات
شماره هشت هزار و چهارصد و چهل و دو - ۰۱ اردیبهشت ۱۴۰۳
روزنامه ایران - شماره هشت هزار و چهارصد و چهل و دو - ۰۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ - صفحه ۱۶

استقلال 3 - شمس‌آذر 2

صعود سخت آبی‌ها به صدر

در یکی از بازی‌های حساس هفته بیست و چهارم لیگ برتر، استقلال از ساعت 18 دیروز در ورزشگاه آزادی تهران، پذیرای شمس‌آذر بود که قضاوت این مسابقه را وحید کاظمی برعهده داشت. آبی‌پوشان پایتخت در حالی در این مسابقه به میدان رفتند که پرسپولیس توانسته بود با پیروزی مقابل صنعت نفت به صورت موقت به صدر جدول رده‌بندی صعود کند و همین موضوع باعث شده بود تا آبی‌ها در اندیشه پس گرفتن رتبه نخست باشند. این در حالی بود که استقلالی‌ها در این مسابقه، جواد نکونام سرمربی خود را هم به دلیل محرومیت در اختیار نداشتند.
استقلال که این بازی را هجومی آغاز کرده بود، دقیقه هشت فرصت خوبی پیدا کرد و ارسال تماشایی ماشاریپوف در دهانه دروازه به سلیمی رسید ولی ضربه این بازیکن با فاصله بسیار کم از کنار تیر دروازه به بیرون رفت. دقیقه 18 بلانکو با تیزهوشی از مرکز میدان قصد داشت تا دروازه شمس‌آذر را باز کند که توپ او به شکل خطرناکی از بالای دروازه به بیرون رفت. با این حال، استقلال در دقیقه 21 مزد حملاتش را گرفت و ارسال تماشایی جلالی از سمت چپ به روی دروازه، به محمدی رسید و این بازیکن پس از یک کنترل، ضربه‌اش را روانه دروازه کرد که توپ با برخورد به مدافعان میهمان تغییر مسیر داد و وارد دروازه شد تا آبی‌ها از حریف پیش بیفتند. در ادامه بازی و دقیقه 36، ارسال ناگهانی پاپی به روی دروازه با وزش باد تغییر مسیر داد و حسینی به زحمت و با واکنشی بموقع توپ را دفع کرد. در ادامه نیز شوت پاپی با برخورد به چشمی، دفع شد.
پس از اینکه نیمه اول به سود آبی‌ها به پایان رسید، استقلال نیمه دوم را هم هجومی آغاز کرد و دقیقه 51 روی پاس در عمق و تماشایی بلانکو، محمدی وارد محوطه جریمه شد که بر اثر خطای محمدرضا رضایی تعادل خود را از دست داد و وحید کاظمی نیز یک خطای پنالتی به سود آبی‌ها اعلام کرد که خود محمدی آن را به گل دوم خودش و تیمش تبدیل کرد. دقیقه 77 هم ارسال کرنر جلالی از سمت چپ با ضربه سر مرادمند به گل سوم استقلال تبدیل شد. با این حال، این پایان کار نبود و شمس آذر که قصد جبران داشت با تعویض‌هایی که انجام داد، جان گرفت و در دقیقه 83 با ضربه فراز امامعلی به گل رسید و پس از آن هم مجتبی فخریان در دقیقه 85 گل دوم قزوینی‌ها را به ثمر رساند تا شمس آذر به بازگشت امیدوار شود. با این حال، استقلال در نهایت با نتیجه 3-2 به پیروزی رسید تا در جدول 53 امتیازی شود و دوباره به صدر صعود کند.

 

برش

پیروزی نساجی و مس رفسنجان
در ادامه هفته بیست ‌و‌ چهارم لیگ برتر، نساجی و تراکتور از ساعت 16:30 دیروز در ورزشگاه شهید وطنی قائمشهر به مصاف هم رفتند که این مسابقه با پیروزی 1-0 نساجی به پایان رسید. منصور باقری در دقیقه 65 تک گل این بازی را از روی نقطه پنالتی به ثمر رساند تا شاگردان الهامی 19 امتیازی شوند و به فرار از منطقه خطر امیدوار باشند. در آخرین بازی دیروز هم، فولاد از ساعت 18:10 در ورزشگاه شهدای فولاد میزبان مس رفسنجان بود. در این بازی، شاگردان محرم نویدکیا با گل دقیقه 56 سعید واسعی برابر میزبان خود به پیروزی رسیدند.

جستجو
آرشیو تاریخی